Beibi2014:) Skrevet 25. oktober 2010 #1 Skrevet 25. oktober 2010 Hei. Har fått påvist bakterier i urin, skal til lege i morgen for behandling. har utrolig mye kynnere og føler meg i elendig form. Jeg har også en åreknute på låret som er kjempe stor og håven veldig vondt. Virker betent den også. Nå er jeg så redd for at det skal gå utover gutten i magen. Jeg overdriver nok i hodet mitt men er også kjempe redd for tidlig fødsel.... er 33 uker og 3 dager.. Noen med erfaring eller kloke ord?
E_E_K Skrevet 25. oktober 2010 #2 Skrevet 25. oktober 2010 Hei! Jeg er nå i uke 39. Da jeg var i uke 35 fikk jeg falske rier og mye kynnere. Fikk til og med rosa blod me utflod. Var innom sykehuset. Det viste seg at jeg hadde UVI (urinveisifeksjon). Fikk behandling mot dette. Alt gikk bra. Nå venter jeg bare på at bebien kommer ut Jeg ble også kjempe bekymret for at jeg skulle føde for tidlig. UVI kan irritere livmoren og få i gang falske rier og kynnere. Det gikk bra for min del så bare slapp av det går helt sikker fint! Er du førstegangsfødende`? Ang åreknuten vet jeg ikke noe om, det har jeg ikke opplvevd. Men du får ha lykke til! Håper alt går bra til slutt med deg og gutten i magen din =)
Skaubinna Skrevet 25. oktober 2010 #3 Skrevet 25. oktober 2010 Som hun over her skrev, går nok dette heeeeelt fint :-) Ikke at jeg er noen doktor, men det kan høres ut som om du har fått en UVI, og det gjør svinvondt både her og der og vil gjøre formen din elendig. Det vil du i så fall få penicillin for. Og det virker raskt. Helt normalt å få litt grums i urinen uten at det er noe farlig. De har sikkert sjekket både blodtrykket ditt og blodprosenten din, så her er nok alt helt ufarlig:-) Kanskje du stresser for mye i hverdagen og at du skal hvile deg litt mer fremover med tanke på kynnerne? I verste fall, om du liker å krisemaksimere, hadde ingen sagt du skulle vente til i morgen om de mente dette var en akutt ting - sant? Så hvil deg nå i kveld, bruk støttestrømper om du ikke allerede gjør det og legg beina dine høyt, høyere enn brystet ditt og så skal du jo til legen i morgen. Lykke til!! :-)
Beibi2014:) Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter #4 Skrevet 26. oktober 2010 hei.. Takk for svar jenter.... føler meg bedre idag. Har blodtrykk på 110/90 og blodprosent på 8,9 som jeg har forstått er ganske normalt. Jeg er andregangsfødende men føler meg i så utrolig dårlig form at tankene og beskymringene tar litt overhånd. Skal til legen nå kl 1000, synes det er flott at legen følger så godt opp. Synes også det er utrolig godt å kunne lufte irrasjonelle tanker her inne for å få litt perspektiv tilbake og bli beroliget:) Takk:)
LillefamilieBsittgullnr2 Skrevet 26. oktober 2010 #5 Skrevet 26. oktober 2010 Jeg har gått med UVI i over 5 mnd ..fikk bekken betennlse samtidig ...verken jm eller lege fant ut av det ...måtte på føden og få tabletter mot Uvi og ta en helsjekk ...og allt var bare velstand ...ikke noe galt med lille gutten ..=)))så man kan vel gå en stund uten at dte er farlig tenker jeg =) lykke til og god bedring
RampeguttFårLSøster*HØYGRAVID* Skrevet 26. oktober 2010 #6 Skrevet 26. oktober 2010 Som de anr her har sagt; dette går nok bra. Og skulle du få babyen din nå, så har du kommet så langt at babyen vil klare seg helt fint, bare h*n får litt hjelp i starten. Min eldste sønn ble født i uke 33, og han er 13 år nå. Og han klarer seg helt fint. Merker ingenting til at han ble født litt tidlig Så lykke til, og god bedring
Beibi2014:) Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter #7 Skrevet 26. oktober 2010 Hei. Takk for positive svar. Ble innlagt i dag med blodpropp. Trodde jeg skulle til legen for resept for uvi, men ble sendt videre til sykehuset. Jeg er veldig glad for at jeg har en lege som følger opp så nøye, sånn at dette ble oppdaget. Jeg blir nok ikke å gå til termin , men håper gutten kan bli i magen noen gode uker til:) fantastiske leger idag har gjort meg trygg og lillegutt er stor og sterk. Så nå tar jeg en dag av gangen..... takk igjen, godt å ha et sted å dele beskymringer:)
Herkules Skrevet 26. oktober 2010 #8 Skrevet 26. oktober 2010 Ja det vil jeg si, at legen din gjør Lykke til det går nok bra. Selv hadde jeg en lege som virkelig ikke tok en potensiell blodpropp like alvorlig som føden. Det var ikke blodpropp, men føden fulgte meg grundig opp. de utelukket ikke en propp før jeg hadde fåt tul og blodprøver, selv ikke da sa de seg 100% sikre fødte første 4 uker før termin og har en venninne som fødte i uke 23 !!! til og med ham går det utmerket med! Selv ville jeg valgt å gå lenger enn uke 36 om jeg hadde kunnes selv om uke 42 +1 var i tøffeste laget med nr 2.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå