Gå til innhold

Når kontakte legen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke noe poeng å ringe til legen med en gang man har fått positiv test.. Første kontroll skjer mellom uke 8-12, de fleste leger ønsker man kommer inn i uke 10. Da fyller man ut svangerskapspapirene, sjekker urinen, tar BT og en del blodprøver samt legen sender henvisning til vanlig ul og evt fødeplass (bor du i Oslo er det visst lurt å søke direkte til det sykehuset du ønsker selv tidligst mulig pga vansker med å få plass)..

m-m. Lille M kan det hun:) Og så er det greit å ta med morgenurin til urinprøven. Det er også det eneste du trenger å ta med tror jeg. Jeg skal til 1. kontroll nå på onsdag:) da er jeg 11 +1 (ca). Spent:)

Du blir sikkert veid, og kanskje legen prøver å finne livmoren + hjertelyden til babyen. Men det er ille alle som gjør det, og det kan godt være en må vente lengere før man hører hjertet:)

lykke til:)

Annonse

Jeg ble like forundra som deg Bumble! Testet positivt på fredag og er ca 4+3, bestilte legetime på fredag førstkommende (via nettet). Fikk oppringing nå med beskjed om at det ikke var nødvendig med noe time før uke 13 (!). Ble litt paff, og følte meg litt latterliggjort, hehe... Har jo en del spm som jeg gjerne ville stilt siden dette er første gangen, men men, sånn er det vel for alle, får søke seg grønn i tryne på nettet etter svar istedenfor :P

Jeg har fått første legetime i uke 12, med beskjed om at dersom det er behov for et tidligere legebesøk tar jeg bare kontakt. Men det regner jeg egentlig ikke med at jeg får behov for. Jeg er 2.gangs.

Hattifnatt - du får bruke forumet for alt det er verdt mens du venter. :-)

fint å kunne lese det dere har skrevet.. Jeg er 5+2 (tror jeg) og har tenkt mye på når jeg skal bestille legetime,,, men da ser jeg det at jeg bare kan vente noen uker... Selv om det er masse spørsmål som surrer rundt, det føles så uvirkelig enda... MEN GLEDER MEG :)

Lykke til alle sammen :)

Det går an å ringe til jordmora på den lokale helsestasjonen og. Ikke sikkert en får time tidlig der heller, men dere kan iallefall stille spørsmålene dere lurer på over telefon til fagpersonell...

Ellers er det bare å spørre og grave i arkivet her! Tror det er mange flergangsfødende, og gravide som har kommet lenger enn oss, som iallefall kan dele erfaring. Bare husk at alle kvinner er forskjellige, akkurat som alle svangerskap er forskjellige!

ha en fin dag:)

hehe..godt å høre det ikke bare er meg.. Alt dette er virkelig helt grønt for meg. Men det er jo så spennede og jeg vil bare "komme igang" så fort som mulig, tiden snegler seg avgårde... =) Er 5 +2, så da er det jo bare

34 + 5 igjen ca.... ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...