Trilletrill Skrevet 25. oktober 2010 #1 Skrevet 25. oktober 2010 Jeg har en nydelig liten datter på snart 14 mnd som for 3 uker siden startet hos dagmamma. Denne dagmammaen har ganske bra rykte på seg og min datter er 1 av 3 andre barn hvorav en har gått i samme barselgruppe som henne. Som førstegangsmamma vet jeg at jeg ikke har noe garanti for å vite at hun er snill mot barnet mitt, blir så bekymret over at JEG ikke er hos henne og redd for at jeg kan overanalysere ting. Hun er stort sett fornøyd og glad jente, noen ganger har hun grått når jeg har gått men for det meste går hun litt smånølende inn døren av seg selv med et lite smil om munnen. Det jeg har oppdaget er at to ganger jeg har hentet henne har hun grått litt, hun er våt i øynene. Dette kommenterer ikke dagmamma og min datter er overlykkelig over å se meg! Hun kan jo ikke enda snakke, hva skal jeg være obs på når det gjelder hennes adferd og om noe er galt hos denne dagmammaen som forøvrig virker snill nok og jobbet med dette i 20 år. Tips????
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2010 #2 Skrevet 26. oktober 2010 Du får ikke gjort så mye annet enn å spørre detaljert ved henting og levering om hvordan det går, om jenta er blid eller lei seg, om hun sover godt etc. Det er helt normalt at en ettåring gråter noen ganger om dagen, det antar jeg at jenta gjør hjemme hos deg også. Så det trenger ikke å bety noe som helst. Det er også helt vanlig at en ettåring gråter ved levering. Evt også ved henting, for da oppdager plutselig barnet at mamma jo har vært borte. Har selv hatt perioder der minstemann har blitt lei seg når jeg kommer og henter, selv om han har vært blid hele dagen. Men det har gått seg til nå når han er mer vant til å være i barnehagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå