Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er bare 15 dager så jeg vet det er tidlig enda, men lurer på om noen kanskje har noen gode tips å gi oss. Han er en drøm 20 t i døgnet, men de siste 4 så er han helt krakilsk og det er selvfølgelig midt på natten :( da hjelper ikke noe, han bare fekter med armer og bein og hylgråter. Spiller ingen rolle om han da ligger i vugga si eller om han ligger sammen meg i senga. Eneste som oftest hjelper er at vi går og vugger han. Virker som han har snudd døgnet. Er det noe jeg kan gjøre for å snu døgnet hans? Eller har dere noe tips om hvordan jeg kan få roet han. Han sover som en drøm resten av døgnet, både i vugga si og i min seng så ser ikke ut som om det spiller noen rolle hvor han ligger. Eller tror dere det kan være noe annet jeg kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm.. Iogmed at han er så urolig de timene, så er det jo mulig at det er luftsmerter.. (Evt hard mage om han får mme) Begynn å tenk over hva du spiser om du ammer.. Kullsyre, løk og kål er jo mat som de kan få magevondt av.

Er det luftsmerter så kan du jo massere han med klokken på magen. Gi han sukkervann (1teskje sukker utløst i 1dl varmt vann, gies på en liten ml sprøyte lunket. husker ikke hvor mange ml.. :s ) Drikk ammete om du ammer, det kan hjelpe.. :)

Er det hard mage han sliter med, så kan du alltids ha litt malt i melka om han får mme..

Har egentlig ikke noen spesielle tips, annet enn å la natt være natt når det gjelder døgnrytmen. Min var og urolig midt på natten i begynnelsen, men det har heldigvis ikke hatt noe å si på døgnrytmen.

Skrevet

Det er dessverre helt normalt at nyfødte babyer har en urolig-periode sent på kvelden; vi opplever det ofte vi også, men heldigvis skriker hun ikke noe særlig- hun er bare lys våken og vi ser at hun jobber mye med luft i magen (raping, gulping osv).

Døgnrytmen til disse små kan dessverre også være ganske så skrudd i starten- min første tok aldri natta før kl 03-04 de første månedene, og lillesnupp på 4 uker tar gjerne kvelden nærmere 01. Er nok ikke så mye man kan gjøre med dette i starten; annet enn å vekke dem for mat hver 3.-4. time på dagtid og håpe at det snart snur. Først ved 3 mnds alder blir de mer mottakelige for rutiner og man kan prøve å snu døgnrytmen deres, sakte men sikkert (mange babyer regulerer dette selv lenge før den tid, så det kan plutselig snu også)

Hvis det ikke er noe som funker annet enn å bysse og bære vil jeg anbefale bæresjal- det sparer ryggen og man får i tillegg hendene fri til å gjøre andre ting. Denne har jeg, og den er helt super- enkel å ta på, uten knyting, og kjempegod å bære baby med

http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_page=index&cPath=332

(dype knebøy/ dansende bevegelser med baby i bæresjal er veldig bra sovemedisin for urolige babyer, tro meg:)

Skrevet

jeg spiser det samme til kvelds som til frokost så da burde han ha merket det på dagen å om det var noe jeg hadde spist? spiser ikke løk, kål, sjokolade, sterk mat eller drikker ikke kaffe og kullsyre så skjønner ikke hva det kan være. Har sluttet med melk nå i dag så får vi se om det kan være det evn. Synes det er så rart at det skal være smerter og når det bare skjer i 4 t på samme tid på døgnet? Han er flink til å rape og bæsje. Gulper litt og så nok mat får han i alle fall i seg.

Blir så frusterert når jeg ikke klarer å roe han ned at jeg begynner å grine, føler meg totalt mislykka. Jeg vet jeg gjør alt for at han skal ha det bra, men føler meg alikevel mislykka.

Hva er ammete?

Skrevet

off stygt å si det, men det er en trøst at det er flere som opplever det samme. Han er jo en drøm nesten hele døgnet så får så dårlig samvittighet for at jeg klager på han. Jeg har en babybjørn bæresæle, pappaen har prøvd den en gang og det var ikke populært. Kan de sitte i en slik når de er så små? Evn hvor lenge om gangen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...