Gå til innhold

Går det an å lage god caffe latte hjemme, uten "fancy" kaffemaskin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og i så fall, hvordan gjør jeg det? Og hva slags kaffe bruker jeg? Jeg har melkeskummer og vanlig kaffetrakter.

Skrevet

Du kan lage ganske ok Caffe latte hjemme ja. Lag sterk kaffe. Ca 1 dl, 1 1/2 dl og resten varm og melkeskummet melk.

Jeg bruker Espresso koker og franske mørkbrente kaffebønner. Hvis du har lyst på ordentlig espresso uten å kjøpe svær kaffemaskin kan du kjøpe sånn Espresso koker på Jernia. Denne feks.

http://www.jernia.no/Produkter/Produktvisning?key=318132

Skrevet

Riktig som sillyfilly sier over her. Tim Wendelboe, som er verdensmester i barista, har selv sagt at en vanlig espressokoker som du setter rett på platen lager bedre espresso enn en elektrisk espressomaskin (type Krups etc.). Så det beste og enkleste er espressokoker og melkeskummer!

Synes det blir mye bedre enn Nespresso og disse andre ferdigmaskinene også. Og så kan du kjøpe ordenlig espressokaffe for å få det skikkelig bra!

For de mer avanserte må man nesten over på skikkelig espressomaskin med kværn etc. (synes jeg da) for å få det bra nok.

Gjest amandine
Skrevet

Signerer her, en god gammeldags espressokoker eller en skikkelig trakter. Og selvfølgelig GOD kaffe;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...