KimmiePie Skrevet 24. oktober 2010 #1 Skrevet 24. oktober 2010 Fikk info ang ordinær ultralyd denne uka. Jeg har vært gravid 3 ganger før, og alle gangene har det stått uthevet nederst i brevet at de IKKE opplyser om kjønn fordi det ikke er relevant. Nå sto det ikke noe om dette. Betyr det at de nå har gått bort fra dette og opplyser om kjønn dersom de har tid/det er lett å se? Eller avhenger det kanskje av hvilken jordmor du får? Virker jo som om mange får vite kjønn på ordinær UL, men Fredrikstad var lenge bastante på at de ikke ville si det. Invitasjon til en undersøkelse fikk vi også, "Tell med meg" om å telle spark etterhvert. Noen som er med på den?
Aleksander+Hannah i magen Skrevet 24. oktober 2010 #2 Skrevet 24. oktober 2010 fikk vite kjønnet der med førstemannn i 2007, men de ville ikke si noe denne gangen. Så i grunn bare ei grå masse på skjermen også, for apparatet var så dårlig. Så jordmor slet med å få målt pga dårlig bilde. Ingen god opplevelse i grunn.
kvinne29-m/tvillinger Skrevet 24. oktober 2010 #3 Skrevet 24. oktober 2010 Jeg fikk vite kjønn på UL i Fredrikstad. Spurte om hun kunne se det, og da sa hun det. Jeg har tvillinger og det var en av hver. Hadde en god opplevelse på UL i Fredrikstad. "Tell med meg" kunne jeg ikke delta på,da jeg har tvillinger
KimmiePie Skrevet 24. oktober 2010 Forfatter #4 Skrevet 24. oktober 2010 Takk for svar. jeg fødte i 00, 02 og 04. Tvillinger sist, så da ble det såpass mange UL at jeg selvfølgelig fikk vite kjønn etterhvert uansett. Vi har vel ikke snakket om vi skal vite eller ikke vite, men jeg er dårlig på å vente i spenning, kjenner jeg, og vil gjerne vite kjønnet. :-) Håper inderlig det dårlige UL-apparatet er kassert for godt før det er min tur!
sarahmor Skrevet 24. oktober 2010 #5 Skrevet 24. oktober 2010 Vi fikk vite kjønnet der nå i september Jordmor ville bare gå gjennom alle organene grundig først, og det synes jeg egentlig var en riktig og seriøs beslutning,organene er viktigere enn kjønn,også fikk vi se mellom beina hans ) Har vært på 2 undersøkelser der etterpå og begge gangene har lege spurt om jeg vet kjønnet og begge gangene har jeg fått sett tissen hans og to baller:) Foreløpig er jeg fornøyd med Fredrikstad jeg, selv om jeg har svært dårlig opplevelser fra hjerte og lunge avdelingene, virker de flinke og seriøse på føden
mummitrollet <3 Skrevet 24. oktober 2010 #6 Skrevet 24. oktober 2010 Jeg hadde en relativt grei opplevelse på SØF, ul-apparatet var som sagt ganske utdatert. Vi fikk ikke vite kjønn fordi babyen lå feil til.
Foccacia Skrevet 24. oktober 2010 #7 Skrevet 24. oktober 2010 Vi var på UL på SØF i august, jordmor hadde da vanskelig for å se 4-kammersnittet på hjertet, og ville da kalle oss inn igjen to uker etter. Hun så ikke etter kjønn den første gangen, på spørsmål sa hun at vi fikk se neste gang. To uker senere kom vi inn igjen, og hun gikk ordentlig igjennom anatomien og så at hjertet var som det skulle. Da fikk vi også vite kjønnet. Har også hørt om noen jordmødre som ikke ønsker å fokusere på dette, men de jeg kjenner i det siste har fått vite. Kanskje de har blitt mer villig til å se etter dette Jeg er med på "Tell med meg", har telt to uker nå. Er jo litt koselig å sette av den tiden hver dag, men er ikke alltid jeg husker/rekker da.
Ella78 m/ A&M Skrevet 24. oktober 2010 #8 Skrevet 24. oktober 2010 Jeg fikk vite kjønnet da jeg var gravid med eldstemann i 2008. denne gangen kunne hun ikke se det pga babyen låg med rumpa planta godt ned i bekkenet mitt. Jeg bestilte privat ul på Det Gule Huset i Moss, og der såg jeg stor forskjell på kvaliteten på bildene og maskinene. Fikk vite at det var en jente denne gangen. Jeg skal også være med på "Tell med meg", er ikke begynt å telle enda da. Generelt har jeg vært veldig fornøyd med SØF, har hatt mer enn gjennomsnittlig mengde oppfølging og alltid følt at de vet hva de snakker om.
Tertitt79 Skrevet 24. oktober 2010 #9 Skrevet 24. oktober 2010 Jeg fikk vite kjønn på Ul i Fredrikstad. Jeg tror hun sjekket ekstra godt før hun sa noe, men hun sa det da Jeg vakgte og ikke delta på "Tell med meg" undersøkelsen
Carro og Oscar Skrevet 25. oktober 2010 #10 Skrevet 25. oktober 2010 Jeg var på ordinær UL i Fredrikstad i sept. Da måtte jeg spørre om hun kunne se det og da sa hun det var gutt. Men det var litt motvillig og hun var ikke særlig hyggelig om jeg får si det selv. Var litt skuffet over den UL pga. jordmoren. Men har vært på 3 andre UL på Fredrikstad - hos lege, fordi jeg har litt tettere oppfølging pga. sykdom, og de har vært veldig hyggelige. Jeg er med på "tell med meg" og synes det er en fin måte å bli kjent med babyens bevelser og mønster på, koselig å sette av litt tid hver dag å bare fokusere på hva den lille driver med :-)
Prins-07-Prinsesse-11 Skrevet 25. oktober 2010 #11 Skrevet 25. oktober 2010 Vi fikk vite at vi ventet jente på ul i fr.stad Første gang jeg gikk gravid klarte ikke jm å se kjønnet. Men nå når går gravid for 2 gang så klarte jm å s eat vi venter jente
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå