Gjest Mentha♥med kul på magen♥ Skrevet 27. oktober 2010 #26 Skrevet 27. oktober 2010 De fleste "ekspertene" som utfører disse testene jobber også for de store legemiddelfirmaene som produserer vaksinene såvidt jeg har skjønt. Jeg stoler ikke et sekund på disse resultatene før noen kan vise meg uavhengige dobbeltblinde tester som viser at dette er en ufarlig vaksine. Og så synes jeg det virker som om FHI endrer risikogruppene litt sånn tilfeldig gjennom sesongen. I fjor sa de jo litt utpå at man til og med trengte to doser av vaksinen for å få optimal virkning. Og nå føler jeg litt at det er de gravide som er "målet" både på nyhetene og ellers, men det kan hende er fordi jeg er gravid selv og får høre fra alle mulige kanter at "har du ikke vaksinert deg ennå??" Nei, for tenk at jeg har ikke det, og kommer ikke til å gjøre det heller. Men dette er mine meninger da, så får heller folk arrestere meg på de.
Teres Skrevet 27. oktober 2010 #27 Skrevet 27. oktober 2010 Syns det er vanskelig jeg også...Alltid tatt sesonginfluensavaksinen pga jobb med stor pasientkontakt, og tok svineinfluensavaksinen ifjor, uten noen som helst bivirkninger. Er av de som er PRO vaksinering(sett barn dø av bla meslinger i det store utland, ikke noe jeg vil se ever again!!), men nå som gravid er jeg skeptisk...Ikke fordi jeg er redd for vaksinering under svangerskap, men føler(i samråd med min lege) at det er LITT tynt med dokumentasjon ift konsekvens for lille i magen enda. Kommer til å ta vaksinen så fort fødsel er overstått tror jeg:) Men har (forhåpentligvis) bare 40 dager igjen, og er stort sett inne i hjemmets trygge hule:) Tar forøvrig ikke imot besøk av "syke" nå om dagen, og kjører KNALLHARDT på håndhygiene her i heimen:) Det kommer jeg også til å fortsette med når lille gull ankommer, syke folk får bli friske først før de kommer på besøk, og hender SKAL vaskes/sprites før nærkontakt med babyen:) Litt hysterisk kanskje, men kaller det yrkesskade jeg:) Så får jo hver enkelt gjøre det de føler er rett, og respektere andre sine valg:) Som skrevet før i denne tråden, er det jo sjeldent man har den reelle influensaen i løpet av et liv, MYE kalles jo influensa som ikke er det:) Lykke til alle sammen med det vanskelige valget, håper vi alle mann alle holder oss friske og "raske"
Knøttebabyen Skrevet 27. oktober 2010 #28 Skrevet 27. oktober 2010 Har vært utrolig i tvil om dette selv.. Spurte jordmor på kontroll i dag om dette,og hun mente at siden jeg kun har en uke igjen før planlagt igangsetting av fødsel,så var det like greit å la være..fordi at influensan ikke er i gang ennå,og at vaksina mest sansynlig ikke ville rekke å virke skikkelig engang ( i forhold til om babyen ville ha noen fordel av at jeg vaksinerer meg men hun er inne i meg) Og hun sa også at.. vi vaksinerer jo heller ikke nyfødte,og at det gjerne er litt større barn som får influensa,og ikke vanlig at nyfødte får den.. Har personlig ikke no i mot å vaksinere meg (gjorde det i fjor fordi d ble anbefalt pga min diabetes)... men jeg velger å stå over nå,da jeg stoler på jormor og syns det høres logisk ut det hun sier =) Men hadde jeg hatt noen mnd igjen av sv.skapet hadde jeg mest sannsynlig vaksinert meg..
enits40 Skrevet 27. oktober 2010 #29 Skrevet 27. oktober 2010 Å, det var nyttig å vite, Knøttebabyen - jeg glemte nemlig å spørre fastlegen på kontroll i dag. Jeg har også kun kort tid til termin og har vært veldig i tvil om dette med vaksine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå