gulterkult Skrevet 25. oktober 2010 #1 Skrevet 25. oktober 2010 Nok et måltidsspørsmål.... Min får: pupp 2g på morgenen før første lur. pupp igjen, så grøt, og så pupp før neste lur. Pupp etter luren, så grøt og så har vi gitt MME fordi det ikke er noe særlig mer i puppen.... Bør vi slutte med denne MME på kvelden og heller prøve på mere grøt? Vet ikke hva som er vanlig jeg? Spiser mer og mer grøt, har kjøpt middagsglass som nå skal prøves ut på dagtid istedet for grøt. Lurer bare på dette med den MME... Takker for svar.
EgG Skrevet 25. oktober 2010 #2 Skrevet 25. oktober 2010 Når har jeg en mme jente, så jeg ser ikke det helt store problemet med det. Men hvis du ønsker å få opp produkjonen din så bør du slutte med det. Alt er litt avhengig av hva du vil at barnet ditt skal spise. Da jenta mi var 6mnd så fikk hun grøt til kvelds og middag på dagen. Hvorfor vil du gi grøt istede for mme når du allerede har et grøtmåltid? Hvorfor ikke bytte ut et puppmåltid med middag også gi pupp til kvelds igjen? Du vet jo barnet spiser grøt, hva med å prøve noe nytt? Fruktmos, middag, brødbiter?
gulterkult Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 25. oktober 2010 Det er det jeg lurer på, grøt eller MME? Planen er å gi "middag" på dagen og grøt til kvelds, men siden det er lite i puppen på kvelden, så har vi gitt MME til slutt. Legger ungen til puppen ofte syns jeg, så jeg føler ikke at jeg kan få opp produksjonen noe mer... Men kunne jo prøvd å "spare opp puppen" på dagtid, og gi middag, hvis det var det du mente? Folk gjør så mye forskjellig, og dette er sikkert ikke noe jeg bør stress med, men lurer på om det er unødvendig å gi denne MME? Gir fruktmos innimellom, hørt man kan gi brødbiter snart... Selv uten tenner? Litt ny på dette som dere skjønner!!!!!
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 26. oktober 2010 #4 Skrevet 26. oktober 2010 Jeg ville gitt grøt istedenfor mme på kvelden. De skal vel ha to grøtmåltider pr dag før man begynner med middag, i og med at det er masse tilsatt jern i grøten (ihvertfall Nestle-grøten)?...
2010 Mammaen Skrevet 26. oktober 2010 #5 Skrevet 26. oktober 2010 Tror nok ikke det er noe problem å gi mer grøt. Du kan jo også gi middag? Grønnsakmos er lett fordøyelig og metter bra det også. Brødbiter er jo også helt greit etterhvert (så lenge babyen får de i seg). Kan være vanskelig uten tenner, men det går som regel fint uten også. Ville nok likevel heller vent babyen til grønnsaker/frukt/middag siden grøt er et kornprodukt og vil ha mer nytte av annen mat enn mer av kornprodukter da (tenker på brød). Det er ikke noe problem med 3 måltider fast føde for dagen ved 6 mnd, men du kan med fordel amme litt før maten sånn at du er sikker på at babyen får i seg melk. Jeg fikk beskjed av HS at jeg skulle gjøre det til babyen er ca 7 mnd. Da vil det ikke gå utover produksjonen for mye heller.
gulterkult Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter #6 Skrevet 27. oktober 2010 jeg ammer alltid når baby våkner, gir mat etterhvet, og så pupp igjen før legging. fungerer greit. men skal jeg slutte med MME eller? det er det jeg lurer mest på. men baby sluker i seg over 120 hver kveld, etter pupp og grøt(i.l.a 2 timer)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå