Gå til innhold

Hvilken uke er dere i og hvor mye har dere gått opp i vekt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har fått beskjed om å ikke bekymre meg fra legen... Jeg har noen kilo for mye (ca 3-4) og gikk ned 5 kilo de 3 første månedene av svangerskapet. Dette mest for at jeg ikke drikker alkohol + tenker mer over hva jeg spiser (jeg har ikke prøvd å slanke meg i det hele tatt! Føler heller at jeg spiser hele tiden, men ikke så mye fet mat eller snacks kanskje! Jeg har ikke hatt noe problemer med kvalme heller så ikke derfor at jeg gikk ned!

Jeg er nå i uke 21+3 og har enda ikke begynt å legge på meg i kilo, (har ikke begynt å legge på meg det jeg gikk ned). Magen har definitivt vokst, men har også fått høre at jeg har liten mage for å ha kommet så langt i svangerskapet. Hadde UL forrige lørdag og alt står bra til og babyen vokser normalt så når jeg nevnte vekten og bekymringene rundt dette så bare smilte hun og sa at jeg burde være glad heller enn bekymret. Så nå skal jeg bare nyte igjen!

Hallooo folkens. Dere må ikke være redd for å legge på dere litt. Det er meningen at man skal legge på seg. De som var tynne legger på seg mer enn de som hadde litt ekstra før graviditeten.

Jeg var normalvektig, er 26 fullgåtte i dag og gått opp 6-7 kg. Litt mer enn sist tror jeg, gikk opp 12 totalt da, men var lettere denne gangen.

Spis sunt og variert, unn deg noe godt. Kiloene skal vi gå av oss til våren :))))

Enig i innlegget over,man skal gjerne legge på seg litt..

noen går opp lite,noen går opp mye..

fokuser heller på sunt kosthold og fysisk aktivitet.

selv er jeg i uke 17 å har lagt på meg 4 kg.

jeg trener og spiser sund god mat,spiser masse frukt og grønt.

lørdag er kosedag,og da er det lov med litt smågodt :)

jeg hadde samme vektøkningen i mitt forige svangerskap, og la på meg 12 kg. så lev som normalt,og vær så fysisk som du klarer. det er mitt råd.

ikke tell kalorier i hvertfall.

uke 15 nå og lagt på meg ca 4 kg...

har ekstremt matlyst og motsetning til alle andre som ikke spiser når de er kvalme så må jeg spise for å ikke være kvalm hehe

prøver å spise så sundt jeg kan men må inrømme at jeg har spist mye godis og mye mat generelt..men skal skjerpe meg nå når det gjelder godis ihvertfall...brus drikekr jeg sjeldent så det går i vann eller melk..

kaster nesten opp bare tanken på fisk så sliter litt med å spise nok av det, men det blir brød med makrell i tomat eller kaviar:)

gikk opp ca 14 kg sist håper å holde meg på det samme nå:)

Annonse

Jeg var på UL i går og fikk konstatert at jeg er i uke 18 nå (var litt usikker på det nemlig) og hittil har jeg gått opp 2 kilo. Er litt overrasket over det siden jeg forrige gang gikk opp totalt 19kg og ved 20 uker allerede 7 kg. Men regner med at kroppen gjør som den skal og at jeg legger på med det som jeg trenger! Er ikke redd for om det skulle bli like mye som sist... syntes ikke på meg i det heletatt annet enn en diger struttemage! Tar det som det kommer jeg... :)

Er i uke 24, gått opp fra 60 til 66.5 - synes eg det er litt mye, men har spist mer både mat og snop enn vanlig så kan nok bare takke meg selv. Lå ca likt forrige gang og endte på 13 kilo opp....gikk ned på 6 uker, men vet ikke hvordan det blir nå.

Annonse

eg e 16+1 og gikk først ner 3kg å har nå lagt på meg 200gram siden sist sjekk hos legen for 4uker siden. var hos jordmor i dag, fikk høre hjertelyd, fant den med en gang;-) kjempe gøy selvom det er svangerskap nr 2:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...