Gå til innhold

Er min baby sent ute,eller bare jeg som føler det sånn??:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har verdens vakreste lille gutt som blir 5 måneder i begynnelsen av november. Han snur seg fra mage til rygg noen ganger(vet ikke om det er fordi hode får overvekt eller om det er bevisst) og han snur seg fra rygg til mage nesten. Hvis jeg bare holder en finger på låret hans så snur han seg rundt. Han tar jo selvsagt etter ting,og putter det i munnen. Smiler og ler. Aker seg litt rundt på ryggen,men ingenting på magen.

Han har begynt å rette ut armene når han ligger på magen,men synes han blir så fort sliten og gråter sikkert etter 5 min på magen.

Vi trener på dette daglig,og jeg vet at man ikke skal ta de opp med engang de sutrer. Men han blir rasende!

Å ligge på magen oppå meg eller på en pute på sofaen gåt bedre. Da skal det mye mer til før han gråter.

Jeg prøver så godt jeg kan å sette pris på hvor han er i utviklingen nå,men tar meg selv til stadighet i å ønske han fremover bare fordi jeg gleder meg så fælt.

Er det fler som har det sånn som meg? Jeg er som sikkert fler av dere skjønner førstegangs mor og som vi alle sikket er TOTALT forelsket i den nye skapningen i livet mitt:)

Når snudde deres barn seg begge veier? Når begynner de å sitte osv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!!

Eg trur du skal slappe heilt av eg... min baby på snart 6 mnd gjør ingenting. Ligger på gulvet med beina rett til værs og viser ikkje tegn til å snu seg, ake, åle eller noe som helst! Før helga på kontroll hos hs sa hun at det er helt normalt og ingenting å stresse med! :)

Skrevet

han er bare 5 mnd!kos deg med det han kan,det kommer til å gå så fort at plutselig går han og du lurer på hvorfor i all verden du stressa sp mye med utviklinga hans!

skjønner at du gleder deg og det er fint å trene litt på gulvet hver dag,men ikke prøv for hardt,det kommer HELT sikkert når han er rede for det!

Skrevet

Første mi var 8,5 mnd før hun snudde seg begge veier og 17 måneder før hun gikk, nå er hun superrask og overhodet ikke noe etter, heller tvert imot. Noen har bare bedre tid :-) Nr 2 er også makelig anlagt, bare 4 mnd nå da, men synes det er greit å bare ligge der på ryggen, i mageleie synes han best om å ligge i ro og gnage på knokene .-)

Skrevet

late lillegull på snart 5 mnd ser ikke ut til å bry seg med å snu seg heller. Hun har snudd seg begge veier noen ganger for flere uker siden, men tror ikke hun ser helt poenget med det, så da er det best å ligge på magen til hun går lei

Skrevet

Jeg har en gutt som blir 7 mnd'er til helgen - og først idag snudde han seg fra rygg til mage!! (:D)

Han snudde seg sporadisk fra mage til rygg fra ca 4 mnd'er - og bevisst fra han var 6 mnd'er.

Bare vær glad og nyt at du har en bedagelig baby, det gjør jeg! :) Har en venninne med en gutt på 8 mnd'er som snurret i ring når han var fire måneder, krøp når han var 6 måneder og GÅR nå - og det er stress det! Hun gjør ikke annet enn å springe etter bebisen som ikke har "forstand" for alle farer som lurer ;)

Det blir tidsnok travelt skal du se!

Skrevet

Takk for alle svar,jeg vet jo så inderlig godt at dere har rett alle sammen. Blir bare litt tussete til tider,og vet ikke hvorfor jeg hele tida tar meg selv i å glede meg til han gjør ditt og datt.

Han har faktisk snudd seg fra rygg til mage 2 ganger i dag uten hjelp. Fikk helt sjokk når jeg titta bort på matta hans å der lå han på magen å pludret. *STOLT*

Får bare ta meg selv i nakken å prøve å sette pris på ting som det er,og ikke hele tiden skyndte fremover...

Skrevet

jenta mi er ni mnd å kan ikke rulle noen av veiene, så tror du kan ta det med ro :)

Skrevet

Min er litt over fire måneder og kan heller ikke noe:) Han griper ting da og putter dem i munnen og av og til kan han finne på å vri kroppen litt til siden. Jeg legger ham på magen av og til, og han holder seg oppe et par minutter på albuene, sikkert ikke noe bra, men jeg synes ikke det gjør noe jeg! Burde vel bli flinkere til å trene på sånt med ham, men det kommer jo.. Er også førstegangs, men stresser ikke med sånt i det hele tatt! Så lenge de er glade og friske og utvikler seg normalt så har det jo ikke noe å si om de ikke er de første på sin alder til å gjøre ting. Slapp av du! :)

Skrevet

Jeg kjenner meg så igjen, med nummer en gleda jeg meg hele tida til neste trinn, mens nå med nummer to kan det liksom ikke gå langsomt nok.. Tror det er veldig typisk å tenke sånn, og selvsagt ønsker jeg ikke at vesla skal ligge på golvet på ryggen i mange år;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...