Gjest Skrevet 25. oktober 2010 #1 Skrevet 25. oktober 2010 Er som sikkert noen har fått med seg allerede på dag 33 min vanligvis 22 dager lange syklus. Og det med nagative gr tester og uten det minste spor til tr. Har lest litt på nettet (hvordan skremme seg selv!) om Prolaktin og der som står passer desverre bra på meg. •Jeg får fortsatt melk ut av brystene enda det er 6 mnd siden jeg ammet sist. •menstruasjonen uteblir •lett vektøkning •utrolig trøtt •kviser - ikke veldig mye men jeg pleier nesten aldri å ha. Så nå bestilte jeg meg like godt en time hos priv gynekolog/ lege. Orker ikke å skulle gå lenge å vente på et treigt system. Så er det noen som har noen ærfaringer å dele med meg? Hva foregår på en sånn undersøkelse?
mammas skatter <3 Skrevet 25. oktober 2010 #2 Skrevet 25. oktober 2010 alt d du nevner har e også. så ta stemme på me også......hemmm har ikke hatt menstruasjon regelmessig enda etter fødsel og ammeslutt for 4-5 mnd siden. håpe bare e ikke får ta tulle e hadde før graviditetn som e da måtte ta pergotime og ovitrelle for å bli gravid.
Peispå! Skrevet 25. oktober 2010 #3 Skrevet 25. oktober 2010 Mulig at legen din vil ta en ordentlig undersøkelse, men en prolaktinprøve er en enkel blodprøve. Kan stemme dette med symptomer, det er jo "melkehormonet" og ved høye verdier >10000 kan det derfor være vanskelig å bli gravid. Har en historie m familiært høyt prolaktinnivå og har blitt testet for dette selv flere ganger, men mitt inntrykk er at mange leger og jordmødre ikke vet så altfor mye om det, bortsett fra at det hjelper på melkeproduksjonen. Ville derfor ha tatt en test, enkelt og lett og dermed innkludere eller ekskludere det som en årsak.
Gjest Skrevet 25. oktober 2010 #4 Skrevet 25. oktober 2010 Jeg er kanskje litt vel hastig med å bestille time. Men jeg heller det enn å skulle gå og vente. Jeg har ikke hatt tr på nesten to år før jeg sluttet med pillen nå i sommer. Men syklusene kom regelmessig med en gang så derfor ble jeg litt engstelig nå som tr enda ikke har kommet. Hadde de ikke vært det så hadde jeg nok drøyet det litt. Skal uansett bli godt å snakke ned noen som har litt peiling på ting
mammas skatter <3 Skrevet 25. oktober 2010 #5 Skrevet 25. oktober 2010 e har tatt blodprøver. men hva er forkortelsen for den prøva? c-peptid va på 1.50 og skal vare under 1.47 og a-tpo va på 251 og skal vare mellom 0-34. så den va veldi høy. og fikk da besjed om å ta nye prøver kvart år på stoffskifte og blodsukker. gikk faktisk på parlodel for å miste melka også for 4 mnd siden.
Gjest Skrevet 25. oktober 2010 #6 Skrevet 25. oktober 2010 Ringte ikke til fastlegen men rett til majorstuaklinikken. Har tenkt på å ta en tur til gynekologen etter fødselen (av helt andre grunner) så da kunne jeg jo like gjerne gjøre det sånn. To fluer i en smekk Men hva gjør de på en sånn undersøkelse. Forsto på damen at vedkommende var lege og gynekolog? Så da kan de fikse nødvendige blodprøver og slikt der, eller bare sier de hva jeg eventuelt skal testes for utifra hva de ser på ul, også må jeg til fastlegen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå