K_77 Skrevet 24. oktober 2010 #1 Skrevet 24. oktober 2010 Er faren for å få brystbetennelse like stor hele tiden mens man ammer, eller er det mest i starten? Har lest at man ikke skal rote i frysa osv for ikke å bli kald på hendene. Det er litt vrient å unngå å bli kald på hendene nå som man går mot vinter syns jeg! Er det noe i det, eller er det bare trekk/kulde på brystene som er farlig? Noen som vet hvordan dette funker?
2010 Mammaen Skrevet 24. oktober 2010 #2 Skrevet 24. oktober 2010 Det er nok ganske individuelt hva en tåler. Generelt er det lurt å pakke seg godt inn med ull i kulden og holde seg varm. Hansker er nok lurt både når man skal ut i kulden og lete etter ting i frysen. Selv om man tåler å gjøre det er det nok lurt å være føre var, for brystbetennelse er IKKE noe man vil ha... Jeg fikk brystbetennelse knapt to uker etter fødsel. Den utviklet seg fra tette melkeganger og megasåre brystknopper noen dager etter fødsel som ikke gikk over. Det kom da bakterier (strepotokkokker fra sykehuset sa legene) inn i såret og inn i melkegangen og ble til en helt jævlig infeksjon. Jeg hadde ikke vært kald. Har hatt tendenser til tette melkeganger flere ganger etter det, men det har ikke utviklet seg videre. Etter at melkemengden stabiliserte seg (gikk ned egentlig) ca 2,5 mnd etter fødsel har det gått helt fint. Har ikke merket noe frem til nå som gutten er 5 mnd (selv om legen sa at det var sannsynlig at jeg kunne få det igjen).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå