Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2010 #1 Skrevet 25. oktober 2010 Nå kan en begynne å se konturer av senario med årlig influensavaksine. USA har hatt dette lenge, mens vi har ledd av dem og tenkt at det får da være måte på hysteri. Nå hørte jeg på radioen at norske helsemyndigheter anbefaler alle gravide til å ta influensavaksine. I svergie blir hele befolkningen anbefalt vaksine. Når kommer norge etter? neste sesong? Vaksineindustrien har snart klart å få oss til å føle oss utrygge uten vaksine. Og da strømmer vi (befolkningen) til helsestasjonene for å "beskytte" oss. Er det bare jeg som klarer å se hva som skjer her? Om 5 år kan en google dette innlegget, så vil mange tenke: hva? Er det bare 5 år siden det ikke var vanlig å vaksinere seg mot influensa, SÅ Uansvarlige de var den gangen.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2010 #2 Skrevet 25. oktober 2010 Oooo..er det nå den vaksinen med microchipen fra CIA ( eller var det FBI?) kommer? ;-)
Helseinterressert Skrevet 25. oktober 2010 #3 Skrevet 25. oktober 2010 Takk for interessant innlegg til hovedinnlegger. Ikke bry deg om latterliggjøringen og personangrepene fra vaksinelobbyen her inne, de skyr intet midler i sin iver i å pushe vaksiner. Gravide er jo en stor gruppe mennesker (Ca 60 000 hver år her til lands?) og er således attraktiv for vaksinepusherne. Å vaksinere gravide og dermed ufødte barn er en fin måte å skjule bivirkninger på. Barn har jo hverken ressurser eller kunnskap til å kunne reise sin vaksineskadesak, langt mindre hvis de i tillegg blir alvorlig skadd. I tillegg ser effekten ut til å være liten eller ingen av influensavaksine: http://www.kunnskapssenteret.no/Publikasjoner/6217.cms Pluss at ufarlige D-vitaminer ser ut til å ha langt bedre effekt mot influensa enn influensavaksine: http://www.globalhealingcenter.com/natural-health/vitamin-d-prevents-flu/
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2010 #4 Skrevet 25. oktober 2010 Jeg venter spent på vaksinen mot selve livet? Finnes det snart en vaksine som kan fraskrive meg ethvert ansvar for mine barn?
ostepop123 Skrevet 25. oktober 2010 #5 Skrevet 25. oktober 2010 Helseinterressert (og dere andre): for all del, jeg er imot enhver form for hysteri, men nå er det vel ingen som i denne omgang virker hysteriske. "Foreløpig tar vi det med ro, sier Aavitsland" står det å lese hos Aftenposten. Jeg reagerer imidlertid på ditt utsagn, Helseinterressert: "Å vaksinere gravide og dermed ufødte barn er en fin måte å skjule bivirkninger på." For det første tillegger du produsentene av vaksiner en vanvittig ondskap som jeg har vanskelig for å tro på. For det andre finnes det vel neppe noen som er MER opptatt av bivirkninger enn gravide og nybakte mødre, så jeg tror du undervurderer norske mødre ganske kraftig. Dokumenter forøvrig gjerne din påstand om at det finnes alvorlige bivirkninger ved influensavaksinen. Dine påstander er så lite verdt når de ikke viser til virkeligheten, skjønner du.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2010 #6 Skrevet 25. oktober 2010 Så lenge det lukter litt svidd gummi, er det grunn til å være skeptisk til dette.
ostepop123 Skrevet 25. oktober 2010 #7 Skrevet 25. oktober 2010 Du kan være så skeptisk du bare vil, men kom ikke her å påstå at det manes til hysteri. Og hvor lukter det svidd gummi?
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2010 #8 Skrevet 26. oktober 2010 Det at norge ikke anbefaler hele befolkningen å vaksinere seg, er kun for å prøve å berge stumpene av det som er igjen av troverdighet, etter hysteri vi så i fjor rundt svineinfluensaen. Bare vent å se, ut over høsten kommer norge krypende etter svergie, og anbefaler at alle lar seg vaksinere. For antakelig vil influensaen vise seg å være "spesiell" dette året også. Og før vi vet ordet av det, er det blitt en "tradisjon" å vaksinere seg og familien når høsten kommer.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2010 #9 Skrevet 26. oktober 2010 En ting til. Hørte nettopp på radion at vaksinedekningen fra sesonginfluensaen hadde sukket med 40% og at grunnen antakelig var svekket tillit til folkehelseinstituttet.
mamma-x-3 Skrevet 26. oktober 2010 #10 Skrevet 26. oktober 2010 Godt å se (40% nedgang) at folk begynner å besinne seg og tenke litt etter selv. At ostepop ikke merker svilukta etter fjorårets falske skrekkpropaganda sier mer om den nesegruse viljen til å kun se det positive med vaksiner og FHI. Samme hvor mye forkjempere prøver å si at de er kritiske, har de ikke støttet et eneste kritisk innslag som har kommet til nå. Å fortsatt stå fjellstøtt ved FHI's side i vaksinesaken er mildt sagt å fornekte virkeligheten. Sterkt. Jeg håper at også barnevaksineprogrammet for alvor kommer inn under lupen. Det lukter ganske så svidd også her. For de som tør å kjenne etter. :-D
EJ09 Skrevet 26. oktober 2010 #11 Skrevet 26. oktober 2010 Hvor mange var det igjen som døde av svineinfluensaen? Hvor mange ble innlagt på sykehuset? Hva var deres alder og helsestatus?
Helseinterressert Skrevet 27. oktober 2010 #12 Skrevet 27. oktober 2010 EJ09, Nå var det vel flere som døde etter vaksinen enn etter svineinfluensaen. Eller kanskje du kan bevise at dødsfallene hadde en annen årsak enn vaksinen?
MortenO Skrevet 27. oktober 2010 #13 Skrevet 27. oktober 2010 Helseinteressert kaster ut en ny stråmann for å vri fokuset. Nei du, det er nemlig DERE som påstår at vaksinen tar liv fremfor å redde liv, så det er DERE som får legge frem dokumentasjon. Og den dagen dere gjør det, så er vi på lag mot Big Pharma. For vi liker nemlig å basere våre helsemessige avgjørelser på fakta og ikke spekulasjoner.
Helseinterressert Skrevet 27. oktober 2010 #14 Skrevet 27. oktober 2010 Feil MortenO, Iht norsk lov så er det vaksinepusherne som må sannsynliggjøre en annen årsak enn vaksinen ved død/helseskade etter vaksinasjon. Jfr feks smittevernloven.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #15 Skrevet 27. oktober 2010 Nivået ditt er jo på barnestadiet. Vaksinepushere? Er du sterkt medisinert?
mamma-x-3 Skrevet 27. oktober 2010 #16 Skrevet 27. oktober 2010 Men det virker det som om du er, Anonym. Språket ditt er i hvert fall farlig nær fjortisstadiet - og sier ikke så lite om deg .-D Godt du signerer nivået ditt med "Anonym".
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #17 Skrevet 27. oktober 2010 Spør 1000 mennesker om de oppfatter "vaksinepushere" som ett normalt uttrykk, eller som ett ord funnet opp av mennesker med behov for sterke medisiner. Hva tror du du får som svar? Kanskje jeg har veldig rare kollegaer (nei jeg har jo ikke det!), men en rask test på 13 andre her i kontorlandsskapet ga svar som latter, koko tegn mot hodet, skakking på hodet og himling med øynene. Skal man bli tatt på alvor kan man kanskje forsøke å forholde seg til språkbruk som mennesker assosierer seg med og forstår, ikke ord og uttrykk som gir signaler om feilkoblinger her og der. Og er mamma-x-3 eller helseinteressert MINDRE anonymt? Har du bilde, mobilnummer og adresse knyttet opp mot brukernavnet ditt?
Helseinterressert Skrevet 27. oktober 2010 #18 Skrevet 27. oktober 2010 Hva med å komme med en bedre betegnelse selv fremfor å latterliggjøre andre anonym?
mamma-x-3 Skrevet 27. oktober 2010 #19 Skrevet 27. oktober 2010 Siden du så ivrig på medisinering: Jeg tror neppe vaksinemotstanderne står først i reseptkøen på apoteket. Da har du ikke lest så mye av det som kommer fram her i dette foraet. At andre tenker selv og gjør litt undersøkelser bak teppet, betyr ikke at de går på medisiner. Tvert i mot. De ønsker et helsevesen som ser at normalt friske mennesker fra naturens side klarer å takle sykdommer helt fint. Uten kunstig hjelp. Når forutsetningene for å bygge god helse er så optimale som her i Norge, ønsker vi å bytte ut sprøytene med sine bivirkninger og vaksineskader med friske, naturlig sunne barn. Mobbing med kokotegn faller rett tilbake på den som er barnslig nok til å gjøre slikt. ;.)
ostepop123 Skrevet 27. oktober 2010 #20 Skrevet 27. oktober 2010 Så det å kalle noen "vaksinepushere" er altså ikke mobbing?
Helseinterressert Skrevet 27. oktober 2010 #21 Skrevet 27. oktober 2010 Og hvilket begrep skal brukes for at du ikke skal oppleve det som mobbing ostepop?
mamma-x-3 Skrevet 27. oktober 2010 #22 Skrevet 27. oktober 2010 Ikke i det hele tatt kan dette kalles mobbing! Dere har ikke imøtegått med interesse én eneste kritisk røst dere når det gjelder vaksiner. Og jeg har samlet mye fra ulikt hold. Langt fra alt ligger inn under whale.no (som dere er så redde for) Til og med når det er åpenbare saker om korrupsjon og maktmisbruk, propaganda som ikke taler sannheten og uærlige aktører innen helseindustrien stusser dere. Kommer bare med nøytralt pjatt om at dere også er kritiske, bare bevismengden er stor nok. Dere har faktisk ikke møtt en eneste kritikk artikkel, innlegg, bok, link etc. her inne med interesse. Ikke lettet et øyelokk. Det i seg selv er interessant og ligger farlig nær tittelen "vaksinepusher", dessverre.
ostepop123 Skrevet 27. oktober 2010 #23 Skrevet 27. oktober 2010 Åååånei, så du mener du har imøtegått eksempelvis meg med interesse?
EJ09 Skrevet 27. oktober 2010 #24 Skrevet 27. oktober 2010 "EJ09, Nå var det vel flere som døde etter vaksinen enn etter svineinfluensaen." Det var ikke et svar på det jeg spurte om. Spørsmålet var hvor mange som døde av svineinfluensa.
Helseinterressert Skrevet 27. oktober 2010 #25 Skrevet 27. oktober 2010 Som døde i tidsmessig sammenheng med når de hadde svineinfluensa i kroppen mener du? Fordi det er vel ikke automatisk slik at svineinfluensa er dødsårsaken selv om de døde mens de hadde det vel? Om man skal bruke vaksinepushernes egen retorikk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå