Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #26 Skrevet 24. oktober 2010 Nei huff og huff!!!! Kanskje ungen rett og slett hadde veldig lyst å feire bursdagen sin der??? Skjønner bare ikke problemet ditt. Du skal vel gi en god f i hvordan andre vil feire dagen sin vell? Får sende med niste da hvis du syns maten er så forferdelig!
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #27 Skrevet 24. oktober 2010 Jeg spyr av slike som deg HI! Samtidig som jeg må le for det er typisk utsagn på dib.com!!!! Herregud stakkars barn om de spiser på mc donalds når en av vennene fyller bursdag!!! HJELP CALL 911 !!!!!! haha off blir gal av å lese slike talentløst innlegg
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #28 Skrevet 24. oktober 2010 SÅ LA HELVETTE UNGEN DIN BLI HJEMME DA! ingen sier at man må takke ja til en slik invitasjon.Jeg for min del skjønner ikke hvorfor voksene feirer bursdagen sin på en resturang eller bar.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #29 Skrevet 24. oktober 2010 Vi hadde mcDonalds 7 års dag. Guttungen ville det Det var billig Vi hadde ikke ork til å lage noe selv. Det var litt kaotisk,, ungene (14 gutter) var nesten ute av kontroll. Etterpå så det IKKE ut i lokalene, og jeg var veldig lettet over å bare kunne betale å gå hjem til reint hus.. Vi gjør det sikkert igjen. Er ikke alle som har råd til de dyrere alternativene, og med psyk syk mamma, hadde det kanskje ikke vært så kult for guttungen med besøk hjemme...
Gutta er ute og puppene henger Skrevet 24. oktober 2010 #30 Skrevet 24. oktober 2010 Foreldre blir jo med;) Er fler av mine venners lekekamerater som har gjort nettopp dett;) De kan løpe rundt uten og ødelegge noen ting. Og når hele greia er det bare og takke for seg og gå. Ingen oppvask, søl eller ødelaggte gjenstander;)))
Mom2Two Skrevet 24. oktober 2010 #31 Skrevet 24. oktober 2010 Det kommer nok flere slike invitasjoner i årene som kommer. Mine unger har også vært invitert dit noen ganger, og jammen har de ikke overlevd også;-) Tenker det kan være mange grunner til at folk feirer bursdag der, plassmangel, dårlig råd (det er vel totalt sett billigere å feire der enn hjemme), ønsker fra bursdagsbarnet, folk som ikke har lyst til å vise hvordan de bor eller whatever). Det er kanskje snakk om maks en McDonalds-bursdag på hver av ungene i året (antagelig ikke så mye en gang), så tror nok det går helt fint.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2010 #32 Skrevet 25. oktober 2010 Ja det er da ingen hemmlighet at maten der ikke er så sunn, men er kostholdet deres så dårlig hjemme at det blir enda værre av å gå på Mc Donnald? Det er barnas bursdag la de velge hvor de vil invitere vennene sine det gjør da du og? Jeg jobber med barn i skolealder og de gleder seg kjempe mye til bursdagene på Mc Donnald og Peppes. En bursdag skal da være for barna på barnas premisser?
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2010 #33 Skrevet 25. oktober 2010 Jeg tenkt først at man kan jo bare si at man ikke kommer om du ikke vil gi ditt barn slik søppel. Men....det er jo et barn dette er snakk om som sikkert gleder seg til å feire dagen sin. Han blir sikkert veldig lei seg om noen ikke kommer fordi det er på Mcdonalds......han vil sikkert føle at HANS selskap ikke er godt nok osv.... Huff, ble helt lei meg Greit at vi aldri setter foten inn døren der til vanlig, men om våre barn blir bedt i bursdag dit så skal hun SELFØLGELIG dra. Uansett hvor det er. Det er viktig å vise barna at man skal feire andre og sette dem høyest når dem fyller år. Vet ikke om jeg er helt på jordet, men slik føler jeg det iallefall:)
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2010 #34 Skrevet 25. oktober 2010 Så du regner med at alle foreldrene blir med i bursdagen? Ja, slik er det ikke når de blir 4, 5, 6 hvertfall, og det er MANGE å holde styr på!
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2010 #35 Skrevet 25. oktober 2010 Jeg skjønner ikke deg helt jeg Hi Søppel?, du kan da ikke kalle maten søppel, hva spiser du da? spier du ikke lyst brød, ketsupp, kjøttdeig? tomat?
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2010 #36 Skrevet 25. oktober 2010 Jeg skjønner ikke deg helt jeg Hi Søppel?, du kan da ikke kalle maten søppel, hva spiser du da? Spiser du ikke lyst brød, ketsjupp, kjøttdeig? tomat? Salat? Ja at de kjennomsyrer maten med fett er en ting men å kalle det søppel er vel å ta i?
