Gå til innhold

Duo eller Kombivogn? (samme som på skravlesiden)

Anbefalte innlegg

Jeg er så usikker på om jeg bør kjøpe duo eller kombivogn. Har foreløpig bestemt meg for simo vogn. Duo skal visst være litt letter, men kombi er billigere. På kombivogna er det også lettere å ta ut bagen, men hvor ofte trenger man å ta ut den da? Er førstegangsfødende, så har ikke så mye peiling akkurat :P

Hva er egentlig den største forskjellen mellom duo og kombi? Og hva ville dere andre valgt?

Fortsetter under...

Jeg for min del liker duo bedre enn kombi. Bagen er større og synes den ser penere ut:-) Kjøpte en svært pent brukt i dag av ei venninne, gleder meg til å bruke den!

Møbelkjelleren.no selger Simo duo og kombi mye billigere enn butikker, 5600 for kombi og 5700 for duo. Gratis frakt, ta en titt der. Ellers så jeg her inne at noen nevnte at barnashus skulle ha denne på tilbud nå, men det visste de ansatte ikke noe om da jeg var der i dag!

Er lit vogngal, så jeg har også en OTH fra storesøster som brukes! Hver til sitt bruk:-)

Jeg tror de hadde den på tilbud på barnashus på Ullevål Stadion. Ellers så har Reflex tilbud på kombivogna.. sjekk reflex.no

Er fortsatt usikker, lurer på om den blir for tung, men samtidig kan jeg jo spare endel på å¨kjøpe kombi nå. Hadde egentlig tenkt å vente noen uker til med vognkjøp..

Annonse

Vet ikke, ser ihvertfall ingen i Kautokeino som triller rundt på en trehjuling, og ingen ved reingjerdet heller.. regner med at det kommer av at det ikke er så praktisk :D Og gidder ikke å være den første som tester ut det..

Dessuten så er vel også bagen på simo kombi/duo romsligere en bagene på trehjulingene? Her kan det bli ganske kaldt så vogna må ha plass til skikkelig vognpose ++

Men trehjuling hadde sikkert vært bra som en ekstravogn, det har jeg ikke råd til ennå :)

Tror jeg hadde vurdert en tfk med fast fremhjul, og da de litt større hjulene.? Vet den finnes med 16 tommer. Tror store luftfyllte trehjulinger er det som er det beste på skikkelig ulendt terreng. Jeg hadde iallfall tidligere en Easywalker classic(lett trehjuling med fast 12 tommers hjul). Det er den letteste terreng vogna jeg har hatt.

Og TFK har stor bag. Hadde selv TFK baggen i vinter med dunpose i. Kunne uten problemer hatt ullpledd over om jeg hadde villet.

Men for å svare på spørsmålet ditt; Om du ikke bor i n'te etasej uten heis, så ville jeg gått for duo vogn(TFK er forøvrig også en duo vogn;). Kombivogn blir nok litt tyngre, men bor man i n'te etasje uten heis og må bære baggen opp ørten trapper, mener jeg kombivogn med en lett bag helt klart det beste.

Og jeg har aldri skjønt hvorfor trehjulinger skal være såååå mye bedre enn firhjulinger;-) Har prøvd begge deler, og må si jeg er storfornøyd med Simo duoen min. Har aldri blitt helt komfortabel med de trehjulingene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...