MammaMØ-sept07+nov11. Skrevet 25. oktober 2010 #1 Skrevet 25. oktober 2010 Er i min 5 pp, etter å ha sluttet med p-plaster i mars. Har hver mnd hatt et lite håp om at NÅ klaffer det, det har selvfølgelig ikke gjort! Å nå etter desse få mnd, kjenner jeg at jeg er dritt lei, sur hele tiden, å klarer ikke å legge fra meg tanken om å bli gravid, om jeg er gravid, eller hva jeg skal gjøre neste mnd for å bli gravid. Er jo helt skrullete! Klarer å få meg selv til å legge vekk tankene et par dager, men de kommer alltid tilbake. Har ei jente fra før, så vet at vi kan, og med henne tok det et år. Så hvorfor i alle dager må jeg stresse sånn! Vet jo at mange sliter i flere år! Ting blir ikke lettere av at syklusen min varierer med 28-40 dager, vet aldri nå EL er, ei heller når TR skal komme, har prøvd EL-tester, men da blir jeg så stressa at syklusen klusser seg mer til. Denne mnd, har jeg prøvd å ikke tenkte på det, hatt sex annen hver dag siden mensen sluttet, og holder på enda, er på dag 30 nå... Tiden går så saaakte, og jeg vet innerst inne at jeg ikke er gravid denne pp heller... Er så lei meg, for i tillegg testet min bestevenninne positivt for 4 dager siden... Noen som har råd til meg? Er ikke så negativ som det kommer frem her, men dette er alle de mørke tankene, der er positive tanker også, innimellom!
Mari-mamma Skrevet 25. oktober 2010 #2 Skrevet 25. oktober 2010 Hei du. Jeg skjønner deg sååååå godt!! Hodet er fylt opp med alt som har med graviditet å gjøre, og det kan være veldig slitsomt. Spesielt trist er det når man opplever at "alle" rundt seg enten kommer med voksende mager eller tyter ut unger, en etter en. Jeg har også en tullete syklus! Mine er som regel på 42 dager, og jeg aner aldri når EL er. Det gjør hele prøvinga tusen ganger vanskeligere, og frustrerende!! Ett tips, som jeg håper skal hjelpe oss, er CB fertilitetsmonitor. Den forteller hvilke 5-6 dager det er størst sjanse for å bli gravid. Jeg begynte på den denne pp (er på dag 19 nå), og HVIS resultatet fra denne stemmer allerede nå, så hadde jeg EL uka som var! Det hadde jeg ADLRI fått med meg uten fertilitetsmonitoren! Trodde ikke EL kom før om to uker til jeg.....Så da var det bare å kjøre på Det kan jo være at den vil hjelpe deg.... Ellers vet jeg ikke hvilke råd jeg skal komme med...alt jeg kan si er at du er IKKE alene!! Vi kommer også med voksende mager snart! Stor klem
MammaMØ-sept07+nov11. Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 25. oktober 2010 Det er "godt" å høre at det er flere som meg. Synest denne prøvetiden bare er stress, ikke noe kos, sånn det kanskje bør være. Håper jeg klarer å skyve tankene mine over på noe annet snart. Kanskje jeg må ha meg en fertilitetsmonitor... Hmm, Tenk hadde det vært like enkelt for alle å lage barn, det hadde vert noe det! Lykke til, håper spiren sitter for deg enne mnd! Klem fra
Metti er håpefull Skrevet 25. oktober 2010 #4 Skrevet 25. oktober 2010 off ja eg kjenne meg så igjen ... Denne uken fikk eg vite at mi nærmeste vennine e gravid.. Det var første mnd hu prøvde ...Derfor har det vert en veldig tung uke for meg. Vil ikke at det skal gå sånn innpå meg men eg klare ikkje styre det. Blir så redd for at eg ikkje ska bli gravid selv. Hadde eg visst at om to mnd så var eg gravid så hadde det jo ikkje gjort meg noen ting. ellers e det å bli gravid i hode mitt 24 / 7 ... off slitsomt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå