Gå til innhold

Om en uke skal vi stille klokka en time tilbake, hjelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grunnen til at jeg roper "hjelp" er at jeg fatter ikke helt hvordan jeg skal klare å forskyve rytmen til lillemann på snart 5 mnd. Nå er det morran ca kl 7 og han blir trøtt stort sett til de samme tidene og spiser til samme tider hver dag. Han må "kastes" i seng kl 1830, da er han stup trøtt. Hvis vi fortsetter samme rytme etter at klokka stilles, blir det morran kl 6 og i seng 1730. Problemet er at jeg har prøvd litt denne uken med å forskyve alt med en time. Har dytta smokk litt om morran og vi har stått opp da nærmere åtte, men allikevel så blir han fort trøtt og må sove til samme tider uansett. Den siste duppen har vi prøvd å forlenge, men det er vanskelig. Hvis vi har klart det og lagt han istedet rundt 19 -1930, så våkner han fortsatt ved sju tiden.. Noen tips til hva jeg kan gjøre? Eller bare vente til vi snur klokka frem igjen...

Videoannonse
Annonse
Gjest JuniGull2010
Skrevet

Oi.. Det har jeg ikke tenkt på!! I dag våknet min 06.50, jeg nekter å starte morgenen kl 05.50!!!

Jeg har dessverre ingen tips, så jeg dytter denne litt jeg! :-)

Skrevet

med nr 1 forskjøv jeg dagen med 15 min per dag i uken før klokken skulle stilles, det gikk ganske så bra. MEd nr 2 skal jeg prøve det samme, men han er hakket verre, sta som bare det, i en alder av 5 mnd;(

har litt samme problem som du har ift å legge seinere, at han våkner til normal tid uansett.

Skrevet

Kjære vene da. Det er snakk om en time.

Hadde jr med til USA og snudde seks timer i løpet av to døgn uten problem. Samme på hjemtur. (tok det lettere enn meg)

Om dere stresser med det, så gjør ungen det også;)

Skrevet

det går så bra så =) det blir nok noen dager med kluss for alle sammen så ordner det seg. jeg har en jente på 3 år som står opp 6 om morgenen så jeg må vel opp i 5 tiden en stund. men sånn er det vel kanskje å ha barn.. =)

hadde vært enklere om vi bare kunne forklart at klokken ble stilt så de må sove mer. men det funker nok ikke.. desverre..

men dette skal vi nok overleve =)

Skrevet

Ja, jeg skal nok overleve å måtte stå opp ved seks tiden altså. Men synes det er litt kjipt at han antageligvis må i seng 1730-1800 en periode hvertfall.. Blir lite tid med pappa på kvelden da...

Skrevet

Jeg synes det er noe stort tull dette med å stille klokken frem og tilbake! Sliter selv lenge da. Lillegutt er sykt trøtt allerede 18.30, har prøvd å utsette, men det blir bare bråk og ekstra urolig natt. Vet det går seg til, men det synes så unødvendig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...