Tuvabaluba Skrevet 24. oktober 2010 #1 Skrevet 24. oktober 2010 Har en gutt på 4,5 mnd som har funnet ut at å spise, det har han ikke tid til. Blir veldig raskt distrahert, og ofte nekter han rett og slett ta brystet når han blir tilbudt, selv om det er ei stund siden han spiste sist. Det har aldri skjedd før! Kan være at det har en sammenheng med at han nå får grøt morgen og kveld (etter samråd med hs). Men blir jo noen timer i løpet av dagen der han trenger annen mat, så må jo bli sulten? Spiser grøt i 9-tida på morgenen, og kveldsgrøt ca 18.30. I og med at han spiser dårlig ved puppen medfører jo dette en god del melkespreng for min del, og føler han aldri helt "tømmer" brystet for tida. Sånn sett får han jo heller ikke i seg den gode, fete ettermelka. I det siste har han vært veldig forkjøla i tillegg, og dermed har jeg amma litt mer på natta, som igjen har økt produksjonen. Dårlig deal kan du si Noen tips til hvordan løse floka? Skal innrømme at jeg strengt tatt er drittlei hele amminga! Spesielt med tanke på at han er som en mark og vrir seg rundt når han skal spise, blir nesten som en kamp innimellom.
Snupi27 Skrevet 25. oktober 2010 #2 Skrevet 25. oktober 2010 hehe, sånn er sønnen min og. han er en mark når han skal ha mat innimellom. han er så nysgjerrig at han slenger hodet hit og dit når han skal ha pupp. (han er 4,5 mnd) om du er redd han ikke skal få med den fete melken kan du kanskje prøve å legge han til samme pupp 2 ganger på rad. jeg husker da jeg hadde sinnsykt med spreng så pumpet jeg. jeg lot han få så mye melk han bare orket fra den ene puppen for så å pumpe den helt tom. sånn gjorde jeg på neste pupp når han ville ha mat igjen. etter det har jeg ikke vært plaget med spreng =) dette leste jeg på ammehjelpen.no. jeg har fått med meg at å pumpe øker produksjonen. men på ammehjelpen så stod det som råd å pumpe seg en gang og helt tom for melk. funket fint her =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå