Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2010 #1 Del Skrevet 25. oktober 2010 Jeg føler meg veldig fortvilet nå. Har vært til samtale hos jordmor ang keisersnitt. Dette er mitt 3. barn. Jeg er i uke 31 nå. Første barn ble forløst med keisersnitt pga at jenta lå i seteleie. Andremann kom vaginalt og fødselen gikk greit når den først kom ordentlig igang. Sleit i 5 uker før termin og han kom 6 dager over termin. Men det er en annen historie. Jeg har sliti med bekkenløsning i alle 3 svangerskapene. Men nå er det veldig ille. Går på bassengbehandling hos fysioterapeut, men synes ikke det hjelper. Det har nok gjort at bekkenløsninga ikke har blitt MYE verre, men behandlinga har ikke gjort den bedre. Har holdt på i 6 uker med denne behandlinga nå. Det som blir mer og mer fremtredende er smertene i symfysen. Alt gjør vondt. Det å tørke seg når man er på do gjør til og med vondt. Og det gjør vondt i symfysen når jeg tisser. Da begynner jeg å tenke følgende: Når det gjør vondt å tisse, hvordan i himmelens navn skal jeg da klare å presse ut et barn??? I tidligere svangerskap har jeg gått til naprapat med bekkenløsninga. Men bare tanken på at noen skal begynne å trykke på meg og massere osv gjør at jeg nesten begynner å grine. Jeg hadde ikke så store plager som jeg har nå når jeg var på jordmorsamtalen. Og hun sa at hun tvilte på om jeg fikk innvilget keisersnitt siden det ikke er snakk om medisinske årsaker. Jeg var til denne samtalen for at jeg helst vil ha keisersnitt av mer psykologiske årsaker. Trodde dette var vel så viktige grunner som medisinske, men... Skal inn til samtale hos gynekologen i slutten av neste mnd, og gruer meg veldig. Føler at man blir presset til noe man ikke vil. Og nå når disse smertene er såpass ille, lurer jeg på: Er ikke det en medisinsk årsak eller???? Eller vil dette bli greit bare jeg har epidural? Vet jo at bekkenløsning egentlig ikke er grunn til å ta keisersnitt, men.... Håper noen her kanskje har erfaringer eller meninger og kan gi meg tips og informasjon.... På forhånd takk. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142477203-noen-som-kan-hjelpe-meg-litt-langt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
xyzaa Skrevet 25. oktober 2010 #2 Del Skrevet 25. oktober 2010 Forstår at det er intimiderende når jordmoren var såpass negativ til ideen om keisersnitt. Men det er ikke jordmoren som bestemmer. Og den legen som skal ta avgjørelsen, kan komme til å vise seg å være veldig positiv Egentlig er alle kombinasjoner mulig. Det finnes positive jordmødre, positive leger, negative jordmødre, negative leger ... Det man virkelig må håpe på, er å få en lege som har forståelse for din sak - eller bytte sykehus, i verste fall. Men jeg forstår godt at ventetiden ikke er morsom. Masse lykke til, håper dette går i ditt favør uten mer om og men... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142477203-noen-som-kan-hjelpe-meg-litt-langt/#findComment-142480213 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå