silla g07,j11 (fødeklar!!!) Skrevet 24. oktober 2010 #1 Skrevet 24. oktober 2010 Oi mamma magen din er jo kjempestor den er jo større enn pappas.. Du mamma har du spist en fotball eller ei bowlingkule eller noe sånn? Mamma kommer magen din til å sprekke snart? Nå kan vel ikke magen bli større så nå kommer vel babyen ut snart? Skjønne små treåringer tenker virkelig mye, jeg er helt imponert over alle sammenhenger min lille sønn ser. Han så ved et uhell en fødsel på tv (two and a half menn) og kom og lurte på om hu dama på tv skrek så høyt fordi det var vondt når babyen kom ut av magen. Kommer du til å skrike sånn mamma? Mamma jeg vil ikke være med når babyen skal komme ut av magen da kan jeg være hos bestemor sånn at pappa kan være med deg så henter pappa meg når babyen er kommet ut. Noen flere som får morsomme observasjoner, spørsmål og artige konklusjoner servert mer eller mindre daglig?
Mammat3små Skrevet 24. oktober 2010 #2 Skrevet 24. oktober 2010 Nå er mi lille tulle knapt 2 år da, så hun sier ikke så mye, + at hun forstår nokk ikke hva som skjer.. Men var på kontroll til legen i forrige uke å fikk ikke barnevakt så hun måtte være med da. La meg oppå den benken og dro opp genseren siden hun skulle lytte til fosterlyden osv mens jenta sto nedenfor.. i det jeg dro opp genseren setter hun de store øynene på magen min å ser skikkelig sjokkert ut, så ser hun ned på sin egen mage å drar opp genseren å roper stolt "DER!" å klapper seg på sin mage.. søta mi<3
Gjest Skrevet 24. oktober 2010 #3 Skrevet 24. oktober 2010 Går ofte til kontroll på sykehuset. Da kommer det fra storebror på 2 år : kommer babyen ut nå mamma? Babyen kommer ut navlen til mamma. tihi....Er nå så skjønn og gir ekstra energi i ventetiden.
pennywise*tobarnsmor<3* Skrevet 24. oktober 2010 #4 Skrevet 24. oktober 2010 Sønnen min på 2år7mnd insisterer på at mamma har spist babyen, -hvorpå han legger til at han selv spiser sand og kua spiser gress... Han påstår også hardnakket at babyen sier "mjau" når den kommer ut av magen og at babyen inni magen min er HANS! hehe Vi øver også på navnet til lillesøster, slik at han kanskje lettere skjønner at babyen som er kommet ut er den samme som var inni magen. Han forteller stolt at det er ------- som bor inni magen, og at han er storebroren hennes:) Så vil han også kose med magen støtt=) Ufattelig søtt=)
ahh...dumme, gamle mamma Skrevet 24. oktober 2010 #5 Skrevet 24. oktober 2010 Ingen store kommetarer fra min 3åring. Men i begynnelsen etter han fikk vite at jeg hadde baby i magen, så påsto han hardnakket at det var baby Langbein som var inni der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå