Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 25 +3 uker på vei. Har i 3 uker vært forkjølet og er nå i min 4 uke med forkjølelse. Var borte fra jobben i litt over 1 uke. Er nesten frisk men er plaget med høy puls og kjenner at jeg blir fort sliten og trett.

Var til jordmor for ca 1,5 uke siden og hvilepulsen var da på 108 slag i min. Veldig høyt til meg å være. Får hjertebank med jevne mellomrom.

Blodtrykk er fint og babyen har det bra.

Jeg lurer på om det er flere som opplever høy puls og hjertebank uten å være forkjølet? Eller om det er kroppen min som ikke er helt i slaget igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Hjertebank og høy puls er ikke unormalt når man er gravid. Så lenge ikke blodtrykket er for høyt eller for lavt, skal ikke hjertebank og høy puls ha noe å si verken for mor eller barn.

Jeg har selv hjertebank og galloperende puls. Ikke hele tiden, men sånn av og på gjennom dagen.

Det er trolig bare en reaksjon på at vi er gravide =) Større belastning på kroppen vettu...

Skrevet

Jo d er vel noe vi må regne med når vi er så heldige å være gravide:) Er jo en liten plage dette men litt ubehagelig kan det være. Godt å vite at det er normalt.

Enn får ta d som det kommer:)

Skrevet

Når jeg gikk med jenta mi var hvilepulsen min på 104 i mange uker. Men alt annet var fint. :)

Skrevet

Får hjertebank bare jeg går litt fort jeg, hehe :P Og pulsen tar til tider av den å.. Jeg syntes det var ganske ubehagelig selv, men men fikk til svar på kontroll at det hørte med, så roa meg med det.. Kan finne på ha det når jeg ikke er gravid å, men mye sjeldenere da..

I forrige svangerskap var jeg ikke plaga med det i det hele tatt, meldte seg denne gangen, nå vet du hvertfall at det ikke er noe galt, men absolutt ikke deilig nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...