Gå til innhold

Pergo - noen som har blitt gravid med denne hjelpen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer, for mener det var det gyneoklogen sa jeg skulle starte på etterhvert. Vi er på utredning nå etter 2 år med ufrivillig infertilitet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei..

Jeg brukte pergotime både første og andre gangen.. prøvde enkel kur først begge gangene, men da ble det ingenting. men på første dobblekur satt det.. begge gangene. er nå 20 uker på vei og har en flott sønn på litt over to år. Fikk ikke noen form for bivirkninger i det hele tatt! ;)

Skrevet

Jeg har blitt gravid med pergo. Har brukt enkle kurer. Hadde heller ingen bivirkninger.

Skrevet

Gleder meg til jeg blir satt på kuren, håp håp håp:-)

Skrevet

Jeg er også gravid for andre gang. Har ei jente på litt over 2 år, og er igjen gravid i uke 13. Begge gangene var enkle kurer :-) Lykke til!

Skrevet

hei!

bare nysgjerrig jeg altså, men hva går pergo - metoden ut på ?

trodde nesten d var snakk om gulv her når jeg leste overskriften.. hehe...

Skrevet

Hei :)

Jeg har gått på 6 pergokurer, fire doble kurer og to trippelkurer, ble ikke gravid på noen av dem, men fire måneder etter siste kur (trippelkur) klarte vi det helt selv :)))

Var godt inne i utredningen (sekundær infertilitetsutredning) og henvisning skulle sendes Riksen til IVF i høst - og så klarte vi det helt selv uten hjelp av noen hjelpemidler overhodet. Det funket den måneden vi minst ante det og minst trodde på full klaff og hadde minst sex - ja sånn kan det gå etter mye prøving og slit - 30 pp`r, 2 MA og 2 SA :)))

Lykke til :)

Stooooor klem fra

Skrevet

Hei lillespiren2:)

Pergo er forkortelse for Pergotime, som er en tablettkur som er hormonstimulerende legemiddel. Brukes for å stimulere eggproduksjonen slik at kvinner som har manglende eggløsning eller evt dårlig kvalitet på eggene kan bedre sjansene til en evt befruktning/graviditet :)

Håper du ble litt klokere, hehe :)

Klems

Skrevet

Jeg gikk på dobbel kur å ble gravid på 1 forsøk men mistet i uke 8 (det hadde stoppet mest sannynelig i uke 5) Men 3 1/2 uker etter SA så ble jeg gravid igjen .Da uten hormoner men med en eggløsnings sprøyte som ble satt i samarbeid med GY.. Å nu er lille spire 13+3 uker å lever i beste velgående...

Det skal sies at jeg har hatt MANGE tøffe pergo kurer for ca 9 år siden men da var vekten det dobbelte å kroppen min ville ikke produsere egg... Men med en drastisk vektnedgang å stabilisert meg på en normal vekt så satte lille spire..

Skrevet

Så flott at det gikk bra til slutt:-) Utholdenhet gir frukter.-)

Skrevet

Jeg ble gravid på pergotime etter 2 års prøving.

Ble satt på pergo selv om de ikke fant noe galt med eggløsningen min.

Dobbel pergo og MASSE sex ble hjelpen for oss.

Er nå gravid i uke 24 og kjenner at prinsen vårr sparker daglig inni magen!!!

Skrevet

Jeg skal til gy om to uker og håper indelig at jeg blir satt på Pergo. De finner ingenting galt med meg eller mannen min og vi har ei datter på 3 år og forsøkt i 2 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...