mandalay Skrevet 24. oktober 2010 #1 Skrevet 24. oktober 2010 Jeg har en stund visst at jeg har for lite melk ettersom vesla ikke la på seg første uken etter fødsel. Brukte mye morsmelkserstatning i tillegg til pupp uken etter, og hun la på seg masse. Gav henne derfor litt mindre morsmelkserstatning og det viste seg at hun ikke la på seg nok. Har derfor innsett at jeg kommer til å fortsette med morsmelkserstatning. Spørsmålet mitt er litt 2-delt. Pumplet nemlig i dag morges for å se hvor mye melk som faktisk kommer ut. Da var det flere timer siden jeg hadde ammet. 10 minutter på hver pupp resulterte i ca 5 ml!!! Bruker Avent brystpumpe, og lurer på om det er mulig å gjøre noe feil? Det kommer jo melk ut, så jeg kan liksom ikke helt skjønne at jeg gjør noe feil. Ettersom det kommer så lite melk, må jeg jo spørre meg selv om dette med amming er verdt det! Har kjempelyst til å amme, men ikke til enhver pris. Sitter jo noen ganger i over 1 time og ammer, men vesla vil fortsatt ha erstatning etterpå. Hvis det kommer så lite melk ut, er det jo faktisk ikke verdt det. Også ettersom hun sliter mye med vondt i magen og jeg derfor har kuttet ut masse fra mitt kosthold. I går spiste jeg litt sjokolade (vel, litt mer enn litt:-)), og da ble det mye grining i går kveld. Hun har ikke vært vanskelig sånn på en uke, så jeg mistenker at sjokoladen har skylden... Noen som har råd å komme med? Jeg blir fulgt opp veldig godt på helsestasjonen der jeg bor, men det kan være greit å også spørre andre som har opplevd det samme.
2010 Mammaen Skrevet 24. oktober 2010 #2 Skrevet 24. oktober 2010 Hei! Det er ganske vanlig at man ikke får ut noe når man pumper. Hvis jeg var deg ville jeg gått inn på www.ammehjelpen.no og lest under "lite melk" der er det mange råd til hvordan du kan øke produksjonen. Der står det masse, og det er litt enklere enn å skrive veldig mye her. Hvis du går inn for det er det mulig å øke produksjonen, men krever en innsats fra deg :-) Du kan også ringe ammehjelpen hvis du vil ha enda mer veiledning. De er visstnok (jeg har ikke gjort det selv) utrolig hjelpsomme! Håper det løser seg med ammingen. Er så enig med at det er en fordel å amme (både for mor og barn) men babyen må jo få mat så ikke ha dårlig samvittighet for å gi litt mme. Masse lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå