Gå til innhold

Hvordan kan man vite med symptomer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har IKM i dag, men ingenting mens ennå... Har de siste ukene hatt vondt i magen. Har hatt litt ømme bryster, men ikke så vondt at jeg ikke kan ta på dem... Våknet i natt at jeg måtte på do, det pleier ALDRI å skje ellers. Føler meg også litt dårlig, men ikke ordentlig kvalm, litt svimmel, men ikke sånn at jeg går i bakken...

Når man leser hva de vanligste symptomene for graviditet er, så er det ofte uteblitt mens, ømme bryster, kvalme osv...

Men noen blir kvalme, andre ikke. Kan det være en mellomting? Kan man bare være litt småkvalm, uten å være kvalm, hvis noen skjønner hva jeg mener.

Jeg tror også jeg "skaper" litt symptomer i hodet mitt, fordi jeg gjerne skulle ønske jeg var gravid. Synes jeg ser gravide og babyer rundt meg hele tiden, alltid noen som vugger rundt med en stor flott mage, eller triller på en bitteliten en i en vogn rundt meg. Blir snart gal, hvorfor kan ikke min dag komme?

Tok en test i dag tidlig, men den var negativ. Så nå går jeg heller å venter på mensen, som vanligvis er nokså grei å ha med å gjøre, så kommer nok i løpet av dagen. Tok nok testen mest fordi jeg håpet den skulle være positiv, men blir stadig like skuffa....

Beklager, måtte bare få ut litt gørr... Føler med alle som ikke er gravide og som ønsker det, og er litt missunnelig på de som er gravide! Lykke til til ALLE!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ingen oppskrift på hvordan man skal føle seg når man er gravid. Dette er så individuelt at nesten ingen har det likt til samme tid. Det går fint an å være "bare" småkvalm i starten. Som du sier er det lett å håpe så inderlig at man får symptomer bare av det. Men det er lov å ha håp, og det er lov å ønske seg gravid. Håper TR ikke kommer, og at du sitter med en positiv test om noen dager! Lykke til!

Skrevet

Takk for svar.

Synes det er utrolig vanskelig å vite om jeg kan ha festesmerter eller vanlige mens smerter, noe jeg sjeldent har til vanlig. Har aldri vært gravid før, så har liksom ikke noe å sammenligne med. Og folk er jo forskjellige, så selv om en merker noe, så stemmer vel ikke det alltid med andre.

Venter fremdeles på TR, skulle kommet i dag, men har ikke kommet ennå, og magen er i kaos. Litt småkvalm og veldig svimmel i hele dag. Får vel bare gi det noen dager, så finner jeg vel ut om det er det ene eller det andre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...