Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla på 4 uker har skreket mye. Hun har hatt mye luft i magen og smertene har vært magerelatert. Vi har prøvd sukkervann, fennikelte og minifom uten særlig virkning. Vi valgte derfor å ta en tur til kiropraktor. Det viste seg at vesla hadde en liten låsning i nakken som kiropraktoren behandlet. Dagen etter fikk vi ei ny jente! Vi er nå på 3. dagen og selv om jeg er litt redd for å si det høyt, tror jeg hun er kurert :D

Vi skal ha neste behandling i dag og en til om noen dager.

I dag har hun ligget på babygym`n helt alene mens jeg har lagd meg HAVREGRØT til frokost! Havregrøt tar litt tid å lage! ;) Og jammen fikk jeg spist den også. Endelig en sunn frokost! Jeg er så stolt av den lille skatten min :)

Kjenner jeg gleder meg stort over tiden fremover! Nå er det jo bare kos!

Jippijaja :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utrolig glad på dine vegne!

Masse lykke til videre :o)

Skrevet

Utrolig glad på dine vegne!

Masse lykke til videre :o)

Skrevet

Så BRA Virreli, dette var virkelig gode nyheter:D

Krysser fingrene for at det fortsetter like bra, og at dere endelig får nyte en fredfull og harmonisk barseltid fremover, for det er jo slik det burde være for oss alle:)

Håper forøvrig at alle med kolikktendenser tar baby med til kiropraktor eller manuellterapeut, for det gir virkelig gode resultater for mange- og uansett, hvis ikke, så kan det ihvertfall ikke skade (man.terapeuter er til og med helt gratis pga refusjonsordning)!

Skrevet

Ååååå, så herlig å lese. Kjempe glad på dine vegne og at lille jenta di har blitt bedre av kiropraktor:=)

Skrevet

Så flott!!:)) Godt for dere foreldre og ikke minst den lille :))

Har hørt flere som har plagdes med babyer og funnet ut at det var låsning i nakken som skyldtes gråtingen!!

Skrevet

Kjempe bra!

Vil anbefale deg å få henvisning til fysioterapeut for å trene opp musklene slik at babyen blir myk og sterk.

Med nr. 1 gikk vi kun til kiropraktor, merket litt endring men stoppet etter 3 behandlinger da det ikke ga store resultatene sett over tid.

Nå nr. 2 har vi gått til man.ter og den største endringen(e) begynte når vi også begynte å gå til fysio og trene. Enkle øvelser og småting som hvordan du løfter kan være forebyggende for at det ikke faller tilbake!

Jeg har selv gått til kiropraktor og fikk beskjed at det var "kronisk", har betalt mange mange tusen kroner til behandling, og så gikk jeg til man.ter og fikk litt massasje og øvelser for å trene og vips så er jeg frisk! Jeg ser derfor tendenser både på barn og voksne at kiropraktor har en tendens til å virke der og da, men så låser det seg igjen og så må det åpnes, låse, åpnes mens det også må gjøres noe med årsaken til problemet! Bare noe å ha i bakhodet!

Skrevet

ikke for å ødelegge gleden din, men vi gjorde akurat det samme. Prøvd fenikkel,sukkervann og minfom uten hell. gikk til kiropraktor og lillegutt var helt ny etter 1 behandling.. falt så litt tilbake etter 3 dager.. gikk deretter på 2 nye behandlinger den følgende uken. var fin i ca 1,5 uke men nå er det værre enn noen gang :/

Skrevet

Huff, man skal virkelig ikke ta gleden før den er overstått..Og det er vel 3 måneder det da:/ Jeg føler virkelig med deg, dette er kjempetøft!

Her gikk det 2 dager med den nye jenta.. Etter at jeg skrev innlegget gikk det bare nedover. Hadde en ny behandling i går uten forandring, neste og siste er på fredag.

Jeg diskuterte med samboer i sted at dersom disse behandlingene ikke fører frem så bestiller vi ny time hos en som er veldig anerkjent i området her, det er manuell-terapeut. (Det var for lang ventetid da vi tok kontakt, vi var rimelig desperate). Tror faktisk jeg ringer henne i morgen så får jeg kanskje time i løpet av et par uker. Kan jo bare avbestille hvis jenta "blir ny" igjen.

