Gå til innhold

De blå og grønne resirkuleringsposene i Oslo. Hvor få tak i dem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har spurt rundt i flere matbutikker (Meny, Rema), men ingen har dem. Man får dem vel av kommunen etterhvert, men jeg har så smått begynt jeg da liksom og nå er jeg tom for poser.....! Hjelp :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her jeg bor (østensjø) har de posene på alle butikkene: rimi, rema, meny, ica, mega etc. Så er nok bare i ditt område de er tomme.

Skrevet

Her jeg bor (østensjø) har de posene på alle butikkene: rimi, rema, meny, ica, mega etc. Så er nok bare i ditt område de er tomme.

Skrevet

Ok, takk skal du ha. Ikke sikkert bydelen vår har begynt å dele dem ut enda. Har kun noen få vi fikk som reklame i posten. Men da får jeg bare spare litt på plastsøppelet da. Blir verre med matrestene :) De får bare gå i vanlig søppelpose inntil videre :)

Skrevet

Fikk du bare et par poser, eller fikk du hele ruller? Hvis du bare fikk et par poser skal du ikke begynne å sortere enda, de er bare til å finne riktig størrelse på beholder for å kunne kjøpe inn det. Man får ruller før man skal sette igang.

Fra 01.11 skal det være poser i alle butikkene i nærheten av det området som starter opp. Butikkene i nærområdet får poser ca. 1 måned etter at man starter opp. Alle starter jo ikke opp enda :)

Skrevet

Og en ting til. Siden du ikke egentlig skal begynne enda er det dumt at du bruker posene allerede. Kommunen sliter med at folk som ikke er med i ordningen bruker posene, de har kjempehøyt svinn. De går rett til forbrenning så lenge ikke din adresse er med enda. Så det har ikke noe for seg at du gjør det heller.

Skrevet

Sikkert forskjellig fra sted til sted, vi bor i vestfold og her har vi 1 grønn til matavfall og en blank til plast, når jeg nesten er tom så knyter jeg den posen jeg trenger påfyll av på søppeldunken, og da legger de igjen ruller neste gang de tømmer søppelet.

Skrevet

I solo bor de fleste i borettslag/ sameier og deler søppelkasser, derfor kan vi ikke ha same system som i andre kommuner.

Hvilken bydel bor du i HI? Jeg har lyst å kildesortere, men har ikke fått noe info enda, bor i bydel Grunerløkka.

Skrevet

Grünerløkka begynner i løpet av våren tror jeg. De har begynt prosjektet helt i vest og utvider østover.

(jobber med dette:))

Skrevet

Nabobydelen Bjerke har jo holdt på med dette lenge. De var blant de første, og vi bor bare 500 meter unna. Så det er derfor jeg spør. Men det er jo ikke så lenge til våren da.

Skrevet

Det er fordi det var to områder som ble plukket ut som pilotprosjekter for å teste hvordan det virket. Så det er ikke hele bydel Bjerke, men noen adresser der :)

Skrevet

Vet du når Gamle Oslo begynner? Har veldig lyst til å sette i gang :-)

Skrevet

Vet ikke akkurat når, for ruteplanleggingen for 2011 er ikke helt ferdig. Men regner med rundt sommeren 2011 :)

Skrevet

Jeg bor også i Vestfold, og kommunen jeg bor i har hatt kildesortering "i alle år". Når det er sagt så bor det selvfølgelig folk i borettslag/sameier her også, og de kildesorterer på lik linje med alle andre. Skjønte ikke helt hva du mente med det?

De har bare større fellesdunker, og ulik farge for ulik søppel. Fungerer finfint=)

Svigerinnen min er fra en annen kant av landet, og hun sorterte lenge før hennes kommune fikk kildesortering. Hun leverte avfallet selv på miljøstasjoner, så det er faktisk mulig selv om ikke kommunen har startet enda (selv hadde jeg ikke giddet altså... hehe..). Bare et forslag til andre sorterings-ildsjeler der ute;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...