MyBabii Skrevet 24. oktober 2010 #3 Skrevet 24. oktober 2010 Marlene! Syns det blir mye mer ''et navn'', om du skjønner. Syns ikke Malene er et ordentlig navn, litt som Malén, Aylin, f.eks Syns de er utrolig harrye også...
LilleBitteliten Skrevet 24. oktober 2010 #4 Skrevet 24. oktober 2010 Malene! Koselig og sterkt navn. Marlene blir litt harry
LoveDove Skrevet 24. oktober 2010 #5 Skrevet 24. oktober 2010 Marlene! Definitivt Marlene. Jeg har to argumenter; for det første er Marlene mye mer etablert, hvilket betyr at hun ikke må stave navnet sitt hele tiden. For det bidrar r'en til å holde l'en tynn. Du slipper altså å få en MaLene. Jeg har gått på skole med både Marlene og Malene, og sistnevnte måtte konsekvent påpeke at hennes navn OGSÅ skulle uttales med tynn L.
Januarjente <3 Skrevet 24. oktober 2010 #6 Skrevet 24. oktober 2010 Marlene. Det er sterkere, syns jeg. Noen vil også uttale det med -r selv om det egentlig skal være uten, har jeg merka...
Synnøve_Solbakken Skrevet 24. oktober 2010 #7 Skrevet 24. oktober 2010 Jeg liker Malene best Mykere navn. Marlene blir bittelitt harry, begynner å grense til Melissa-sjangeren, selv om det er mye finere enn Melissa.
Gjest Skrevet 25. oktober 2010 #8 Skrevet 25. oktober 2010 At Marlene er mer etabler vet jeg ikke, ifølge ssb. er det mange fler som staver Malene. Jeg heter forøvrig sistnevnte, og må nesten uten unntak alltid påpeke at det ikke skrives med R. Synes personlig ikke navnet er noe spesielt, hverken eller. Har til tider følt det er litt barnslig. Men uansett, jeg foretrekker også Malene uten R, da det er svært få jeg har møtt som i det hele tatt uttaler R'en, og da ser jeg ikke poenget. Synes den skrivemåten er enda mer harry. Helene synes jeg er finere!
pinoisme Skrevet 25. oktober 2010 #9 Skrevet 25. oktober 2010 Marlene, definitivt. Synes det er sterkere.
Suebird Skrevet 25. oktober 2010 #11 Skrevet 25. oktober 2010 Marlene. Rett og slett fordi tykk l i et navn er mindre pent. Det er det samme problemet som f.eks. Malin. I endel dialekter så vil også den tykke l'en forsterkes.
sommertiara Skrevet 25. oktober 2010 #12 Skrevet 25. oktober 2010 Marlene blir som å skrive Malin med r, noe jeg synes er latterlig så helt klart Malene;)
Camelot Skrevet 26. oktober 2010 #16 Skrevet 26. oktober 2010 Malene, med mindre du har planer om å uttaler r`en?? Ellers kan jeg ikke skjønne hva den har der å gjøre. Liker Malene kjempegodt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå