Gå til innhold

Når si det til barna?

Anbefalte innlegg

Har to barn fra før på 8 og 5 år. De har lenge ønsket seg en liten søster eller bror så de kommer til å være helt ute av seg av glede. Vet at når vi forteller det til barna så vil også resten av bygda få vite det, vet ikke om jeg er helt klar for det enda.

Har termin 6. mai, føler at jeg har god tid på meg, men vet jo at ungene bør få høre det først.

Hadde MA i uke 14 tidligere, så jeg føler meg ikke helt trygg enda.

Når har dere fortalte det til eldre barn?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142473986-n%C3%A5r-si-det-til-barna/
Del på andre sider

Fortsetter under...

vi har to barn på snart 3 og snart 5 år og de fikk vite det i uke 11.da sa vi det også til familie.visste jo da at jungeltelegrafen ville gjøre resten av jobben men tenkte at nå er det snart 2 trimester og det blir sikrere.men det er jo selvsagt lenge å vente for barna,så hvis man er i tålig form og ikke har veldig lyst å fortelle det enda hadde jeg ventet.

jeg har også termin 6 mai.. :)

Jeg har ei stedatter på 7 år som har spurt etter småsøsken siden hun kunne snakke.. :) Hun skal få vite det om 2 uker.. Da jeg er 14 + + + et sted. vi hadde ikke tenkt til å si det så tidlig, men vi skal ha en bursdagsfest hos oss uka etter og da blir vi sien det ut til venner da. Og flere av vennene våre har unger på samme alder.. og unger snakker sammen. Så det er best at hun får høre det av oss. :)

syns du skal si det til barna når du føler det er riktig å si det.....før event. det syns da...så ikke di får spørsmål om det andre steder, for det kan bli feil for di :o)

Da vi ventet våres siste medlem drøyde vi det på kanten lenge med å fortelle det til datteren i huset....grunnen til det var at vi mistet et barn i uke 20....så var litt redd for at det skulle skje igjen og skuffelsen bli stor.

Nå er vi i litt samme problem.... er 12 uker nå....men skal drøye det lengst mulig med å fortelle....men før det synes da :o)

Gjør det som du føles er riktig er mitt tips ;o)

Har fortsatt ikke kommet til "eldre" barn enda, men har en på 2,5 år. Han fikk vite det nylig, da jeg var 9,5 uke. Grunnen var at vi har sett liv på ul flere ganger, så det blir ikke mer sikkert enn det er nå.

Og så er formen slik at vi må si det nå, for har fått så mye spørsmål og klarer ikke gå og lyve mer. Skal bli så godt å kunne si på jobb hvordan situasjonen er! Og da ville vi at minsten skulle få vite det først.

Han ble veldig glad, men som så liten har han jo ikke så mye tidsbegrep. Hadde det ikke vært for situasjonen vår, så hadde jeg nok drøyd til over 12 uker iallefall, for det blir så lenge å vente.

jeg har en gutt på snart 3år, han var den første som fikk vite d. da var jeg ca 6uker på vei. han forstår nok ikke helt hva som skal skje, og prater ikke så bra ennda. så tror ikkje han han fortalt det til så mange ;-p Foreldrene våre fikk vite d i uke 8. så fortalte vi resten av familien og venner i uke 10. da hadde jeg vært på tidlig ul og at stod bra til me den lille.

men tenk godt gjennom det, er ikke vits og forhaste seg :)

Annonse

Takk for mye tilbakemeldinger:-)

Blir nok å vente til helga eller enda en uke, omstendighetene sier at det må snart sies. Magen har sluppet "helt taket," har ikke lagt på meg mer enn en liten kilo, men med 8-10 cm ekstra rundt midjen sier jo ting seg selv etterhvert..............

gleder meg til å fortelle det til de:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...