Gå til innhold

Gravid, men han vil ikke ha barn enda

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har vært plaget med TR i de siste mnd, hatt stort trykk nedentil osv. Vært hos legen flere ganger. og fikk for en uke siden beskje om at jeg er gravid i 7 uke.

Jeg og kjæresten min er 21 år gammle og vil være 22år når/hvis barnet blir født.

Har allerede tatt en abort sammen for snart to år siden fordi vi ikke hadde vært sammen lenge nok for min del.

Nå vil han ta abort og jeg vil ikke gå igjennom det på nytt. pluss at jeg syntes ikke tanken på å være mor er så ille. Selvom vi studerer og har mye som skjer i hverdagen.

HVA GJØR JEG???? vil for all del ikke miste kjæresten min....

Fortsetter under...

Hvis du ikke vil ta det bort, skal du beholde det! Du må ikke la han eller andre påvirke deg til å gjøre noe du egentlig ikke vil.

Hvis han ikke støtter deg i valget ditt er han uansett ikke riktig for deg. Sorry harde ord, med det er slik jeg ser på det.

Lykke til :-)

ENIG med lykkevic. vis du vil ha det skal du ikke ta det bort for hans del . nå vet jeg ikke hvordan det skjedde men uannsett så må man ta ansvar for sine handlinger. og han burde støtte deg uannsett hva det er din kropp og du som går igjennom alt uannsett om det er abort eller gravidteten selv.

Nå har han sakt sin mening , og nå skal han støtte din avgjørelse, vis ikke er det faktisk ikke vært og holde på .

Jeg håper det løser deg og at han støtter deg i din avgjølelse masse lykke til :)

• 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Kan nok si at jeg har vært i en lignende situasjon. Samboeren min var ikke klar for barnet i det hele tatt, ville at jeg skulle ta abort, slik at vi kunne konsentrere oss om utdannelse. Svigermor tippa også helt og ville at vi skulle ta bort.

Men jeg sto på mitt, hadde foreldrene mine i ryggen, og sa pent ifra at denne barnet er veldig ønsket så ingen abort her i gården!! ;)

Samboer og svigermor godtok det og nå gleder alle seg. Samboer som har fortsatt sine øyeblikk hvor han er redd for framtiden og økonomi, men det har jeg også. Men sammen er vi blitt enige om at vi skal klare dette :) ¨

Er 13+3 idag og var 6 uker da vi fant det ut! LYkke til§ :)

Annonse

Regner med at du allerede har funnet ut av det?:)

Jeg har også lignende historie.. jeg er 22 år og ble gravid med min nåværende samboer på 21. Vi snakket om jenter og gutter som hadde tilfeldig sex og ble gravid, og han sa at han var helt imot abort osv. Jeg fortalte at jeg var gravid når jeg var 4-5 uker på vei, og han fikk sjokk! Begynte å grine og sa at han ikke var klar for å bli far nå, og sa at abort var den beste løsnigen. Det var mye krangling, og jeg greide ikke å bestemme meg. Ene dagen ville jeg beholde, dagen etter ta abort, og dagen etter det brydde jeg meg ikke. Da jeg var 7 uker på vei snakket vi sammen enda en gang, og da hadde jeg bestemt meg for å ta abort. Før jeg fikk sjans til å fortelle han om avgjørelsen min, sa han at nå hadde det gått for lang tid, og at det var for hans del "for seint" å ta abort. Nå var det jeg som fikk sjokk... Morningen etter tok jeg bare en avgjørelse uten å være helt sikker, og sa at jeg ikke skulle ta abort. Han ble kjempeglad, og nå kan vi ikke vente til jenten vår kommer i slutten av april:)

Håper det ordner seg for dere også:) Gutter trenger å komme over det første sjokket før de klarer å tenke "normalt" igjen. Jeg er i hvert fall kjempe glad for at jeg hørte på hva han hadde å si begge gangene før jeg gjorde noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...