godigo Skrevet 24. oktober 2010 #1 Skrevet 24. oktober 2010 så en gang en fremgansmåte her inne,men har mista linken. noen som vet hvordan man lager dette?
Ugl@ Skrevet 24. oktober 2010 #2 Skrevet 24. oktober 2010 Sv: JULEGAVETIPSET! Skriv dine beste gavetips her, og hjelp fantasiløse mennesker som meg 17:26 1.10.2009 Furukongler som er godt utsprunget. Om de er fuktige når de plukkes, eller de er plukket på denne tiden burde de ligge en ukes tid og tørke i ett varmt rom. Legg en og en muffinsform av metall. Form til en kake går også, men nå kommer jeg ikke på hva de kakene heter som har slike former. Munk, kanskje.... Men viktig at det er metall, og helst teflonbelegg på så går de lettere ut av formen. Ta en veke som man legger inni konglen fra bunnen og litt over toppen. Hell så over litt stearin, det som blir til overs stivner i formen, og fast til konglen. Man kan ha farge i stearinen slik at man kan gå grønne, rød osv. De var kjempe tøffe, og mamma sa de var veldig enkle å lage. Hun laga de i barnehagen for noen år siden. Furukongler kan man bruke som grillkull også, så de brenner bra. Vi hadde kun det som grillkull før, og fungerte helt supert. camilla^ http://www.dinbaby.com/index.php/layout/set/print/forum/thread/140744953
Ubrukelige hengerumper... Skrevet 24. oktober 2010 #3 Skrevet 24. oktober 2010 Furukongler som er godt utsprunget. Om de er fuktige når de plukkes, eller de er plukket på denne tiden burde de ligge en ukes tid og tørke i ett varmt rom. Legg en og en muffinsform av metall. Form til en kake går også, men nå kommer jeg ikke på hva de kakene heter som har slike former. Munk, kanskje.... Men viktig at det er metall, og helst teflonbelegg på så går de lettere ut av formen. Ta en veke som man legger inni konglen fra bunnen og litt over toppen. Hell så over litt stearin, det som blir til overs stivner i formen, og fast til konglen. Man kan ha farge i stearinen slik at man kan gå grønne, rød osv. De var kjempe tøffe, og mamma sa de var veldig enkle å lage. Hun laga de i barnehagen for noen år siden. Furukongler kan man bruke som grillkull også, så de brenner bra. Vi hadde kun det som grillkull før, og fungerte helt supert.
godigo Skrevet 24. oktober 2010 Forfatter #4 Skrevet 24. oktober 2010 d var denne jeg tenkte på tusen takk begge to:) har noen av dere laget dette? lurte på hvordan dere får inn veik i kongla? og bruker dere bare vanlig stearinlysstumber som dere smelter og heller over?
camilla^ Skrevet 24. oktober 2010 #5 Skrevet 24. oktober 2010 Jeg laget slike akkurat nå, men jeg laget de i silikon former istede. Mye enklere å løsne de fra formen fant jeg ut. Satte formen i litt kaldt vann så sivnet stearinen litt fortere også.
godigo Skrevet 24. oktober 2010 Forfatter #6 Skrevet 24. oktober 2010 gjorde du noe med formene først da eler bare helte du oppi stearina? hvordan fikk du veiken inni kongla? og bruker du stearinlys stumber eller hvordan gjør du d? så et siste spm;) gir du dette bort i julegave,event hva gir du d bort i?eller va oppbevarer du d i hjemme?
ventejenta Skrevet 24. oktober 2010 #7 Skrevet 24. oktober 2010 Dette har jeg hatt planer om å lage, men mannen min har en teori om at stearinen er uheldig for vedovnen. Vet dere noe om dette? Vi har sånn vedovn med en slags rist i bunnen hvor asken havner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå