Gå til innhold

Hva er egentlig den perfekte søskenvogna? Med god plass til den største store 2-åringen?

Anbefalte innlegg

Trodde det var mountain buggy, men den er faktisk litt knapp i lengden for min høye 2-åring. Og min lille på 5 mnd er egentlig vokst ut av bagen nå, ihvertfall nå som man må ha litt ekstra varme saker i kulden.

Dermed må hun ligge i fra meg nede i sportsvogndelen, og hodet kommer innunder kalesjen, så jeg ser henne ikke! Det blir for tidlig altså, å ha henne fravendt og ikke kunne se henne engang. Greit med største, som stort sett sitter oppe og kan snu seg rundt og kommunisere med meg uansett.

Så, det jeg vil ha er en vogn:

-hvor barna kan sitte mot meg!

-med svingbare forhjul, tror jeg

-med god plass under kalesjen til størstemann

-hvilemulighet for begge to, altså lang nok til største

-ikke for tung

-bevegelig og håndterlig uten å få ryggprolaps

-brukbar i vinterføre!

-ikke megadyr, bør kunne finnes brukt, det blir jo ikke mange år med dette behovet

Fortsetter under...

For oss ble det teutonia s4. Vi har idag en på 2,5 år og 12 mnd. Fungerer fint enda, og kommer ikke til å bytte. I tillegg har vi enkeltvogn med ståbrett, det er jo begrenset hvor lenge den største vil bruke vogn etterhvert.

Har selv hatt litt lyst på phil and teds, der den eldste har plass bak, men gidder ikke.

Kan anbefaale s4 :-)

Har du da en 2,5-åring som er liten? For vi solgte vår S4 allerede etter noen få måneder da eldstemann var under to år.. Den er trangere under kalesjen enn MB. Vi har nå en MB Terrain, som vi er superfornøyde med. God plass til vår nå 3,5 år gamle normallange, kanskje litt lange sønn og toåringen. De kan fint ligge og ta seg en lur begge to ;-) Ligger en superbillig ute på finn nå til 500,- det må jo være et kupp! Den er kansje ikke kjempesmidig i by og butikk, pga at den ikke har svingbare framhjul, men ettersom den er superlett så tipper man den lett og kjører på bakhjula rundt i butikker. Landeveis, på tur osv er den suveren!

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/bilder?finnkode=24992902

er det en slik? Står cosmo men de ser jo annerledes ut på bildene jeg har sett.

Har en mb tvilling, så blir lit overflødig med en til selv om den er billig. Er den terreng større da?

Blir uansett samme problem med at minste må sitte fra meg allerede..

Skal du ha babyen mot deg så tror jeg ikke det finnes en stor nok søskenvogn nå som bayen er 5 md. Alle søskenvogner med separat bag er smale.

mulig carena sin er litt større.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...