Gå til innhold

Plutselig et mareritt om natta - snart 6 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår har alltid sovet godt om natta. Hun har alltid våknet for mat 2-3 ganger, men da bare slik at hun så vidt har våknet, sovnet ved puppen igjen og bare har vært å legge opp i senga for å sove videre. De siste par ukene har dette forandret seg drastisk - nå våkner hun omtrent hver andre time helt fra hun legger seg i 19-tida. Hun vil ikke ha mat hver gang selvfølgelig, men våkner skikkelig og blir liggende og prate/sutre/hyle, noen ganger opptil et par timer, til tross for at vi gir henne smokken, synger og prøver å roe henne. Forferdelig slitsomt!

Hun har fått grøt og annen fast føde siden hun var 4 mnd, og nå som hun endelig er oppe i ordentlige grøtposjoner tenkte jeg kanskje hun ville roe seg enda mer enn før om natta. Men det har jo blitt helt motsatt.

Nå har jeg begynt å bli så trøtt at jeg ikke orker å sette meg opp for å amme, men heller tar henne opp i senga. Da jeg nesten alltid sovner igjen, og hun roer seg lettere.. Men jeg ønsker ikke dette heller. Liker ikke å ha henne oppi senga, klarer ikke slappe av og våker stiv og støl.

Men nå kan det jo se ut som hun har vent seg på dette her også, så hun blir sur når jeg flytter henne over i egen seng. Åh...

Noen som har opplevd en sånn vending og aner noe om hva som kan være årsaken? Kan det være tennene som kommer? Jeg ser ingen tegn til dem ennå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...