Gå til innhold

Hvilken uke er dere i og hvor mye har dere gått opp i vekt?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er i uka 27+5 nå(WII snart inn i 3. trimester!=))

Men jeg føler ikke at jeg har gått opp så mye? Hører om folk som går opp 16 kg ogsånn på kortere tid enn 27 uker...

Første gang jeg var hos legen pga graviditeten visste jeg ikke hvor mye jeg normalt veide, fordi jeg aldri veier meg! Så han bare tippa, utifra hvor mye jeg burde ha lagt på meg mht hvor langt inn i svangerskapet jeg var..

Har altså ifølge legens tipping, lagt på meg 6,5 kg! (Enda mindre, hvis vi skal gå utifra MIN tipping)

Er det normalt eller gjør jeg noe helt feil?? Har vært på to ul og lillejenta ser helt perfekt ut og passelig str - så har vel egentlig ingen grunn til bekymring. Men jeg har nesten ikke fått mage før NÅ lissom? Er det normalt..?

Hvor langt er dere på vei og hvor mye har dere gått opp? :)

Fortsetter under...

13+1 og lagt på meg 2-3 kg. varierer litt på vekta...

veier meg hver morgen, men resultatet varierer litt ut fra hvor mye eg har spist dagen før, hvor mye eg evt har gått på do, og når eg spsite sist dagen før.

men ca 2-3 kg.

så lenge barnet har d bra, er d vel ikke så farlig hvor mye eller lite du legger på deg vel?

ene venninna mi la på seg 1 kg... ho var litt kraftig fra før, så i følge ho sjøl, hadde ho sjøl gått ned i vekt, men barnet la på seg som normalt.

barnet er i dag en frisk og rask 3-åring.

http://www.barnimagen.com/forum/thread/142465203

Her har du en lignende tråd som ble laget på torsdag..

Det meste er normalt og ingen regler uten unntak osv.. Nyt at du ikke har lagt på deg mer! Så lenge baby har det bra og vokser, så er jo alt bra! Både vekt og mage er så individuelt!

Er bare 13+6 jeg da og har gått opp 1 1/2- 2 kg. Vekta går litt opp og ned, så litt vanskelig å si. Har ikke fått noe mage enda, bortsett fra et jeg er litt oppblåst til tider.

Sist gikk jeg ned 2,5 kg i 1. tri, og la på meg 15 kg til sammen, men husker ikke helt når jeg begynte å legge på meg.

http://www.barnimagen.com/forum/thread/142465203

Her har du en lignende tråd som ble laget på torsdag..

Det meste er normalt og ingen regler uten unntak osv.. Nyt at du ikke har lagt på deg mer! Så lenge baby har det bra og vokser, så er jo alt bra! Både vekt og mage er så individuelt!

Okei tusen takk! :) Det er litt deilig å få "bekreftelse" på at jeg ikke har gjort noe galt :P Er jo egentlig positivt å ikke gå opp så mye så lenge babyen har det fint, da blir det jo lettere å ta av seg?

Jeg er ikke overvektig , for jeg vet at det er normalt å ikke gå opp så mye da fordi man allerede har "plass" på en måte.. Så det var vel litt av grunnen til at jeg lurte, for folk tror utifra magen min at jeg er sånn 15-16 uker på vei... og jeg er snart 28!!! Prøver å tenke at jeg unngår mye problemer med å få mage seint da, hihi :) Men man begynner jo å lure litt, når det virker som hele resten av verden "utvikler seg raskere" under graviditeten.. Men takk dere, det hjalp litt :)

Annonse

Er 23 uker og gått opp 10KILO jeg!!!!:o( Men jeg var litt for tynn i følge lege da jeg ble gravid, og de siste 3 ukene har jeg ikke gått opp noe mer...så håper det fortsetter sånn...men regner vel ikke med det....

oi :o hehe men hvis du var for tynn gjør det jo ingenting ! :) Hehe ville ikke satset på at vektøkningen stopper NÅ, men kanskje ikke like jevnt. Uansett har jeg lest litt nå, og tror det er ganske normalt!:) Jeg var jo redd for å ha lagt på meg for LITE først jeg.. men det har jeg visst ikke :P så gratulerer og lykke til med graviditet og baby!

Har lagt på meg kun 3 kg, men snuppa har det fint, og er faktisk kun på magen jeg har lagt på meg. Mange som legger mye på seg har jo også en del vann i kroppen.

Er like normalt å legge lite på seg som mye. Gikk bare opp 11 kg de to forrige gangene også. Men er nå i utgangspunktet 8 kg tyngere enn jeg var før jeg startet med nr 2. Litt for mye kos i den forrige mammapermen:-(.

Når jeg gikk gravid åre 06/07 veide jeg 54kg i uke 32..leste i dagboka mi som jeg skrev her inne, det var ikke mye. Men er 12+2 i dag og veier 53kg nå.Men jeg veide 51 før jeg ble gravid da...magen kom fortere nå en dette er nr. 3

Jeg er 13+5, og jeg har gått ned ca 1 kg siden jeg var på kontroll for snart 3 uker siden. Har ikke lagt på meg noe som helst, veide det samme som jeg alltid har gjort før jeg gikk ned. Men jeg er underernært fra før av, så håper kiloene kommer snart.

Annonse

Jeg er 26+2 og har gått opp 5 kg. Har vært veldig bekymra da jeg liksom aldri la på meg, og magen kom sent. Den siste måneden har det kommet noen kg, men folk kommenterer stadig hvor liten magen er. Og det er ikke så morsomt synes jeg, blir jo bare mer bekymra når folk stadig setter deg på den tanken. Og man vil jo gjerne se gravid ut. Mange som ble overraska når jeg sa at jeg var gravid bare for noen uker siden. Men prøver å stresse mindre med det nå, det viktigste er jo at babyen vokser og er sunn. Skal til jordmor til tirsdag, blir litt fint å se hvordan SF-målet er nå :)

14+4 gikk ned den første tiden pga ekstrem kvalme, så jeg er fortsatt en halv kilo under det jeg veide før jeg ble gravid.

Tror jeg leste ett sted at den største vektøkning bør ligge mellom uke 14 og 24, man bør ikke legge på seg mer den siste tiden enn man la på seg da, men dette er jo veldig individuelt, men gjelder vel de med "normale" svangerskap og "normal" utgangspunkt..

Jeg er i uke 15+5 og har gått NED 2 kilo. Uroer meg ikke for det, babyen tar det den trenger.

Forrige gang når jeg var i uke 27(har ei jente på 1 år) så hadde jeg gtt opp 12-13 kilo tror jeg;S Da gikk jeg opp totalt 22 kilo frem til uke 37 når jeg fødte! Dte er ikke å anbefale å gå opp så mye nei...hehe

6 kilo i uke 27 syns jeg høres akkurat passe ut! :)

E i uke 17, å har lagt på meg 1 kg, e første gang æ har lagt så lite på meg, siste svangerskap hadde æ lagt på meg 6 kg til nu :) La da på meg 18 kg under hele svangerskapet, nesten like mye som da jeg gikk gravid med tvillingene mine (første svangerskap), ikke å anbefale, mye tyngre når man legg mye på seg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...