Collet :) Skrevet 25. oktober 2010 #1 Skrevet 25. oktober 2010 Gutten min på 19 mnd. har begynt å bli litt oppmerksom når han tisser, men ikke hver gang. Det virker ikke som det gjør direkte vondt, men han sier "tisse, tisse" og tar seg til bleia og vrir og prøver å få den av virker det som. Han kan ta hånda ned i bleia og det virker liksom som at han prøver å si noe.. Jeg hjelper han og prøver å forstå, men det er liksom tissen han skal ha tak i da.. Kan han ha vondt, eller er det rett og slett det at han har blitt oppmerksom på at han selv tisser? Jeg synes at urinen hans kanskje lukter litt annerledes, litt mer biskt, eller så er det bare det at jeg har blitt mer oppmerksom på det nå. Ingen spesiell forge på urinen, for jeg har fått han til å tisse på potte for å sjekke. Han er ikke spesielt rød på tissen heller, ikke tuppen eller noe, og vi vasker han med vann mellom hvert skift, samt babyolje og av og til asan (bare fordi han skal ha det samme som storesøster) ved hvert bad (hver til hver andre kveld). Hva mener dere dette kan være??!
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2010 #2 Skrevet 25. oktober 2010 Gutter kan få urinveisinfeksjon, ikke uvanlig i det hele tatt. De mest vanlige symptomene er jo hyppig vannlating, svie, stram lukt... Ofte har de feber også. Men er jo umulig å si hva det kan være. Uansett så hjelper det ofte med litt syrlige drikker som feks appelsinjuice ved UVI.
Nea og juniors mamma Skrevet 30. oktober 2010 #3 Skrevet 30. oktober 2010 Ja, de kan få UVI eller også Pyelonefritt og må antibiotikabehandles. Feber er ikke alltid uttalt, men slapphet, smerter i magen eller ved urinering og generell dårlig almentilstand er noen av symptomene. Får du tatt en urinprøve (på et vasket og kokt lite glass) når du går til legen blir denne sendt til dyrkning og vurdert sammen med blodprøver og andre symptomer. Virker han grei ellers er det ikke sikkert det er uvi, men er du usikker er det greit å få det sjekket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå