Gå til innhold

Tips til gode trygge bilseter i bil 9-36 kg???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er førstemann snart tre år, og tenker skifte sete til han så babyens om kommer kan bruke hans. Men han er bare 12 kg så disse 15kg setene blir jo for store. Så hva kan dere anbefale og hva er komt godt ut i tester..synst det er så vanskelig finne tester på nettet, og stoler ikke alltid på personale i butikkene da jeg har erfaring de bare vil selge.

Har dere råd??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med Britax? De setene er jeg fornøyd med har hatt baby setet, nå har vi multiTech: Har også kjøpt Kidfix som hun skal snart over i. Britax har også et som heter Evola og er ganske lik multitech. Multitech går fra 9-25 kg og en kan bruke det forover og bakovervendt. Kan også brukes med vanlig bilbelte etterhver. Evola kan kun brukes forovervendt, er fra 9-36 kg. Også dette kan etterhvert brukes med bilbelte. Kjempe fine hodestøtter som kan reguleres på alle disse setene. Du kan se de på britax.no, ser at Evola ikke er der, men den får du i alle fall i butikken.

Lykke til!

Jenta mi er forresten nå strax 4 år og sitter fint ennå i multitech med de intigrerte selene. Skifter over til kidfix beltestol i januar når frøken nr 3 kommer:-)

Skrevet

Vi har Britax multitech, men bruker det bakovervendt. Jeg ville ikke brukt det setet forovervendt, det kom veldig dårlig ut i kollisjonstester forovervendt - og det var grunnen til at det fikk skikkelig slakt i en test som kom ut for ikke så lenge siden. Når tiden kommer og vi "må" snu ham, vil vi kjøpe et annet sete til ham, selv om han ikke har blitt 25kg enda.

Er det treåringen som bare er 12kg? Husk at det er anbefalt å ha barnet bakovervendt så lenge som mulig - hvis han er såpass liten, har dere mulighet til å ha ham bakovervendt lenge. :)

Skrevet

Ja det er tre åringen som er 12kg men han er begynt å sitte krokete med beina fordi han kommer borti settet med de selv om bilsete skal kunne gå ann til han er 4år.

Skrevet

Jeg ville kjøpt Britax Two Way Elite og brukt det bakovervendt. Det koster like under 2000 kr på Barnas Hus.

Jeg hadde ikke snudd barnet mitt forover før det var stort nok til å sitte i beltestol, fempunktsele er ikke bra å sitte forovervendt med.

Det at han sitter kroket med beina går fint, barn sitter ofte kroket uansett de :) Lillemoren min er tre år, og hun er lang. Kommer til å ha henne bakovervendt iallefall fremt til bebisen blir født, da vil hun være nesten fire år og tung nok for beltestol. Nå sitter hun med krokete bein, og synes det er helt ok. Tar av henne skoene på lengre turer.

Skrevet

hth besafe (trur eg det heiter hvertfall) har vi til snuppa, og er kjempefornøgde med dette. køyrer ein del lengre turar (type 4-6 timar) i blant for å besøke slekt sidan eg er frå ein annan plass enn der vi no bur. ho er nyleg blitt to, men er passe stor og brukar det meste i str.3-4 år i klede. sitt fortsatt bakovervendt og det skal vi fortsette med lengst mulig. nr.2 kjem i februar så eldstesnuppa skal få behalde stor-stolen sin til neste tek over med mindre ho plutseleg har eit stort veksthopp igjen. har stoppa litt opp no håpar eg, har ikkje lyst å kjøpe veldig mange sett med vinterklede/-sko....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...