Samboer overrasket meg i sted med å ha tatt seg en fridag i morgen så jeg får avlastning. Så nå har jeg tatt meg et deilig og langt bad, med ansiktsmaske og fotpleie. De gikk så ut en tur og jeg har kost meg med en kopp kakao og et blad. I morgen skal jeg jammen få sove så lenge jeg bare vil! En opptur på en ellers så dyster dag i denne heimen, for her har det sprutet tårer i dag!

Skrevet

Takk for tips bimboline, dette skal jeg ta med meg! Jeg tar kontakt med manuell-terapeut i morgen og får en time.

Skrevet

I dag har jeg faktisk tenkt at jeg har lyst til å gi permisjonen min til samboer, og selv begynne i jobb igjen. Da er det søren klype ille her..!

Skrevet

Ehhh... Og først NÅ leste jeg resten av innlegget ditt. Beklager den der!

Støtt deg på de du kan! Har du foreldre, venner, andre som kan avlaste litt? Om så, bare 1 time i ny og nè? Når samboeren din kommer hjem, kan du da gå å legge deg litt, gå ut en tur eller være den som går på butikken - alene?? Forsøk å komme deg litt "unna" (stygt å si det sånn, men du høres ut som at du er fryktelig sliten), når du kan. Om så bare korte perioder..

Lykke til!

Skrevet

Min datter hadde kolikk, og da hun var 6 uker dro vi til kiropraktor. Hun ble litt bedre etter første gang, så hadde hun tilsammen 6 behandlinger på tre uker, dagene i mellom var litt opp og ned, noen ganger virket hun bedre og andre ganger ingen bedring, men etter endt behandling ble hun bedre og bedre og tilslutt begynte hun å sove masse og ble en veldig rolig baby :) Jeg gikk til en kiropraktor som er spesialist på barn, tror det er viktig.

Håper dattern din blir bedre HI, på den ene eller andre måten :)

Skrevet

Da har vi vært på 3. og siste behandling! Nå har vesla ligget alene i vugga, alene på babygymmen og er tilbake i vugga hvor hun faktisk har sovnet... Hun pleier ikke å sove noe særlig på dagtid, og ihvertfall ikke alene. Det er selvfølgelig for tidlig å hoppe i taket, men a mor har hatt noen herlige timer hjemme ihertfall :) At behandlingen har gjort underverker er det ingen tvil om, om den varer gjenstår å se! :) Jeg er ihvertfall forberedt på begge deler.

I helga skal jeg sove! Og drikke et glass vin! Og dra på Ikea (akkurat den er ikke noe å hoppe i taket for, men det må gjøres og nå får vi muligheten..) Men mest av alt, jeg skal nyte tiden sammen med vesla mi! Nydelige, deilige vesla mi :)

Det er vondt når de skriker så mye, for det tar bort så mye av kosen. Det tar bort all kosen igrunn, for de er jo ikke interessert i å kose så mye heller, siden de skriker. Da blir det bare slit igjen, og det kan bli i overkant av hva en nybakt mor skal måtte tåle :) Jeg er så glad jeg kontaktet kiropraktor med en gang, at jeg ikke ventet 3 uker med hyling før jeg bestilte time. For da går det ytterligere tid før man kommer inn, og innen denne tiden har man nådd kjeller`n.

Jeg har nå uansett bestilt time hos manuell-terapeut som skal være forbaska dyktig, men hun hadde 4 ukers ventetid så om vesla er fin til da så avbetsiller jeg timen. Hvis ikke, har jeg den i bakhånd. Her tas det ingen sjanser! :)

Kolikk er ikke for kyllinger, all ære til dere med kolikkbarn!!

Skrevet

Så flott at hun har blitt bedre igjen nå da, Virreli- da HÅPER jeg nok en gang at det varer, og krysser både fingre og tær for dere igjen!!

Kos deg så mye m vesla så lenge da, og SOV godt- køene på Ikea tar du sikkert på strak arm nå etter uker med skriking, det blir jo peanuts i forhold;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...