Gå til innhold

Dårlig kosthold og svelgeproblemer :/


Værjenta84

Anbefalte innlegg

Jeg vet at det er viktig med folat og omega-3 under graviditeten, men dette er noe jeg bare klarte å ta i begynnelsen, sånn ca. da jeg var mellom 6-9 uker på vei. Jeg sluttet med å ta dette da jeg begynte å brekke meg/kaste opp. Har alltid hatt svelgeproblemer når det kommer til tabletter/medisiner generelt. Klarer heller ikke å spise så sunt som jeg burde fordi jeg fortsatt sliter med kvalme og bare spiser det jeg klarer å få ned.

Alle kostholdsrådene stresser meg, klarer ikke å følge disse!! Nå er jeg redd for at noe vil gå galt med babyen pga mitt kosthold og mitt manglende inntak av folat og omega-3 :/ Prøvde et forsøk på å svelge omega-3 i går, men måtte bare spytte den ut igjen. *frustrert*

 

Er det bare jeg som har det sånn??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ikke noe morro ut! :/ Sjønner godt at du er frustrert da ja.. men jeg tror ikke det er noe krise om du ikke får tatt folat og omega3, selv om det sikkert hadde vert det beste å fått det i seg. Du får gjøre det beste du får til akkurat nå, å slutte å bekymre deg så mye. Babyen har det sikkert fint, og jeg tror nåkk det skal litt mer til for at det skal gå galt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trengte noen beroligende ord så tusen takk for svar!:) Er så mye man får "prenta" inn at man må gjøre/ikke gjøre når man er gravid.. Ikke alltid så enkelt nei :/ Men skal prøve å ikke bekymre meg så mye, og som du sir så skal det sikkert mer til for at det går galt.....håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at folat og omega 3 er tilskudd som finnes naturlig i mat. Folat er vanskelig å få i seg nok, men om du spiser brokkoli og andre grønne grønnsaker så får du i alle fall i deg noe.

 

Og omega - spis makrell i tomat, kaviar, laks, sild eller andre fettrike fisktyper. Du trenger ikke ta det som tilskudd.

 

Det er utvilsomt viktig å få i seg, men babyen din kommer til å bli feiende flott selv om du ikke får i deg den daglige dosen. Det er jo dessuten først og fremst deg det går ut over, babyen tar det den trenger, og er det ikke noe til overs for mor så er det ikke det. Ikke stress med det, men samtidig forsøk så godt du kan. Og det er godt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...