trillemamma10 Skrevet 24. oktober 2010 #1 Skrevet 24. oktober 2010 Er det noen som har noen tips til hvordan jeg skal få baby (2 uker) til å rape etter måltid? Har prøvd å holde han over skulderen + på magen på fanget mitt mens jeg stryker han over ryggen, men stort sett kommer det ingen rap. Noen med gode tips? Hvor lenge prøver dere å få babyene til å rape før dere gir dere?
mammatetogansketette:)) Skrevet 24. oktober 2010 #2 Skrevet 24. oktober 2010 Tips jeg kommer på i forbifarten: -Gå opp en trapp- med babyen over skulderen -Bøy forsiktig bena opp mot magen- evt. legg/ "sett" babyen på lårene og bøy føttene til babyen oppover magen din liksom...Når du sitter med føttene bøyd om du skjønner.... -Bær babyen forover, hold under brystet/magen til babyen og stryk over ryggen. -når du stryker over ryggen: Stryk gjerne også på sidene- prøv også sirkelbevegelse med klokka på ryggen. (blir Mot klokka for deg om du holder babyen over skuldrene) -ved mageknip hjelper detmed fjærlette (!) strøk på magen- i sirkel over magen- med klokka!! Mine to har rapet innen 30 sekunder etter jeg tok de opp, så har vært heldig da... Jeg har alltid gitt forholdsvis store mengder melk (flaksebarn begge desverre) før jeg lar de rape- begge glupske barn som ikke har tid til å rape før minst 2/3 av måltidet er spist. Jeg merket med begge at tok jeg rapepause for tidlig, så kom det ingen rap- de bare spente seg og ville ha mer mat virket det som, og da kommer vel ikke luften opp like lett?? Velsla spiser faktisk nesten hele måltidet før rapen, (med mindre jeg merker at hun blir urolig, da tar vi pause, og hun raper). Slik er mine barn da, sikkert store forskjeller??
☆septemberbarn☆ Skrevet 24. oktober 2010 #3 Skrevet 24. oktober 2010 Kjøp minifom på apoteket Det funker som fjell. Ellers kan jeg signere innlegget over her. Har ikke så mange flere råd jeg heller. Mini her er snart 4 uker og innimellom tar det laaang tid før rapen kommer men minifom funker!
Løvinna30 Skrevet 24. oktober 2010 #4 Skrevet 24. oktober 2010 jeg fikk nesten aldri min til å rape.. så hendte jeg ikke rapa han i det hele tatt.. spes om natten.. men jeg fant fort ut at hans måte å få til å rape lett på var å "sitte" rett opp og ned, og "bært" litt på, babyens kropp inntil din men ikke over skuldern ha babyen lenger nede lisom så han ikke "henger" over skuldern.... Min begynte å rape mer da han var et par mnd ....
trillemamma10 Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 25. oktober 2010 Takk for mange gode tips, de skal prøves ut idag! Miniform, hjelper det for å få baby til å rape altså?
lilleღpersille Skrevet 25. oktober 2010 #6 Skrevet 25. oktober 2010 Minifom hjelper kun mot luft i magen generelt. Barnet må jo få rape etter måltider, ellers blir det mye ubehag pga dette. Når jeg ikke klarer å få rapt mine to små, legger jeg de på magen på gulvet. Da kommer det alltid en god rap.
LittLykkelig Skrevet 26. oktober 2010 #7 Skrevet 26. oktober 2010 Her fungerte det alltid å ta babyen i anklene og holde han opp ned en stund.. Sorry, en dårlig spøk..
Kate77 Skrevet 26. oktober 2010 #8 Skrevet 26. oktober 2010 Har babyen ubehag når han ikke raper da? Min eldste trengte aldri å rapes. Det kom helt av seg selv når han følte for det. Han hadde ingen ubehag så da orket jeg ikke å styre med det.
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 27. oktober 2010 #9 Skrevet 27. oktober 2010 Alicia82: TAKK hehe nå fikk vi oss en GOOOOOD latter her hehehe!!! ser det for meg, babyen opp ned mens du prøver å få en rap haha!
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 29. oktober 2010 #10 Skrevet 29. oktober 2010 Her setter vi frøkna på beinet og "rir" da kommer rapen etter max 15sek.. Eller klappe pent og stryke på ryggen. Det gjør vi her..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå