Gå til innhold

Tips til vognpose noen? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal til å kjøpe oss en vognpose og lurer veldig på hvilken vi skal kjøpe. Har fått litt tips her og der, og har sett på voksi classic. MEN ulempen sier mange at d ikke er glidelås og det er lettere med det i stedet for sånn bretting visstnok.

Noe å anbefale m glidelås eventuelt? Har en liten arvepose vi skal bruke nå helt i starten, så må gjerne være en pose som kan vare en stund. Og siden terminen er 7desember, så må d jo være en pose som varmer litt og gjerne.. Har en simo kombi vogn m bag og sportsdel :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kjøpt Voksi Urban (cerise) :))

Ull i underdelen, og dun i overdelen. "Liten" og nett, men den har en påbyggingsdel, så den kan brukes helt opp til 6 år, sies det...

(Der er også sydd sømmer i ryggen, slik at man kan klippe hull til 5punktsseler om man ønsker senere)

Har ikke fått prøvd den ennå da, men den føles veldig bra ;))

Skrevet

Husker ikke navnet men har en ullpose fra barnashus den har glidelås hele vegen rundt slik at den kan deles til sportsvognen når babyen blir stor. Den har selehull i ryggen slik at den kan brukes i bilstolen også.

Vi var kjempefornøyde med den sist og skal bruke den dennegangen også, da trenger man ikke ha kjøredress på babyen bare ullbody og strømpebukse og et godt sett med klær (helst i ull), votter og lue. Ull gir god varmeregulering og hvis den skulle bli våt blir den ikke kald.

Skrevet

Har denne glidelås eller sånn brettesystem som classic posen? :)

Skrevet

Trolli og Voksi Urban er visstnok laget på samme fabrikk og er så og si identiske med det unntak at Voksi Urban har den pingvinen på glidelåsen og i hodet-delen og koster 300 kroner mer enn Trolli.

Jeg kjøpte Trolli cerise, og fargen er helt lik Voksi sin:) Vurderte sterkt Voksi men valgte altså Trolli pga prisen.

I butikken jeg kjøpte den i spurte jeg også ang Odenwalder posene og selgeren sa at den hadde kommet ganske dårlig ut av Tv 2's test. Voksi og Trolli kom best ut:)

Skrevet

Denne har vi kjøpt:) masse bilder av den på lilleprinsen.no

ca 1600kr betalte vi..på tilbud nå:) kopierte hele greien til deg jeg hehe:)

ARO Artländer har siden 1919 produsert høykvalitets dunprodukter. Råmaterialet i posen er dun fra "Siberian Snowgoose®" - utviklet i ekstremt kaldt klima, som gir en perfekt god og varm, pustende pose for små babyer og større barn.

Posen passer perfekt i fashionbag, softbag, i bagvogn og i sportsvogn, joggevogn..... Teutonia, OTH, Bugaboo, EasyWalker, TFK......

Artländer MAXIFLEX egenskaper:

* avtagbart lammeskinn, festet med borrelåser

* pose og skinn kan brukes uavhengig, dun OG lammeskinn i ryggen

* hull til 5-pkt. sele i skinn og pose

* snurp rundt hodet, sikkerhetslomme bak for strammesnor

* utvidelse i lengden: glidelås ved bena rundt posen åpnes slik at den blir lengre

* utvidelse i bredden: når barnet blir større er det mulig å åpne en ekstra søm, og få 6 cm ekstra bredde

* åpning nede til skitne sko

* glidelåsene kan åpnes helt og brukes som krabbeteppe

* antiskli bak

* reflekser ved bena

* 3 farger

* vekt ca. 1300 gr

Skrevet

*voksi urban er en kjempegod pose, men glidelåsen er vanskelig når ungen blir større, fordi den går i bue bak mot ryggen. Jeg sliter med å glide den igjen når ungen sitter i posen... Varm og god er den uansett, designet er bra, lett å vaske (tørker kjempefort!).

*Lammeskinnspose (ala 1970) har jeg også hatt, og den var genial. God og varm, og generelt bare digg. eneste var at det var litt styr å skulle putte lillegutt nedi der når han allerede sov (uten å vekke han) siden den ikke hadde noen åpning i siden...

*Brukte en bommulspose fra Voksi på sommeren, den har akkurat samme knyting som classicen. syns den var minst like tett som urban-posen.

Har selv kjøpt en Voksi Classic til den lille i magen, siden den er ull, og hakket varmere enn urban-posen. Dessuten bruker ikke storebror urban-posen sin særlig mye lenger, og vi kan låne den når det blir varmere ute=) jeg har også termin i desember=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...