mamseeeen Skrevet 24. oktober 2010 #1 Skrevet 24. oktober 2010 Hei. Er nå i uke 24. Var hos jordmor på torsdag og symfysemålet ligger litt over det grønne feltet med den røde streken i midten. Hun ville ikke si mye om det betyr stor baby eller noe annet. Fikk bare ny kontrolltime hos henne hver uke framover. Fortsetter magen å vokse slik blir jeg sendt inn til ul. Har også tegn på svangerskapsforgiftning. Så jeg lurer på om noen andre har opplevd eller fått beskjed om dette og om det kan ha evt sammenheng med svangerskapsforgiftning?? Noen som vet? Ser for meg en 5kilos baby jeg..auuu!!!
Dolcemami*stolt mamma* Skrevet 24. oktober 2010 #2 Skrevet 24. oktober 2010 Det eneste jeg kan si er at legen sa til meg at jordmødre har en tendens til å ta godt i når de tar SF-mål. På helsekortet mitt er det et hopp i SF-målene der jeg ligger litt over gj.snittet og legen sa da"ja, det er vel JM som har målt den gangen", så sjekket hun og det stemte. På de andre målingene ligger jeg godt under gj.snittet, men har en helt normal str på baby i følge flere UL. Jeg har da blitt målt av to jordmødre og fastlegen og det var hun ene jordmoren som tok litt i... Ift. svangerskapsforgiftning har jeg ikke inntrykk av at det har noen sammenheng med stor baby,,, Du kan jo bare google svangerskapsforgiftning eller preeklampsi som er det medisinske ordet.
-mtp- Skrevet 24. oktober 2010 #3 Skrevet 24. oktober 2010 eg log altid uten for det grønne felte med første mann, men hun var ikke mer enn 4000kg når hun ble født... kan vere din baby ligger i tverrleie nett nå da er SF-målene litt høyere enn de ellers pleier å vere..
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 24. oktober 2010 #4 Skrevet 24. oktober 2010 kan være omvendt også. på helsekortet mitt hopper det opp og ned, legen måler høyere enn JM, han begynner lavere nede og måler høyere opp enn JM, så det går litt opp og ned. men ligger over "normalen"
Dolcemami*stolt mamma* Skrevet 24. oktober 2010 #5 Skrevet 24. oktober 2010 Kan også være at du bærer barnet mer på "utsiden" hvis du skjønner. Jeg har ganske liten mage, men legen sa at jeg antakeligvis bærer barnet mer på innsiden. Det er nok sikkert greit og ta en UL etterhvert for å være på den sikre siden. Ønsker deg lykke til i hvertfall og håper for all del at du ikke har svangerskapsforgiftning. Jeg har også hatt tegn på det (protein i urinen), men har heldigvis vært fin på alle andre prøver de har tatt.
Puppemamma Skrevet 25. oktober 2010 #6 Skrevet 25. oktober 2010 magen vokser jo så mye i rykk og napp at det trenger ikke å bety stor baby
Noelle ♥ Skrevet 25. oktober 2010 #7 Skrevet 25. oktober 2010 Hei! Jeg kommer akkurat fra jordmor som har målt symfysemålet og gynekolog som har målt med ultralyd. Ligger over det grønne feltet på jordmors skjema, mens på skjemaet fra ultralyd ligger han akkurat på "normallinjen", og blir vurdert til å bli ca 3500g ved termin. Det var akkurat det samme med datteren min, som var 3400g da hun ble født til termin. Så dette trenger ikke å bety stor baby! Svangerskapsforgiftning sier gynekologen jeg går til kan føre til at barnet ikke får den næringen den trenger siden morkaka ikke fungerer optimalt, og derfor blir mindre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå