Gå til innhold

Nett og praktisk vogn, anbefalinger?

Anbefalte innlegg

Huff, synes dette er håpløst. Blir bare mer og mer forvirra ettersom jeg prøver å navigere meg fram i denne barnevognjungelen. Kanskje dere kan hjelpe meg..

Vi venter barn i starten av mars og ønsker en forholdsvis lett og nett vogn som fungerer bra i by, på tbane, buss ol, men som og er framkommelig på snøføre og grusvei. Helst vil vi at vogna skal fungere hele vognperioden, men vurderer å kjøpe en løpevogn (babyjobber performance) etterhvert og kanskje og en vogn som kan stå i barnehagen hvis det blir absolutt nødvendig. Det er viktig at ungen kan sove godt også i sportsvogna, så han kan sove der når vi er ute på tur/på besøk ol.

Opprinnelig forelska jeg meg helt i brio go. Den er så sinnsykt fin! (Huff, er visst litt forfengelig, trur ikke jeg kommer til å klare å bruke masse penger på en "stygg" vogn..) Men så var det noen som sa at den ikke har full liggestilling og derfor egner seg dårlig til å sove i, i alle fall mellom bag og til ungen er 1 år. Er og litt usikker på de små forhjula.

Har ellers sett på easywalker sky, dvs. har ikke sett den "live" ennå.. Mulig det er dumt at ungen må sitte fra deg fra han begynner med sportsvogna, men veit ikke hvor ille det er?

Noen som har forslag eller kommentarer?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142478117-nett-og-praktisk-vogn-anbefalinger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har akkurat begynt å bruke Brio Go til min 9 mnd gutt. De små hjulene fungerer mye bedre enn jeg trodde, og vogna er veldig lett, blir liten sammenlagt, er god å trille(veldig lett å komme opp og ned fra fortauskanter bl.a). Har også TFK, og den er det mer stress å komme opp og ned fortauskanter med. Veldig koselig å kunne ha babyen mot meg, og liggestillngen fungerer helt fint. Var skeptisk til at den ikke er helt flat, men det går strålende!. Lillegutt sover som en stein i den. Har også vært innom ABC Design Cobra, og den har ennå brattere sovestilling. Den begynte vi vel med når han var omtrent 7 mnd, men det har ikke vært noe problem med sovestilling i det hele tatt. Sliter litt med stein som setter seg fats i hjula, men slik er det vel med alle luftkanalhjul. Ikke noe stort problem, da. Jo, også har brio Go veldig bra fjøringer, så ikke barnet spretter rundt i vogna ;) Hvordan den er på vinterføre vet jeg naturlig nok ikke noe om ennå, men folk mener så ymse om det, så det er jeg litt spent på...

Selv har jeg som sagt også TFK, og brukte den som bagvogn og brukte den som sportsvogn til storesøster fra hun var 18 mnd. Veldig bra vogn, men jeg trivdes ikke med å måtte snu han bort fra meg allerede ved 5-6 mnd alder. Derfor alle disse andre vognene. Men det er meg. Mange synes det er helt ok å snu barna vekk, og isåfall er sikkert easywalker sky ett godt alternativ!

Lykke til med vognvalg!

Takk for svar! Hm, kanskje jeg må vurdere brio go igjen likevel.. Det kan ikke være skadelig for ungen å sove i den når den ikke kan gjøres helt flat da? Noen sier at det ikke er bra fordi ungen ikke vil kunne skifte liggestilling ol. Kanskje det går an å legge en pute under rompa eventuelt? Den vogna høres liksom så perfekt ut for oss på alle andre områder. Bare synd de ikke selger den i knallblå lenger:p

Tror ikke det er skadelig om ikke ungen ligger flatt... se på de som kjører bugaboo da, der ligger jo barna med bena rett til værs!

Har du vurdert easywalker qtro? Den har jo full liggestilling og er bare kjempesøt! :) Kommer nye modeller også snart har jeg hørt! :)

Ja, har sett på qtro og, men tenker at sky vil være bedre på flere typer føre? Vil ikke et stort hjul, som kan låses være bedre enn to små på vinterføre og sti og sånt? Tenker derfor at om jeg skal velge easywalker, så kan jeg likegodt velge sky.

Hei!

Jeg falt også først for Brio Go, syntes den virket utrolig bra.

Men etter å ha dratt litt rundt å sett på den og prøvd den, og fått endel tilbakemeldinger her inne ble jeg isteden tipset om Emmaljunga Nitro City.

Og den virker mye bedre synes jeg, mer "solid" men alikevel lett, nett og praktisk. Veldig fin vogn. Full liggestilling. Så den har jeg bestillt og skal hente den til uken

:-)

http://www.emmaljunga.com/se/Barnvagnar/Hitta_din_modell/NitroCity-24.html

Annonse

Hm, ja, den ser unektelig veldig praktisk ut! Bare så synd jeg synes disse emmaljungavognene er så fantastisk stygge. Veit det ikke burde burde veie for tungt, er jo ikke utseende som er viktigst, men når jeg først skal bruke så mye penger vil jeg liksom ha alt:/

Jeg har SKY selv og synes den er veldig god på vinterføre. Har ikke prøvd QTRO selv, men den er veldig fristende til nestemann :) Jeg var veldig skeptigsk til det samme, men har snakket med venninner som har den og de sier det ikke er noe problem å bruke SKY "i skogen". Man kan jo låse hjulene på den og de er ikke så småe som f.eks på bugaboo og Go :)

Mener du qtro her, når du sier "ikke noe problem å bruke i skogen"? Har ikke sett disse easywalker-vognene i virkeligheten, men forhjulene på denne er altså større enn på Go? Trur du qtro vil være et bedre valg enn sky? Ser qtro har justerbart fotbrett, det antar jeg kan være fint, er det andre forskjeller (bortsett fra hjulene)? Man kan ikke bruke sportsvogna begge veier på denne heller, sant?

Jeg må se å få kommet meg og sett på disse vognene. Noen som veit hvem som har dem i Oslo?

Jeg liker Go bedre en Qtro, av flere grunner....

Det er ikke noe stress at ungene ikke sover helt flatt, så Go fungerer fint slik sett. Min datter har sovet litt flatt og litt bratt siden hun var 7 mnd og var ferdig med bagen... Det er jo mange unger som er som henne og ikke en gang ligger helt flatt i sengen, vi har heist opp i hodeenden fordi hun har det med å bli litt tett til tider :S En annen ting er jo at vi nordmenn er vel av de få som har ungene helt flatt, i england f.eks sover de jo i Zapp Xtra fra nyfødt ;) Men det erjo en smaksak... Og en annen ting er jo at man må huske at man kan få vogndilla, og da er ikke dette noe stress uansett, for da har du ikke vogna lenge om gangen :P

Fordel med Go vs Qtro for meg er:

- stor god handlekurv som faktisk fungerer selv ved handling av matvareposer ;)

- Bedre fjæring

- Penere (smaksak)

- vendbar sittedel, min snart 2,5 år gamle datter setter fremdeles pris på å se oss til tider.. Da slipper hun sitte på kne i vogna og skravle med den som triller.....

Fordel med Qtro er i alle fall at den har adapter for maxi cosi, den blir bitteliten sammenslått og har litt større hjul, som nok er praktisk vinterstid.

Dette er for meg ikke nok til å kunne vurdert Qtro i steden for Go. Desverre.

Liker at du gir meg gode grunner for å kjøpe go;) Den er jo så fin.. Stor handlekurv og vendbar sittedel er absolutt pluss. Men om det vil ha mer å si enn større hjul og full liggestilling, synes jeg det er vanskelig å avgjøre.

Ellers tenker jeg begge blir små nok sammenslått, det er ikke viktig, og jeg har ikke noe probem med å kjøpe brio bilsete. Vogndilla vil jeg helst unngå, har verken tid eller råd til sånt;)

Ser mange mener dette med liggestilling ikke er noe problem da, men mange ser og ut til å mene flat liggestilling er essensielt. Jeg må få kommet meg avgårde og sett hvor bratt den egentlig er. Tenker uansett vi kan finne en billig, brukt, stor vogn med god liggestilling til å ha i barnehagen etter hvert da.

Hvordan virker hjulene på go-en på litt bløt sti tro? Noen som har prøvd?

Vår Go har taklet fjellturer, stier, sørpe, men den sliter litt med alt alt for kram tung og våt nysnø... Den sitter godt synes jeg på isføre (hjulene funker fint). Den fungerer i vått gress, tørt gress. skogsbilveier og sånne ting, ,men er ikke glad i sandstrender :S

Kalesjen er lun og god, både sommer som vinter, det er viktig for meg... Den skygger godt for solen sommerstid og ved vind og blest vinterstid er den lun og god.

Har hatt GO i snart 2 år og digger den :D

Hm, nå har vi vært og sett på go igjen, og jeg må si jeg synes sittedelen var litt vel bratt. Sambo mener den er uaktuell og falt helt for brio happy han da. Må si jeg ikke synes denne ser så værst ut jeg heller, selv om jeg liksom ikke hadde tenkt på fire faste hjul. Men den er fremdeles ganske nett i alle fall, og stilrent design;) Noen som har erfaring med denne?

Annonse

jeg har ikke noe erfaring er førstegangs selv

men har lest og hørt at det kan være innmari slitsomt med fire faste hjul særlig når man skal ferdes i byen slik det hørtes ut som du skal med tanke på trikk buss etc...

du blir jo nødt til å "løfte" vognen hver gang du skal svinge

selv har vi havnet på enten easywalker quatro eller icandy apple.

Samboer vil helst icandy men jeg er skeptisk til tre hjulinger.

Mm, er jo det jeg lurer litt på og da. Men egentlig veit jeg jo ikke hvordan jeg kommer til å bruke vogna egentlig. Bor i Oslo, men kanskje kommer jeg til å gå mest turer i nærområdet og ikke så mye på kjøpesenter og sånt? Vannskelig å si. Den bør jo funke greit å ta med på tog og bane og sånt da, men det tenker jeg vil gå bra vil bare den ikke er for gigantisk. Ikke så lett å vite når man ikke har noen erfaring.

Men jeg skal stikke og se på easywalker og sånt og, de hadde ikke dem på barnas hus hvor jeg var i går. De hadde mountain boogie da, den og ser jo ganske fint ut, selv om urban jungle virka ganske diger, likte swift bedre? Eneste er at jeg ikke er helt konfortabel med å måtte snu ungen fra meg med en gang den kommer i sprotsvogna. Kanskje f.eks. brio happy vil fungere fint det første året og som sovevogn i barnehagen og sånt etter det, og så kan vi kjøpe en mer lettmanuvrerbar sportsvogn etter hvert.

Fire faste er ikke noe stress i byen :) City Cross f.eks er jo kjempe populær både i by og land, og lett og god :)

Det som gjerne menes med stress med fire faste hjul er at disse vognene tradisjonelt har vært så gedigne, samtidig som lufthjul på kjløpesenter kan være litt tungt.

Brio Happy er et genialt valg :) Og da kan dere få den nyeste varianten med hjerter i kalesjen også :D Nydelig!

Ok, takk:) Så på easywalker qutro i går, og likte den kjemegodt! Men så har de brio happy duo til 4000 kr, det er vel halvparten av hva vi må betale for qutro med bag. Da kan vi kjøpe en hendig sprotsvogn etter hvert med god samvittighet tenker jeg. Riktignok må vi da velge svart (den som er på tilbud), men synes alle fargene er ganske triste uansett (kanskje bortsett fra plum, men det går nok ikke sambo med på til en guttebaby;). Trur vi bare kommer til å dra tilbake og kjøpe den.

Barnevognjungelen er vanskelig!

Har en Montain buggy (OTH), og er strålende fornøyd med den til baby og til større barn. Den kan også fint brukes å løpe med dersom man låser forhjulet. Man kan her ikke snu setet når man slutter med bagen, men min erfaring er at innen den tid er ting rundt allikevel mye mer spennede enn mamma så det har ikke så mye å si :)

Lykke til!

Takk for hjelpa! Kjøpte brio happy duo classic i svart i dag, til 3999,- tenker jeg at det må være et godt kjøp uansett. Hadde regna med å bruke 8000 på vogn, så da da kan vi kjøpe en liten og lett sportsvogn etter hvert i tillegg med god samvittighet tenker jeg;)

Takk, det trur jeg og:) Trur det var noe nytt med understella i 2010 modellene? Vi kjøpte i alle fall 2010-modell med helsvart understell med lufthjul. (Alternativet var samme understell med punkteringsfrie hjul.) For 2011 modellene er det og mulig å velge svingbare hjul forran slik jeg har fortstått, og håndtak med knekk i steden for teleskop som det er på vår.

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...