popstar Skrevet 24. oktober 2010 #1 Del Skrevet 24. oktober 2010 Hvordan i all verden har du klart å holde spiriten oppe etter 14 forsøk??? Jeg er mektig imponert! Kunne du fortalt litt rundt tanker og prosess for å klare dette? Jeg har vært i artistbransjen i mange år, og er vant til å få tusenvis av nei, så jeg er nok litt av en fighter jeg og....men 14 forsøk???) Fortell;) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142473639-til-dr%C3%B8mmehagen-som-har-hatt-14-fors%C3%B8k/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drømmehagen Skrevet 24. oktober 2010 #2 Del Skrevet 24. oktober 2010 Oi.....hei du :-) Et innlegg til bare meg! Så koselig da:-))) Hehe, må le litt......det første som slo meg da jeg leste var: "sta som faen"? Men så er det jo litt mer som ligger til grunn. Skal vi se....kan jo ta det fra begynnelsen? Måtte fjerne begge egglederer pga sykdom i 2005 og ble med ande ord steril. Ble henvist til IVF med en gang. I tillegg til dette, så skulle det vise seg at, selv om eggene ved innsetting var av kl.A, så var de skjøre, så det skulle ta sin tid. Begynte offentlig med 3 ivf og 1 frys. Alle negative. Gikk privat til Hausken og hadde forsøk nr.5 hos han og ble gravid og fødte min første sønn i 2007:-))) Da han var 10mnd. ville vi prøve på nytt og hadde egg på frys. Det gikk ikke og da begynte det hele bare å balle på seg.....forsøk etter forsøk etter forsøk. Alle hos Hausken. Totalt 9 søskenforsøk, 7IVF og 2 frys. Har kun vært gravid 2 ganger ila de 14 forsøkene og begge gangene på ordinære forsøk hos Hausken. Hadde en snudd om på disse forsøkene, altså si jeg måtte ha hatt 9 for å få førstemann og 5 for andremann.....ja, så hadde kanskje det aldri skjedd. Hvem vet om jeg hadde orket 9 forsøk før resultat? Jeg tør nesten ikke tenke på det i dag.... Så nå var jeg så heldig at det var omvendt, 5 på førstemann og 9 på andremann og han kommer i midten av januar:-))) Grunnen til at jeg holdt ut 9 runder er nok en blanding av ting. Den største driven er jo at jeg hadde klart det en gang før og jeg SKULLE klare det igjen. En annene ting var klinikken. Alle eggene var jo så fine? Hvorfor ble jeg ikke gravid? De klødde seg nok litt i hodet over akkurat dette, men sammen så hadde vi trua. Men klart, de var jo litt redde for meg da jeg bare ristet et negativt forsøk av meg og spørte når jeg kunne begynne igjen? Litt for positiv av og til iflg Hausken....men det viste seg å være min måte å gå frem. Ellers så har jeg stort sett gått på kort protokoll, men nevner at jeg ble gravid på lang protkoll med andremann. Har heller ikke hatt de store bivirkningene av behandlingen selv om jeg har gått på høye doser. Jeg har uansett ikke tenkt særlig over det. Og vi er så heldig å ha grei økonomi og har ikke måttet bekymre oss over det og det spiller jo også inn. For å gå privat med så mange forsøk koster jo faktisk litt mer enn bare skjorta.... For å oppsummere, så ble hele denne prosessen en ren og skjær prioritering for meg. Det var jo som å leve i en boble og det har kostet mtp dårlig samvittighet ovenfor min første sønn, det har vært det verste for meg med å få andremann. Men som sagt, jeg har vært heldig: første sønn etter 5 IVF, ingen bivirkninger, ingen økonomiske bekymringer og en fantastisk klinikk. Og en flott mann!!!! Som ville dette akkurat like mye som meg, DET er jo noe av det viktigeste:-))) Når noen spør meg i dag når jeg hadde gitt meg, så vet jeg rett og slett ikke. Det hadde nok ikke vært av egen fri vilje. Jeg måtte nok ha gått på en vegg og to er jeg redd :-/ Og under hele prosessen, så har jeg vært flink til å sammenligne, sette ting i perspektiv. Verden er full av skjebner, av mennesker som lider og lever under ummenesklige forhold. Alt dette med IVF har jeg gjort av egen fri vilje og jeg har bare vært heldig som har hatt midlene til å gjøre det faktisk. Også så glad jeg er for at det er 2010...og ikke 1980:-) At det har gått på bekostning av ting, opplevelser m.m. Ja, klart det. Men barna mine er verdt det og så mye mer. Hva om jeg har gått glipp av både det ene og det andre? Jeg lever dette livet og det vil jeg leve sammen med de barna jeg blir velsignet med å klare å få. Så, om du vil, kan og har troen, så STÅ PÅ!!! Og når du kommer i mål, så glemmer du alt :-) Jeg og min mann sitter her i dag og ser spørrende på hverandre av og til....."Hæh, hadde vi så mange forsøk eller har vi talt feil?" Så ler vi og vet jo at - joda, det hadde vi og det var SÅ verdt det!!! Og jeg hadde gjort det igjen uten å tenke meg om Jeg var forresten 28år da jeg måtte operer bort egglederene, 31år da jeg fikk min første sønn og vil være 34år når jeg får lillebror:-) Ønsker deg (og alle andre) av hele mitt hjerte all verdens LYKKE TIL og sender over alt babystøvet jeg måtte ha til overs da jeg i dag går over til 3.trimester - uke 29:-) KLEM Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142473639-til-dr%C3%B8mmehagen-som-har-hatt-14-fors%C3%B8k/#findComment-142473890 Del på andre sider Flere delingsvalg…
popstar Skrevet 24. oktober 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 24. oktober 2010 WOW!!! (stående applaus!!) FOR en inspirerende historie og FOR ett mot!! Jeg kan vel kjenne meg igjen i det, når det kommer til å ikke gi opp. Det har jeg aldri gjort med musikken, så hvorfor skulle jeg gjøre det med dette. Jeg er som regel nede dagen mensen kommer, men neste dag tenker jeg "jeg skal f**n skjæra klare det!!" og det er vel den fighter-ånden i meg som skal gi meg det jeg ønsker meg mest i hele verden:) Jeg er også velsignet med en enestående mann, som støtter meg gjennom alt.... (jeg kommer inn på soverommet med triste øyer, han: har du fått mensen nå. Jeg: Ja, (mens salte tårer renner i strir strømmer....) men jeg har fått nye briller som jeg bare skal pusse litt....fine?) Så ler vi:)) Jeg har forøvrig høy fsh, lav amh. Lite egg igjen med andre ord! MEN den som gir seg er en dritt!!! Kos deg med en under armen og den i magen:))) Klem:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142473639-til-dr%C3%B8mmehagen-som-har-hatt-14-fors%C3%B8k/#findComment-142474053 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MK73 Skrevet 24. oktober 2010 #4 Del Skrevet 24. oktober 2010 Du er tøff, du :-) Kjenner meg igjen i endel av det du skriver. Det man vil nok, det orker man å stå ordentlig på for å få, og å ofre ganske for... Kos deg med siste del av svangerskapet. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142473639-til-dr%C3%B8mmehagen-som-har-hatt-14-fors%C3%B8k/#findComment-142474755 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MK73 Skrevet 24. oktober 2010 #5 Del Skrevet 24. oktober 2010 Det var til Drømmehagen. Forresten - jeg tror du ville ha stått på og lykkes også om det var omvendt (først 9 og så 5). Jeg er nemlig der, og skal ha forsøk nr. 10 i november - jeg har ikke gitt opp enda! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142473639-til-dr%C3%B8mmehagen-som-har-hatt-14-fors%C3%B8k/#findComment-142474760 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drømmehagen Skrevet 24. oktober 2010 #6 Del Skrevet 24. oktober 2010 Masse lykke til med ditt 1. forsøk i november, popstar. Du har alle mulige sjanser for å klare dette :-))) MK73 - takk for det:) Nei, det er jo ikke godt å vite hva man ville ha gjort... Forsøk nr.10 på deg nå,ja....*sukk* Har du barn fra før? Det er du som er tøff!!! Håper virkelilg at det er din tur denne gangen. Jeg skal tenke på deg og krysse alt jeg har for deg, for nå er det din tur. Hvor holder du til og hvilke medisiner går du på? Hvilke "problemer" har du i utg.punktet? Klemmer:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142473639-til-dr%C3%B8mmehagen-som-har-hatt-14-fors%C3%B8k/#findComment-142474781 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MK73 Skrevet 24. oktober 2010 #7 Del Skrevet 24. oktober 2010 Hei, Drømmehagen, og takk for gode ord :-) Nei, ingen barn her hos oss (bortsett fra den firbente, da...). Så langt 9 forsøk, 2 graviditeter og 3 bankende hjerter, men ingen barn. Jeg er igang ved min tredje klinikk, er hos Hausken nå. Der har jeg hatt korte regimer (alltid lange før), og det er jo himmelen for meg som hadde fæle bivirkninger av sprayingen. Cocktailen består av Gonal-F, Luveris, Orgalutran, Prednisolon og Klexane. I tillegg går jeg fast på Metformin (siden juni) og lav dose Prednisolon. Vi har ingen problemer vi - eller det vil si, selvsagt har vi det, for for det aller meste blir vi ikke gravide, og når vi først blir det så har alt sett fint ut i noen uker, men så gikk det galt, tre ganger. Det er vel mer riktig å si at vi ikke har noen problemer som kan identifiseres med dagens medisinske vitenskap, slik den praktiseres i Norge. Vi er uforklarlig barnløse. Nå begynner alderen å gjøre seg gjeldende (selv om alle verdiene mine fortsatt er fine), men tidligere har jo ikke det vært noe problem heller. Vekten er OK (slanket meg 14kg under utredningen for 4-5 år siden), ikke røykes det, og det drikkes svært lite. Bortsett fra jobbrelatert stress og det stresset som kommer fra barnløsheten så er jeg avslappet, blid og fornøyd. Så hvorfor dette ikke har ordnet seg for lenge siden er det ingen som forstår. Ullevål sa t.o.m "men, du er jo sånt et godt kasus..." ;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142473639-til-dr%C3%B8mmehagen-som-har-hatt-14-fors%C3%B8k/#findComment-142475742 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drømmehagen Skrevet 24. oktober 2010 #8 Del Skrevet 24. oktober 2010 Jepp, var et godt kaus jeg også, men det hjelper jo ikke så lenge spiren ikke sitter :-( Har hatt 9 forsøk hos Hausken og stort sett gått på kort protokoll. Lang protokoll et par ganger og da gikk jeg på Gonal-f og Synarela. Deilig å slippe sprayen, ja :-) Kort protokoll gikk jeg på Menopur, Puregon, Klexane, Prednisolon og Orgalutran.....så da vet du jo at det blir jo fort en 3-4 sprøyter ila kvelden:-/ Jeg har kun vært gravid 2 ganger ila mine 14 forsøk og begge har resultert i barn der nr.2 er 11 uker unna. Du ligger ikke under "habituell abort" nå da? Altså om Jon har snakket om dette med deg? Første forsøk hos Hausken? Etter antall forsøk du har hatt, hvor mange egg får du nå satt inn og på hvilken dag? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142473639-til-dr%C3%B8mmehagen-som-har-hatt-14-fors%C3%B8k/#findComment-142475820 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MK73 Skrevet 25. oktober 2010 #9 Del Skrevet 25. oktober 2010 Ja, det er jo det, da at jeg møter ikke kriteriene for "habituell abort".. Jeg sjekket opp dette på nettet og gikk til fastlegen og ba om utredning. Han henviste meg til Ullevål. Da jeg endelig kom til der etter mye om og men og frem og tilbake og lite informasjon var det første de fortalte oss at vi ikke tilfredsstiller kravene - for selv om det i regelverket står "tre aborter" praktiseres det som tre svangerskap... Så selv om jeg har mistet tre spirer etter å ha sett hjerteaksjon, i tre omganger, og jeg mistet tvillingene i to forskjellige runder med mer enn tre uker imellom, så har jeg ikke diagnosen habituell abort. Jeg har likevel sørget for å få utredningen, delvis via Ullevål og delvis via privatklinikk, men der fant man heller ingenting. (Et utslag som kan tilsi problemer med blodkoagulering, men kontrollprøven var omtrent normal, og jeg får nå Klexane ved forsøk uansett.) Har ikke snakket med Hausken spesifikt om dette, men hadde gjort utredningen før vi kom til dem og har også gått gjennom den delen av historien. Var blant annet derfor jeg fikk/får Prednisolon og Klexane. Dette blir tredje forsøket i en 3-pk hos Hausken. Har ved de siste 7 innsettingene fått inn to egg, og alltid hatt innsetting to dager etter uttak. Har to blastocyster på frys, så de utgjør også en mulighet :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142473639-til-dr%C3%B8mmehagen-som-har-hatt-14-fors%C3%B8k/#findComment-142479440 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå