Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #1 Skrevet 24. oktober 2010 Noen som har et forslag til hvordan man unngår å bli helt gelè etter en daghvil? Sover alt fra 20 minutter til 1 time om dagen, sammen med sønnen min på 2 år. Men legger merke til at jeg blir bare trøttere, og dagen blir rett og slett ødelagt! Sover mellom 7 og 9 timer om natten, så jeg sover ikke for mye heller.... Noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #2 Skrevet 24. oktober 2010 Power-napen er for lang. Den bør være på mellom 10 og 15 minutter, kanskje til nød 20 men ikke mer. Da blir det ikke lenger en "power-nap"... Det funker for meg:) Og jeg har et enormt underskudd på søvn:p
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #3 Skrevet 24. oktober 2010 Folk har helt misforstått begrepet power nap. Alle tror jo at man skal få energi av det, men power nap betyr jo egentlig at all power blir nappet fra den som prøver. ;-) Jeg tåler det ikke, uansett om det er 15 minutter eller 3 timer; dagen blir ødelagt. Men husker mens sønnen min sov på dagen, de første mnd, da kunne jeg sove når som helst uten at det gjorde noe. Men nå er altså power nap'en blitt en heller utmattende affære.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #4 Skrevet 24. oktober 2010 Ja, samme her 12:04. Når guttungen var baby, kunne jeg sove til jeg våknet, men jeg må kanskje bare innse at jeg ikke orker å ta en daghvil, egentlig....Og ta det igjen de dagene man har barnevakt..... Annie nr 1. Uansett om jeg sover 5 minutter eller 5 timer, føles det det samme. Helt skutt.... HI
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #5 Skrevet 24. oktober 2010 Uansett så er det per definisjon ikke en powernap om man sover så lenge som fra 20 min og opp til 3 timer! Slik har jeg lært å ta en powernap: Sett deg godt til rette i en god stol/sofaen. Hold noe i hånden, feks et nøkkelknippe el.l. Slapp helt av og når du "sovner" så mye at du mister det du holder i hånden i gulvet, da skal du sette deg opp og fortsette dagen. Vips, så har du hatt en powernap.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #6 Skrevet 24. oktober 2010 Slik er min powernap: Når babyen er sovnet, så kler jeg av meg, legger meg godt til rette under dyna i senga, snur meg på siden, tenker at nå skal det jaggu meg bli godt å drømme litt, og VIPS; jeg sover! Sover i ca 1-2 time, alt ettersom hvor lenge babyen sover.. Btw; mobilen min settes på lydløst så ingen ringer, og dermed vekker meg;)
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #7 Skrevet 24. oktober 2010 Ja, beklager at jeg brukte ordet power nap! Mener jo en hvil da, om du vil.Det var jo egentlig ikke det som var spm mitt.... Takk til alle som svarte forresten Jeg får bare kutte ut å sove på dagen....selv om man er trøtt...
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #8 Skrevet 24. oktober 2010 Jeg blir sløv resten av dagen og sliter med å sovne på kvelden så det har jeg sluttet med
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå