Gå til innhold

Ta fly?

MinSkatt2011

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat blitt gravid igjen og bruker crinone og Albyl E. For lenge siden bestilte jeg flybillett fra Bergen til Stavanger for å besøke en venninne. Drar på fredag og hjem igjen på søndag. Begynte plutselig å tenke på om dette kan være farlig for fosteret? Er jo en kort flyreise, men vil jo ikke ta noen sjanser. Er det trygt tror dere?

Fortsetter under...

Det er jo en kort flytur nå der er innenlands og det er forskjellige tilbakemeldinger på dette temaet. Har derimot lest at det advarer mot å fly dersom man har spontanabotert tidligere. Min gynekolog mener at et "friskt" svangerskap tåler nesten alt så det er ikke enkelt å få et klart svar. Jeg har valgt å ikke fly i dette svangerskapet.

Fant denne på lommelegen.no: http://www.lommelegen.no/322877/flyreise-og-graviditet

Ikke bare enkelt detta! Ha en fin dag, vi snakkes!

Jeg spurte gynekologen min om å reise utenlands med fly. Det ville han absolutt ikke anbefalle for meg. For det første var det for stor risiko knyttet til å fly for det andre mente han at reiseforsikringen min ikke ville gjelde da jeg hadde hatt for mange spontanaborter tidligere. Og det var snakk om en flyreise til USA, så det er jo litt langt. Det med reiseforsikring har jo lite å si for din del.

Ta det opp med legen som har startet behandlingen av deg. Det er han/hun som kjenner din medisinke status best!

Hvis legen mener at du ikke kan reise kan du jo høre om han/hun kan skrive en erklæring til deg så du får igjen pengene for flyreisen på forsikringen om du har en helårs reiseforsikring.

Det er klart at det er trygt - dra til Stavanger i helgen og kos deg! :) Jeg kan ikke forstå hva som kan være farlig med å ta en 20 minutters flytur fra Bergen til Stavanger. Men ring gjerne til den som behandler deg, dersom du føler deg usikker. Som nevnt over her, det er legen din som kjenner deg og din sykehistorie best...

Jeg reiste fra Bergen til både København og Dublin i fjor når jeg var i andre trimester. Det var deilig å komme seg bort hjemmefra og tenke på noe annet enn bekymringene rundt å være gravid. Men veldig fint å ha godt reisefølge med seg, eller i ditt tilfelle en fastboende venninne, i tilfelle noe uforutsett skjer. Jeg begynte å blø i Dublin i fjor, og hadde nok fått fullstendig panikk uten mannen min der. Men det var takk og pris falsk alarm den gangen, svangerskapet gikk fint og datteren min er fem måneder nå... :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...