Gå til innhold

år kan baby begynne å ligge på magen om natta??

Anbefalte innlegg

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Ahh..irriterer meg grønn over denna smokken som detter ut altså..hehe, jeg pleier alltid å ta den ut når han har sovnet, så det er ikke noe problem på natta, men når jeg legger han må jeg enten sitte å holde på smokken, eller gå inn 150 ganger å putte den i igjen! Men når han sover på magen på dagen sitter smokken som et skudd!!

>En annen ting som ville vært bedre om han kunne sove på magen om natta : Stakar lille gutten min veiver så fælt med armene den tiden han bruker på å sovne..med en gang armene treffer madrassen flyr de opp igjen akkurat som om han skvetter, han ligger i vugge, så han slår jo armene på kanten hele tiden! Får litt vondt av han, og han bruke lenger tid på å sovne da enn når han får ligge på magen!

Han er bare 7 uker, så vet jeg må vente litt til, men når sånn ca er det greit? Noen som evnt har noen gode tips å komme med ang smokken og veiving med armene?

Vi har ikke plass til sprinkelsenga på soverommet vårt, ellers kunne jo det vært et alternativ!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De bør ikke sove på magen før de klarer å snu seg selv. Er ikke sikker på når det er, Men jenta mi er snart fem mnd, og gjør det bare av og til når hun ligger på gulvet og leker. Men mener å ha hørt at når de snur seg på magen selv når de sover, er det greit at de ligger slik. Det med armene går over etter hvert, det er en refleks de har en stund etter fødsel. Husker ikke akkurat når den forsvant her, men er iallefall lenge siden. Har hørt om at det kan hjelpe å svøpe barnet i et teppe, slik at armene ikke får slå ut når babyen sovner. Er kanskje ikke alle som godtar å ligge slik, men hvis du begynner tidlig går det kanskje bra. Noen sover faktisk bedre da, siden de er vant til å ligge trangt i magen:-)

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Takk for svar :) Dette med svøping er ingen dum ide, jeg gjorde det de 2 første ukene, men så begynte han å bli irritert over at han ikke fikk sparka med beina, men det går jo ann å svøpe de så arma er inntil kroppen, men beina får "dingle" fritt..hehe!

Ok, da får jeg vente på den store dagen da han snur seg selv..hehe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...