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2010 #37 Skrevet 25. oktober 2010 Enig i at jeg selv kanskje ikke ville valgt mc Donalds som førstevalg for feiring, men så har det seg sånn at det ikke er JEG som skal feire dagen der. Hvis barna mine hadde bedt om å få feire der, skulle jeg si "nei, JEG vil ikke at DU skal feire den på McDonalds?" Det er da barnet som skal ha en flott dag? Og om det innebærer at jeg må bite i meg noen masete timer på mac'ern, så får jeg heller bare gjøre det, om det er det de ønsker.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2010 #38 Skrevet 25. oktober 2010 HI Selvfølgelig vil jeg la mine barn gå i en slik bursdag, er ikke det det er snakk om! Og ja, selvfølgelig kan de spise slik mat i ny og ne! Men dere kan for alvor ikke mene at en MC Donaldsbursdag er bedre og mer morsom enn en bursdag organisert og gjort koselig hjemme med skattejakter, div aktiviteter? Selvfølgelig blir det mer styr å lage til og rydde opp, men dersom man GIDDER å lage til bursdag til barna, så elsker både de og vennene det, og ville heller valgt det fremfor MC Donalds bursdag! Har ingenting med min holdning å gjøre!!! Skjønner at noen ikke orker å organisere bursdag, men da er det jo nettopp derfor dere har Mc Donalds bursdag, fordi dere ikke orker å organisere, holde styr på og rydde.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2010 #39 Skrevet 25. oktober 2010 Å kjære vene.. Skal barnebursdager virkelig være en konkurranse mellom foreldre i å servere sunn og næringsrik mat, fisking av godteposer, og ha førsteklasses underholdning, med påfølgende ryddemaraton... Dette burde tas opp på fødselsforbredende kurs, så vi lærer hvordan, så ikke mammane med fritidsproblemer halshogger oss.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2010 #40 Skrevet 25. oktober 2010 Ordlyden i innlegget ditt tyder på at du ønsker å fremstå som "bedre" enn de som velger å feire på Mc Donalds. Jeg tror du glemmer at mennesker har svært ulige utgangspunkt, og at det ikke alltid er snakk om at foreldrene ikke "gidder" når de velger å ta andre og kanskje enklere løsninger. Har et eksempel fra egen oppvekst hvor vi feiret bursdag hjemme hos en jente i klassen, som kom fra en familie med dårlig råd, noe som syntes hjemme hos dem. Dette ble ikke forbigått i stillhet av jentene i klassen for å si det mildt, og ble snakket mye om i ettertid, noe som ikke kan ha vært særlig gøy for denne jenta. Så poenget mitt er at ikke alle har samme utgangspunkt, og det kan være mange grunner til at barn ikke ønsker å feire hjemme hos seg selv.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2010 #41 Skrevet 25. oktober 2010 Jeg var selv i McDonalds bursdag når jeg var liten for ca. 20 år siden. Jeg husker det fortsatt som noe veldig stas fordi vi fikk lov til å lage egen is, ble vist rundt i fryserommet og fikk mat de fleste barn elsker. Skjønner ikke at du synes dette skal være så kjipt for små barn fremfor hjemmebursdag? De tingene du nevner som skattejakt ol. er da ganske standard for de fleste, og sånn sett blir jo McDonalds MER originalt og stas?!
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2010 #42 Skrevet 25. oktober 2010 McD bursdag trenger ikke være bedre enn hjemmebursdag, men trenger heller ikke å være noe dårligere. At feiring hjemme er så mye koooseligere, er vel først og fremst en illusjon for oss som er voksne, som ikke har opplevd annen type bursdagfeiring. Jeg har aldri vært i McD bursdag før, men er hvertfall villig til å gi det en sjangse dersom min unge vil feire dagen sin slik en gang. Og når det gjelder maten så er vel ikke pølse i lompe, kaker, boller og brus så mye bedre? Eller setter dere ned foten dersom noe sånt serveres også? Hvorfor skal det være om å gjøre å legge mest mulig energi i bursdagen da? Det er jo selve opplevelsen av dagen, som barnet sitter igjen med, og ikke hvor mye mora har lagt i forberedelsene. Virker som barnebursdag slik HI beskriver det, skal være en måte for mor å vise seg fram.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2010 #43 Skrevet 25. oktober 2010 HI Da har du misforstått meg veldig!! Barna mine ville ikke valgt MCD bursdag. De gleder seg til selskap og det å få alle vennene sine hjem til seg. Jeg føler meg IKKE bedre enn andre, er ikke derfor jeg reagerer på dette med MCD bursdag... Men er vel ulikt fra sted til sted. Vi har nettopp flyttet, der vi bodde før var det aldri noen i vår barnehage som hadde MCD bursdager...
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2010 #44 Skrevet 25. oktober 2010 HI Er ikke jeg som har kalt det søppel mat i denne tråden...det var noen andre!
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2010 #45 Skrevet 25. oktober 2010 Men, vet du, så bra at barna dine får akkurat den bursdagen de ønsker seg, når de feirer! Så tenk om han/hun som nå inviterer syns det er like stas med McD bursdag, som dine barn syns om sine bursdager. Det viktigste er jo at barna får en fin feiring av sin dag, ikke at vi forledre skal henge oss opp i hva VI mener er en god og dårlig måte å feire på. Trist hvis den holdningen tas opp av barna, så bursdagsbarnet får høre at bursdagen hans er dårligere. Dersom man ikke er på Mcd til hverdags, så er det jo sikkert kjempemoro for barna å feire der også. 12.30
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2010 #46 Skrevet 25. oktober 2010 Jeg ser virkelig ned på sånne snobber som HI. Det er få ting som er så patetiske som mennesker som setter seg på sn høye hest og tror de er bedre enn andre fordi de lager HJEMMEBURSDAG. Hvor latterlig kan man bli?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå