Gå til innhold

Andre med uttak i morgen? Eller med gode erfaringer?

Anbefalte innlegg

Da er det for alvor i gang. Har uttak i morgen kl 10.00.

På UL i forrige uke såg vi 7 store eggposer. Håper virkelig at det er noen fine, sterke egg inni de...!

Er veldig spent. Mange tanker i hodet i en slik prosess.. Prøver å være så rasjonell som mulig, å være forberedt på at dette kan ta mer enn ett forsøk. Men klart- jeg håper virkelig at det går alt på første :)

Gruer meg jo litt til i morgen, er jo redd det skal gjøre veldig vondt. Leser jo her inne at det er stor forskjell på hvordan de ulike opplever uttaket...

Andre som venter på uttak i morgen? Eller har noen erfaringer å dele?

Fortsetter under...

Heisann SuperKlar!

Jeg skal også ha uttak i morra :o)

Har hatt 5 egguttak fra før, og det litt ymse med hvor vondt det er. Sist gang kjente jeg faktisk ikke noe i det heletatt. Men de andre gangen har jeg kjent det, men det er ikke SÅ ille. Jeg skal love deg at en fødsel er mange ganger værre ;o)

Også er det jo ganske fort gjort. Ikke noe å grue seg til.

Tvi tvi til oss (og alle andre) som skal ta ut egg i nærmeste framtid! Håper det blir mange gode :o)

Da var uttaket over!

Jeg må si at det var overraskende greit!

Kom inn i dag kl 10.00. Før det leverte mannen sædprøve. Han ble med meg inn. Jeg fikk 3 paracet og 2 vival en halvtime før jeg skulle inn.

Vivalen gjorde meg litt "lettere til sinns", det føltes vertfall slik.

Da jeg kom inn og satt/la meg på "bordet", fikk jeg morfin gjennom veneflon, + noe annet greier på P.. Det merket jeg godt, følte meg skikkelig rusa, og det ble vanskelig å prate normalt. Men alt dette var ikke vondt, bare litt rart.

Så satte legen lokalbedøvelse. Han sa jeg ville kjenne et stikk, og det gjorde jeg jo- men vil heller ikke kalle det for smerte. Gikk uansett så fort at jeg ikke rakk å tenke på det. rett etter den var satt begynte hjerte å pumpe veldig, men det var visst fordi det var adrenalin i bedøvelsen, og at det var helt normalt. Var som om jeg hadde løpt opp en bratt bakke lissom, men dette gikk fort over.

Så var vi i gang; jeg fikk se eggposene tydelig på skjemen, og hvordan de forsvant ettersom han stakk sprøyta inn og sugde de ut. Så skiftet de over til lab`en, og jeg fikk se eggene forstørret. DET var ganske kult syns jeg :)

Totalt fikk de ut 6 egg. På UL for en uke siden syns 7 eggposer, så jeg er i grunn fornøyd med at det faktisk ble seks. Den ene eggposen var tom.

Så nå er vi da hjemme igjen, og venter spent på telefonen som skal komme i morgen etter 1200 en gang. Håper virkelig at noen av de lar seg befrukte!!

Formen min nå er fin, kjenner ingenting. Tok en paracet når jeg kom hjem i sted, bare for sikkerhet skyld.

Så for min del vil jeg si at dette ikke er noe å grue seg til :)

Lykke til dere andre :)

Så fint at alt gikk bra i dag da.

Det gikk veldig godt for oss også, hadde hele 16 egg. Så jeg er godt fornøyd med "fangsten".

Jeg fikk ikke noe smertestillende intravenøst, men bare i form av piller. Og det dugde veldig bra det også. Har i grunnen mere vondt nå, enn under selve uttaket. Føles ut som store luftsmerter, men det er jo helt normalt.

Så da er det bare å vente spent på tlf i morra, og høre hvor mange egg som er blitt befrukta :)

Annonse

Oi oi så spennende! Godt det gikk så greit:)

Jeg hadde uttak forrige mandag, og grudde meg veldig. Fikk også bare masse piller (vet den ene var morfin), og var riktig så fin i farta da jeg slang meg elegant opp i stolen *ler*

Kjente det endel i den ene siden, men ingenting i den andre. Det gikk alt i alt veldig greit. Fikk ut 14 egg.

Nå ruger jeg på ett, og har 4 på frys!

Masse lykke til!!

Ja den morfinen var ganske snedig, haha.. Følte som eg ble kanon dritings for å si det sånn, haha :0)

Venter på telefonen nå.. Er så utrolig spent- men prøver å være rasjonell å tenke at det er mye mulig vi må flere runder.

Har ikke noen smerter i dag heller. Har startet på den Crione kremen da. Går dere andre også på den? Jeg føler lissom at litt renner ut i gjen, men det er vell ikke til å unngå...

Så artig at du er i gang med rugingen Viventer! I tilegg så heldig som har på frys! Håper virkelig at det går sånn for oss også.

Klemmer :-)

Fikk telefon fra klinikken nå, og 3 har latt seg befrukte og 3 hadde det ikke skjedd noe med. Foreløpig, sa hun da. Hun mente at de 3 som det ikke hadde skjedd noe med, kunne komme over natta.

Kunne ikke si noe om kvalitet og sånn før i morgen, men satser på at vertfall de 3 som nå er befrukta er fine :):)

Så spennende.

Jeg fikk også ut 6 egg i dag. Det gikk overraskende bra. Skvatt litt på første sprøyta. Morfin er tingen.....fikk det inravenøst og det ga meg en kortvarig rus....akkurat passe.

Skal rine inn kl 14.30 i morgen. Grugleder meg.

Masse lykke til med innsett i morgen!

Fikk tlf fra Hausken i dag tidlig:

13 av de 16 eggene var gode nok til å "kjøre" befruktelse på. Av disse var det 7 som hadde befrukta seg :)

Så i morra er det opp igjen, for å sette inn 2 stk :o)

Så bra Heira! Hva er grunnen til at du setter inn 2?:)

Jeg fikk beskjed av legen først at de satte inn 1 hos meg, siden jeg var ung og hadde tette eggleder diagnose. Men i dag, da sykepleieren ringte om de befruktede eggene, spurte hun om jeg skulle ha 1 eller 2 egg inn.. Mulig de ikke har kommunisert. Jeg får for 1 nå vertfall, men blir det flere forsøk vil jeg nok sette inn 2.

Lykke masse til vertfall :):)

Heisann SuperKlar!

Ja nå ruger jeg på 2 egg :) Grunnen er at vi er såpass "gamle" (36 og 45) Også har vi brukt opp alle de offentlige forsøkene, så denne gangen går vi privat. Så skulle det ikke gå denne gangen heller, har vi 5 egg igjen på frys.

Vi er så heldige at vi har en gutt på 4 som vi fikk på første forsøk, så vi skal ikke klage. Men vi ønsker oss virkelig en lillesøster eller bror også...

Har du vært og satt inn i dag du også?

Annonse

Jepp, jeg var å satte inn i dag!

2 av de 3 befruktede eggene hadde delt seg feil, men 1 av de var helt perfekt! Det var et "prakteksemplar og helt etter boka" sa legen. Så jeg fikk desverre ingen på frys, men et godt delt embryo ble satt inn.

Så nå er det bare å vente....:) Håper jo selfølgelig at det skal gå på første forsøk, men er forberedt på at det ikke går. Var litt dumt at vi ikke fikk noen på frys da, men men- sånn er det bare.

Skjønner godt at dere har lyst på en lillesøster eller bror til sønnen deres :) Krysser fingrene for dere :) Da kan vi teste på samme dag vi da! :)

Dette blir utrolig SPENNENDE!!!

Så bra med et perfekt egg!!! Gratulerer!

Jeg gruer meg til å ringe tilbake i morgen. Vi har kun et befruktet egg....så er veldig spent på om det deler seg slik det skal.Skal sette inn i morgen hvis alt går etter planen.

Jeg syns også det er kjedelig å ikke få noen på frys,men men det kommer flere sjanser......

Vet ikke om jeg klarer å sove i natt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...