Gå til innhold

Noen som har erfaring med kraftig utdrivningsrefleks/evt for mye melk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille snuppa blir veldig stresset når puppen er full i starten av måltidet, hun klager først, begynner å fekte med armer og ben, blir helt rød i ansiktet og slipper puppen -så begynner hun å gråte hysterisk. Dette er normalt sett en veldig rolig og harmonisk jente, så det er tydelig at det er noe ved ammingen som setter det igang. I tillegg renner det ganske mye fra den andre puppen under ammingen. Hun gulper i sprut lenge etter at måltidet er over. Jeg er skikkelig fortvilet! Dette har bare vart noen dager, inntil for to dager siden var alt ok, og ammingen gikk som en drøm. Nå har jeg spreng og lillesnupp får aldri tømt brystet....er livredd for at det blir puppstreik ut av dette. Siste jeg vil er å gå over til flaske og mme. Buhuuu

Er det noen som har lignende erfaringer og kan komme med råd? Jeg har prøvd å melke ut litt før hun får tak, men det renner jo som bare det uansett hvor lenge jeg holder på! I tillegg vil vel dette bare sørge for at det på sikt blir enda mere melk, så det er vel ikke riktig løsning heller. Har også prøvd å amme tilbakelent, nesten liggende på ryggen for å hemme utdrivningen -med en viss suksess. Men det hindrer henne ikke fra å gulpe opp masse i etterkant. Og jeg er nøye på å heve hodet hennes etter ammingen og får nesten alltid en rap ut av henne. Føler jeg gjør alt riktig, men allikevel blir det feil...

Jeg er helt ute av meg, jeg.

Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...