Gå til innhold

Ligger langt over det "normale" symfysemålet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Er nå i uke 24. Var hos jordmor på torsdag og symfysemålet ligger litt over det grønne feltet med den røde streken i midten. Hun ville ikke si mye om det betyr stor baby eller noe annet. Fikk bare ny kontrolltime hos henne hver uke framover. Fortsetter magen å vokse slik blir jeg sendt inn til ul. Har også tegn på svangerskapsforgiftning.

Så jeg lurer på om noen andre har opplevd eller fått beskjed om dette og om det kan ha evt sammenheng med svangerskapsforgiftning??

Noen som vet? Ser for meg en 5kilos baby jeg..auuu!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det trenger ikke å bety stor baby i det hele tatt. Jeg lå også over normalen i mitt forrige svangerskap men babyen fulgte sin kurve, hun nevnte ul for meg også om det fortsatte med veldige hopp men det gjorde det ikke. Det kan hende på neste kontroll så har ikke livmoren vokst så mye. Jeg tenkte også som deg, STOR baby men guttungen veide 3580g :) Det har ikke noe sammenheng med svangerskapsforgiftning å gjøre forresten..

Skrevet

Hei:)

Mitt sf-mål ligger også godt over det grønne feltet. Jeg bærer ungen ubehagelig høyt, så da JM så meg, så spurte hun med en gang om jeg hadde 2 der inne og hvor mange UL jeg hadde vært på:)

Siden jeg allerede hadde vært på 10 UL da jeg kom til uke 18, så visste vi godt hvor mange som gjemte seg der inne og det er bare en liten lillebror:-)

Har vært hos henne 2 ganger og sf-måle er fortsatt høyt. Storebror sitt mål var også litt høyt og derfor er det veldig vanlig at nr.2 er litt høyere. Storebror var forøvring ikke stor i det hele tatt - 3330gr., så størrelsen på sf-mål indikerer absolutt ikke størrelsen på babyen:)

Når det blir snakk om UL ifbm dette, så er det mengden fostervann de ønsker å kontrollere. For mye fostervann kan føre til lekkasje og at en føder for tidlig. Jeg skal på Ul i uke 30 for 3D og vekstmåling. Ber også om å få sjekket mengde fostervann da, så vet jeg at det ikke er noe å tenke på.

Lykke til :)

Skrevet

Jeg var slik i mitt forrige svangerskap, jordmor sendte meg på ul og de fant ut at de var en kombinasjon av enormt mye forstervann og livmor som vokser rett ut :) De som har veldig lite mage har som oftest livmor som vokser mer bark mot ryggen, og noen vokser rett opp, mens noen som meg har altså livmor som vokser rett ut :)

Kan jo hende det er det din gjør også :)

Skrevet

Takk for svar... skal på 3d ul i uke 27 så håper og få noen svar da.

Vi har også vært å mange ultralyder. I uke 12 mente de det var mye fostervann, men når vi spurte om dette i uke 19 fikk vi beskjed om at det var normalt.

Får bare vente og se, men magen er diger og det begynner å bli tungt allerede. Under de 2 andre svangerskapene har målene ligget under den røde streken og begge var rundt 3,5kilo.

Skrevet

Jeg ligger godt over det grønne feltet, for å si det på den måten, og min JM mente vi kunne forvente oss en 4kg baby. Skal til ny UL uke 32 pga min BMI, og da sjekker de om alt er normalt der.

Har snakket med mamma også og hun lå også over det grønne feltet, både med meg og søsteren min, jeg veide 3850g og var 51 cm og søsteren min veide ca 3700 og var 50 cm så det behøver ikke bety at du får en 5 kg baby heldgivis! (da får jeg det også :P)

Skrevet

Jeg ligger helt motsatt - langt under. Gjorde det med førstemann også, og ble sendt på ul når sf-målet flatet helt ut. Jenta kom ut 40+0, veide 3435 og var helt normal!

Mye kan komme ann på kroppsformen og lengden din. Jeg er høy, med lang overkropp - og bærer langt inn mot ryggen. Derfor det lave sf-målet mitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...