Gå til innhold

Hvilken bil har dere og hvor mange barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvilken bil dere har,hvilket barnesete skal dere ha til den nyfødte,med eller uten isofix?

Har selv BMW 3serie st.vogn,er isofix i bilen,vet ikke om det er plass til isofixbase i bilen,om det blir trangt,ska teste det om ikke så lenge..

Men har veldig lyst til og skifte til 5serie sedan,myyyyye større plass.

dette blir første barnet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har en toyota hiclass 9 seter og plass til et helt fotball lag :-) veldig fornøyd og kan bare kjøre tvilling/søskenvognen rett inn i bilen :-) dårlig med isofix da, har rømer sete, og vet ikke hva det blir når lillejenta må ha større sete. hun i magen arver bare det vi har :-) blir tre barn nå i februar :-) har en på 11 år og en på 8 mnd fra før :-)

Skrevet

Har en Passat sedan, men skal straks kjøpe Touran. Har ett barn, og nr 2 på vei. Vi ønsker oss tre barn så valgte en bil man kan ha tre bilseter i bredden i uten problemer. Det går vel såvidt med tre bilstoler i en Passat også, men jeg vil ikke ha en bil hvor vi må kompromisse og velge bilstol etter hvor mye plass den tar og ikke etter sikkerhet.

Til eldstemann har vi Britax Multitech. Nestemann skal bruke MaxoCosi Cabriofix med base.

Skrevet

Venter tredje barnet nå. Kjører en mercedes st.v e klasse. Skal ha maxicosi med base til babyen :)

Da vi fikk vårt andre barn kjørte vi bmw 5 serie. Det ble dååårlig plass til meg da babysetet med base sto bak :/

Skrevet

Har en Toyota Avensis stasjonsvogn. Venter barn nr 2. Gutten vår bruker nå Akta Graco DuoLogic2(m/isofix). Babyen skal bruke Maxi Cosi Cabriofix m/isofixbase. God plass til begge setene i bilen. Utfordringen for oss blir bagasjeplass. Skal skifte bil på sikt, men det blir ikke med det første.

Har du mulighet for isofixfesting ville jeg absolutt gått for det. Det er langt enklere å feste setet da. Og man er rimelig trygg på at det er festet riktig.

Det er helst i bredden en base tar plass, og når man bare skal ha ett sete i bilen er jo ikke det noe problem. Basen har også støttebein som trenger litt plass, men ikke mer enn at det bør gå greit.

Skrevet

Kan kanskje nevne at det kan bli dårligere plass for pappaen når han skal kjøre når vi flytter eldstemann bak passasjersetet. Men det kan vi løse ved å flytte eldstemann til framsetet også sitter jeg bak med babyen.

Skrevet

Hvor gammel 3'er har du?? Min (2004 mod. touring) har good plass,

min mann har en 5'er (2010 mod. touring) og i den er det jo enda bedre plass, hadde sedan tidligere (2006 mod) og det er ikke såå stor forskjell på 3'er og 5'er altså..

Men skulle du derimot hatt to eller tre seter baki, DA hadde det ikke vært plass i 3'ern, selv 5'ern hadde vært stappet da,

men til ett sete, ikke noe problem i noen av de ;)

Skrevet

Jeg har en honda crv. god plass i den:) hadde 3 barneseter i den i sommer å d gikk fint. 2 recaro yongsport 5 punkt og et brio bakovervent sete. vi kjøper vell et maxi cosi sæte med base til babyen i magen:) xxx fingrene for at alt går bra da.

Skrevet

Nr 2 på vei, har en 5seter Audie stasjonsvogn med god bagasjeplass :))

Hadde en merchedes ML før.. Men vi kommer til å skifte ut til våren til en Vito eller Viano, flere grunner til at vi trenger en sånn str på bilen.. Mye på farta ;)

Skrevet

Mia2011 Vi har også en 2004 touring.. er bare så redd basen er sånn at passasjersete må så langt frem at det ikke blir behagelig å sitte framme:-/

Så den forskjellen det er kan jo utgjøre mye bare i comfort..

Var og prøvde en 5`er før helgen..det er bare herlige biler <3

Tror kanskje det blir en 5`er sedan til våren.. vi får se hvordan det blir med basen..vil jo gjerne bruk isofixn siden den er der da...men så er det jo og finne et bra sete som har isofix og ikke tar for stor plass..har forstått at det kan være stoore størrelsesforskjeller..

Skrevet

Fordelen med at Dere holder Dere til BMW er at det er isofix i begge ;) Så da kan du prøve deg ut.. For oss har det ikke vært noe problem da jeg stort sett er alene i min 3'er, kun mine to tenåringer som er med og de klager ikke ;) Skal alle på tur, inkl mann så kjører vi 5'er.. Ellers har jeg basen bak passasjersetet. På 5'ern kan vi forøvrig koble ut airbagen, nyere 3'ere kan også det (men ekstra utstyr på begge) da blir det jo straks mye mer plass i begge bilene, hvis man kan sette setet foran.. (men jeg trives dårlig i baksete ;) )

Lykke til..

Skrevet

Kjøpte med en Mercedes Viano for snart 3 år siden. Kjempegod plass, bare til å trille vognen rett inn bak og individuelle seter. Har 2 gutter på 4 og 5 år som ofte er litt kranglete når de sitter ved siden av hverandre, så jeg satte dem etter hverandre. Funka veldig bra!

Det er en bil som koster litt, men den er virkelig verdt det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...