Gå til innhold

Trenger tips for å effektivt kle på en 1-åring alle vinterklær;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag skulle jeg og mini (12 mnd) ut og leke, og siden det er blit kaldt og guffent nå de siste dagene var det behov for fult vinterutstyr, med vinterdress, lue, votter, stonz ++

Men det var jo ikke lett å få på alle klær uten en sur og til slutt ganske varm gutt som vrei seg i alle retninger...Så nå trenger jeg tips fra dere erfarne mammer;)

Han har vinterdress i str 86 (den er litt stor enda, men var redd for at 80 ville bli lite i løpet av vinteren så gikk for 86). Når dressen er litt stor hvordan løser dere det? Bretter opp? Bør jeg ta på sonz før jeg tar på dressen? Hva med vanter, skal de være inne i dressen eller utenpå?

Føler meg helt grønn her, var jo så mye lettere forrige vinter ;) hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

KJenner til den der ja :) Tassen her på 15 mnd er like sinna hver gang vi skal kle på, men når vi først har fått på alle klærne, så er alt greit igjen :) Spesielt vottene er han veldig sinna på!

Han har også en dress som er litt stor, men siden det er stram strikk nederst, så gjør det ingenting. Den glir jo ikke av likevel (han bruker jo vintersko da). Og vottene på før dressen ja slik at de er inne dressen. På den måten klarer han ikke dra dem av seg.

Det samme med stonz, jeg hadde nok tatt dem på først. Eller evt om man tar dem på etterpå, så trekker man jo dressen ned over dem slik at de kommer under dressen.

Skrevet

hehe... kjenner meg igjen ja.. min skrek ikke da, men ble fort veldig varm under påkledning, og DA hendte det at skrikinga starta, så ble han varm av skrikinga, så balla det på seg..:/

Jeg kledde først på lue, (han har aldri reagert neg. på lua da), så gikk jeg i yttergangen, satte døra litt på gløtt så det ikke ble så varmt, og så kledde jeg på resten. Så slapp han å bli så varm, funka greit det:) Evt. kle på i et litt kjøligere soverom om man ikke har egen inngang kanskje? Så er det "bare" å kle på fort som bø. stonz, votter og dress..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...