Gå til innhold

TIL ALLE SLITERE OG SPESIELLT DE MED HØYE FSH VERDIER

Anbefalte innlegg

Jeg vil i dag komme med en liten glad nyhet. For de som ikek kjenner meg så skal jeg skrive helt KORT om historien. i 2003 begynnte vi å prøve på nr.1. Ett år senre var jeg fortsatt ikke gravid. Etter en del undersøkelser så viste det seg at jeg som 18 åring var kommt i en fortidlig overgangsalder som det sies. Jeg hadde FSH verdier på 18. Jeg hadde lite egg å det ble ikke noe graviditeter ut av det. Det bl bestemmt at jeg skulle gjennomføre IVF hos Hausken etter 2 år, skulle berre gjøre meg ferdig med en pergokur først. Jeg ble faktisk gravid etter to år og fikk en datter som nå snart er 4 år. jeg var da 20 år gammel. Dette fikk jeg tross at det var kun en eneste lege som ønsket å hjelpe meg (jon hausken). Alle andre mente at det ikke hadde noe for seg. Jeg fikk kun 1% sjanse for å bli gravid å få ett eneste barn.

Da jeg fikk jenten min des. 2006 bestemmt vi oss for å prøve igjen med en gang. Vi ville jo ha søsken til datteren vår. Jeg ble overraskende gravid veldig fort men mistet to ganger. Viste seg at etter at jeg fullfører ett helt svangerskap så har jeg noen få gode egg de første syklusene etter. Desverre ble jeg ikke gravid igjen så fort etter at jeg mistet. Etter ett år gjennom gikk jeg mitt første IVF forsøk. 8 mnd etter det mitt andre IVF forsøk. Resultate var elendig. Kun ett eneste egg hvert forsøk var det som kom ut. Jeg gikk på maks doser og det var ingenting å gjøre. Etter nesten 2,5 år bestemmte jeg og Jon hausken oss for at IVF hadde ikke noe for seg i mitt tilfelle. Jeg fikk jo ikke flere egg enn det som var vanlig i en normal syklus uansett. Overraskende nok ble jeg gravid 2 uker etterpå. denne jenta ble født nov. 2009, 3 år senere enn første mann.

Vi bestemmte oss for at vi ikke orket å prøve mer, vi hadde sagt oss fornøyd med de to. Så viser det seg at det samme skjer denne gangen også. etter ent svangerskap og i løpet av de første syklusene etter graviditeten er jeg altså gravid igjen, PÅ EGENHÅND. Det er tydelig at kroppen har noen få gode egg de første syklusene etter endt svangerskap. jeg er nå 10 uker på vei, å det ser altså ut som at jeg skal bli 3 barns mor.

det jeg ville med dette er å si at ingenting er umulig. det eneste jeg har hørt hele tiden er, GI OPP GI OPP GI OPP. det har ingen ting for seg å prøve. Du må la det ligge osv.... Men den som kjemper har ofte mye å vinne:) Så jeg er altså ett godt eksempel på at man selv kan bli gravid med høye FSH verdier. Det er alvorlig mange leger som ikke har ønsket å hjelpe meg. jeg har ikke blitt godkjennt for offentligf IVF for de mente at de kunne ikke hjelpe meg. Men barn har jeg fått tilslutt likevell:)

Fortsetter under...

Å, herregud så fantastisk! :)) Gratulerer så mye :) Holdt på å ramle ned fra sofaen da jeg så nicket ditt jeg :) Så utolig heldig dere er :)

Lever i håpet selv her, jeg fødte for snart 2 mnd siden og nå håper vi at det skal bare skje av seg selv, lov å håpe ;)

Håper at du får en fin graviditet da, det er så koselig å være gravid :)

HAH!!! Ikke sant!! Man må aldri gi opp!! Jeg fikk også høre at sjansene var minimale og har nå fått kun ETT forsøk, hvilket jeg griper med åpne armer. Har fsh på 13, men har alder i mot meg as well. Har hørt mange som har fått beskjed om å finne seg ed o.l, men som alikevel har fått barn! Jeg har faktisk TROSS alle uttalelser fra leger ikke funnet noen med høy fsh som IKKE har fått barn! Så stå på alle vi som har høy fsh, lav amh.... Det går til slutt:)))

Min lege sa forøvrig at den måler eggstokkaktivitet, men ikke kvalitet. Har lest endel om denne testen og pga den er relativt ny, så er den ikke 100 % enda. For jeg skjønner ikke hvordan fsh min kan være på 12 (grenseverdi), og amh lavest!? Da burde jo fsh være høyere? Kvaliteten på egga blir jo dårligere med åra, en 20 -åring har jo ikke like slitne egg som en på nesten førti. Pluss at skallet er seigere å trenge gjennom! MEN, alt går:)). Og Grattis med nr:3! Hærlig:))

Annonse

Hei Tryne,

har skrevet litt med deg tidligere. DETTE ER ET MIRAKEL!! Herregud!!! Vi har klart det på egenhånd vi også!! Etter to fersk forsøk og ett frys i Porsgrunn mistet jeg fullstendig motet. Mnd etter det misslykkede ferskforsøket klarte vi det på egenhånd!!! Måtte bare stresse med alt annet enn å bli gravid, og så satt frøkna vår. 20 uker idag :)

Gratulerer så mye med bekreftet 3. svangerskap!!!! Du er en solskinnshistorie som varmer mange....

Gjest Kristin'83

Er det muuulig, Tryne??

Har tenkt masse på deg og jentene dine!

Visste jo at du ikke hang her lenger, så jeg var etter Elin om hvordan dere har det.  

Har begynt å henge litt her på ass. bef.  i det siste. Er i gang med første forsøk selv nå. 

Fikk NESTEN sjokk da jeg så nicket ditt...men bare nesten ;)

Du tror kanskje bare jeg tuller, men jeg har alltid visst at det kom til å komme en nummer 3 nå som dere sluttet å prøve!

(Holder egentlig en knapp på totalt 4 jeg, da)

Uansett....GRATULERER, og masse, masse lykke til med svangerskapet, kjære du!! :)

Tusen takk alle sammen. jeg har vertfall lært at å gi opp det skal man ikke så lenge kroppen taler mot det. alt er jammen meg mulig:)

Lillehare: Så utrolig kjekkt å høre:D gratulerer så mye. fantastisk å se at det ikke er berre meg som lykkes. Har vert her inne med gjevne mellomrom berre for å se hvordan det går med folk, man ønsker jo så gjerne at alle skal få oppleve dette.

Kristin83: Så kjekkt å høre at du har tenkt på oss;) Hvordan går det med deg??? Her kommer det ikke nummer 4;) Jeg har fprferdelig tunge svangerskap, både fysisk og psykisk, for ikke å snakke om fødsler. Så når neste er kommt så legger jeg inn kortene. Da er jeg finnt fornøyd og kommer faktisk til å finne frem prevensjonsmiddel (hadde aldri trodd jeg skulle si det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...